Beantwoord

App geeft veel te hoog verbruik internet en belminuten aan

  • 10 March 2019
  • 3 reacties
  • 892 keer bekeken

Eind januari ben ik overgestapt naar Ben, wat soepel verliep. De app leek het ook prima te doen, echter toen ik gisteren mijn verbruik controleerde omdat ik verwachtte wat meer data verbruikt te hebben schrok ik: In de eerste 10 dagen van maart zou ik al 717 mb en 291 belminuten verbruikt hebben, terwijl ik normaal altijd 350mb per maand en ongeveer 100 minuten gebruik.

Toen ik dit ging uitzoeken zag ik tot mijn verbazing dat ik volgens mijn telefoon maar 285mb verbruikt heb en als ik alle gesprekken én belpogingen op tel kom ik op maximaal 15 belminuten uit. Ik heb ook niet gesmst.

Bij mijn oude provider klopte het aantal mb's en minuten wel altijd exact en weet zeker dat ik niet 291 minuten gebeld heb, zelfs niet als ik er februari bij op zou tellen. Ik ben van abonnement gewisseld om meer belminuten te hebben, maar zo kom ik natuurlijk de maand niet door, zeker ook als straks de belminuten verder oplopen. Ik vraag me af waar dit mis gaat en ik hoop ook dat Ben dit kan rechtzetten zodat ik straks niet voor hoge kosten kom te staan zonder dat ik er iets aan kon doen.

Alvast bedankt voor de uitleg/hulp!
icon

Beste antwoord door Romy 11 March 2019, 15:28

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Dat maakt niet uit. Kan gebeuren. Ik wens je in ieder geval een hele fijne dag toe.
Hoi Romy, dankjewel voor je snelle antwoord. Je