Beantwoord

Maritieme service

  • 19 August 2022
  • 33 reacties
  • 908 keer bekeken

Dag, ik zie tot mijn verbazing dat ik €55,28 buiten mijn verbruik zit. Er staat bij Maritieme service Noorwegen. Ik heb mijn berichten na gekeken, maar ik heb geen enkele.bericht gekregen van Ben om hierover te worden geïnformeerd / gewaarschuwd.

icon

Beste antwoord door Papa Rob 20 July 2023, 17:42

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 1

Hi @Denniz1974, goed dat je aan de bel trekt!

Wat onhandig zeg, op open water gaat al het verbruik buiten de bundels. Vervelend dat hij hier niet tijdig over gewaarschuwd is. 

Ik heb ahv je e-mailadres even de gegevens erbij gepakt en het verzoek om de kosten te compenseren doorgezet naar de juiste afdeling.

Binnen 3 werkdagen ontvang je per e-mail een update hierover.

Laat je mij nog even weten of je daarmee geholpen bent? 

Hoi Shaira,

Ik heb al bericht gehad dat de kosten worden gecompenseerd.
Wat fijn dat het zo snel is geregeld.

Dank je wel.
Dennis

Ik sluit mij aan bij bovenstaand bericht, Ben (@Shaira) heeft mij ook super geholpen.

 

Voor de rest: wat een slinks verdienmodel van deze Noorse maritieme ‘service’, bah bah. En die Noren zijn al rijk zat 😅

Reputatie 2
Badge +1

Hi @pr0ton, wat onhandig dat je geen privébericht kunt versturen!

Ik heb ahv je e-mailadres jouw verzoek doorgezet naar de juiste afdeling. 

Binnen 3 werkdagen ontvang je per mail een update hierover.

Laat je mij even weten of je hiermee voldoende geholpen bent?
 

Reputatie 4
Badge +1

Hi @pr0ton   Ik ben blij om te horen dat jij ook door mijn collega verder geholpen bent! Als jij in de toekomst wanneer je op zee bent of in de buurt van water bent altijd zelf handmatig een EU netwerk selecteert zal je de Noren niet nog rijker maken! 😉 Fijn weekend. 

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Thomasb11, bedankt voor je reactie onder dit artikel. 

Wat vervelend dat je hier kosten over hebt moeten maken en niet tijdig gewaarschuwd bent. 

Ik heb direct je gegevens erbij gepakt, binnen 3 werkdagen ontvang je per e-mail een update over de compensatie van deze kosten. 

Laat je mij ook nog even weten of het daarmee verholpen is?

Ons is hetzelfde overkomen op de pont van Kiel naar Oslo, op drie telefoons van ons gezin: in totaal heeft Ben ruim 125 euro aan roaming kosten gerekend voor relatief weinig MB. SMSjes over 5, 10 resp. 20 euro buiten de bundel (zonder verdere toelichting) kwamen pas binnen nadat het leed was geschied. Verbazing, want wij hebben ruime data-bundels en op de Ben website staat dat roaming binnen de bundel valt in Noorwegen, net als in de EU. Ook de receptie op de pont (Color Line) begreep er niets van. Overigens moet de pont op dat moment nog voor de kust van Duitsland/Denemarken hebben gevaren: extra raar. Het enige dat we nog konden doen na de SMSjes, was de telefoons op flight mode zetten, en nu wij weer wifi hebben, de Ben app checken: ruim 60, 45 en 20 euro per Ben abo, voor de "Maritieme service van Noorwegen" dus... Als trouwe Ben klanten voelen wij ons behoorlijk gerold en rekenen wij op compensatie via dit forum.

Reputatie 5
Badge +6

@JeroenMarch Bedankt voor het doorgeven van de gegevens! Ik heb het meteen uitgezocht. Normaliter ben je zelf verantwoordelijk om in het buitenland data roaming uit te zetten maar wel begrijpelijk dat het niet bewust is verbruikt. Je bent al zo lang klant bij mij! Daarom heb ik de kosten ook eenmalig voor je vergoed. Heb ik je hiermee kunnen helpen?

Sorry Shaira, de ondertekening zie ik nu pas.

Goedenavond,

 

Ook ik heb helaas te maken met onderstaande. Tot op heden heb ik geen enkel bericht ontvangen dat er extra kosten buiten de bundel op zee gelden. Hier was ik niet van op de hoogte. Graag hoor ik van Ben hoe dit op te lossen valt. Alvast bedankt! Groet Mariëlle

Reputatie 4
Badge +1

Geeft niet @Papa Rob  😊  Een hele fijne dag gewenst! 

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Peter En Hannah van der Schaaf , bedankt voor het openen van dit topic.

Wat vervelend zeg. Ik snap dat je hiervan schrikt. Dit zijn kosten als je op open water gebruik maakt van de de mobiele diensten. 

Dit is erg prijzig, normaliter hoor je hier inderdaad een waarschuwing over te ontvangen.

Zou je mij in een privébericht jouw mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen sturen? Dan help ik je graag verder.

Hoi @Shaira,

Ik heb een bijna identiek probleem als Peter en Hannah van der Schaaf. Ik heb ook de boot naar Noorwegen gepakt en daarbij gebruik gemaakt van maritieme service (zonder dat ik dat wist), à €40.25. Het info bericht kreeg ik pas een dik uur nadat het schip vertrokken was. Toen ik dit bericht kreeg heb ik uiteraard de roaming uitgezet.

 

Met vriendelijke groet,

Giel

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Giel1996! Goed dat je mij een berichtje stuurt. Ik ga je helpen. Zou je mij in een privébericht jouw mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen sturen? 

Hoi, ik heb hetzelfde probleem. Op de heenweg helemaal geen bericht gekregen en op de terugweg pas na 3 uur en toen zag ik wat er allemaal uit de bundel was gegaan (ook op de heenweg) en heb toen meteen mijn mobiel op vliegtuigstand gezet. Zou u me verder kunnen helpen?

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @astridvt! Dat is onhandig. Ik wil je ook graag verder helpen. Zou je mij in een privébericht jouw mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen sturen? 

Ik heb een zelfde probleem met het nummer van mijn dochter. 2.5 mb op de heenweg van Calais naar Dover en 3.5 mb op de terugweg. Ik krijg pas bericht als het leed al geschied is. 60 euro voor 6mb. Zondag ochtend heen en woensdagochtend terug. Waarschuwing komt pas woensdagmiddag om 14.49. Toen was ze al weer van de boot af....

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Marcel van Rooijen, wat vervelend zeg!

Uiteraard help ik je ook graag verder.  Zou je mij in een privébericht jouw mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen sturen? 

Helaas heb ook ik onverwachtse maritieme kosten van 60 euro voor 6 mb op weg naar Noorwegen. De kosten waren al gemaakt voordat ik bericht kreeg.

Reputatie 4
Badge +1

 

Hoi @sral_d  Jeetje dat was even schrikken of niet? Had je wel een fijne tijd op zee? 😊 Ik kijk snel met je mee. Zou je mij in een privébericht  jouw achternaam, mobiele nummer, geboortedatum en je postcode en huisnummer willen sturen? Hartelijk dank alvast! 

Hey Fatima, ik kan jou geen privébericht sturen. Ik heb hetzelfde probleem:

Vorige week bevond ik mij rond de kust en is mijn mobiel zonder waarschuwing gebruik gaan maken van het maritieme netwerk. Pas een kleine 40€ verder (en een waarschuwings-SMS van Ben dat ik over de 20€ buiten mijn bundel ga) kwam ik er achter.

Reputatie 1

Vandaag is mijn zoon teruggekomen uit Londen. Onderweg blijkt er ook verbinding te zijn gemaakt met een Noors Maritiem Netwerk en is er bijna 50 euro buiten de bundel om in rekening gebracht.
SMS-jes dat hij buiten zijn bundel verbruikte kwam pas aan toen hij in Frankrijk arriveerde. Via BEN heeft hij geen SMS met een waarschuwing gehad.
BEN …  is hier nog iets aan te doen ?

Dank je wel voor het meedenken,
Dennis

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Denniz1974, goed dat je aan de bel trekt!

Wat onhandig zeg, op open water gaat al het verbruik buiten de bundels. Vervelend dat hij hier niet tijdig over gewaarschuwd is. 

Ik heb ahv je e-mailadres even de gegevens erbij gepakt en het verzoek om de kosten te compenseren doorgezet naar de juiste afdeling.

Binnen 3 werkdagen ontvang je per e-mail een update hierover.

Laat je mij nog even weten of je daarmee geholpen bent? 

Hallo,

Ik heb een bijna identiek probleem als Peter en Hannah van der Schaaf. Ik heb ook de veerboot naar Noorwegen gepakt en zonder dat ik het wist gebruik gemaakt van maritieme service. Ik had de roaming uit staan. Opeens kreeg ik sms berichten dat ik buiten mijn data kosten gemaakt had. Ik heb zo spoedig mogelijk heel mijn mobiel uitgezet, durfde m niet meer te gebruiken. in totaal is € 22,74. aan kosten gemaakt. op mijn rekening van juli (was 31 juli) of augustus stonden de kosten niet berekend. ik dacht dat ze bij Ben hadden gezien dat niet terechte kosten waren. maar op de rekening van september worden ze wel berekend. Heel vervelend!

Goedenavond, ik heb met hetzelfde probleem te maken als de andere posters in dit topic. Ik kan geen direct contact krijgen met Ben via de chat, dus daarom hier.

Op de boot van Duitsland naar Zweden kreeg ik melding dat de kosten tot €60 waren opgelopen, nog voor dat de standaard sms met info over de kosten binnenkwam. Graag zou ik hierover in contact komen met een medewerker van Ben.

 

groeten, Thomas 

Hallo,

Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt afgelopen week. Op 2 november heb ik de boot gepakt van IJmuiden naar Newcastle. Ik heb geen waarschuwing ontvangen, maar wel twee smsjes vlak achter elkaar dat ik eerst 80% van mijn bundel heb verbruikt en daarna 100%. Uiteraard heb ik mijn roaming uit gezet. Hopelijk dat we dit op een passende manier kunnen oplossen! 

Reageer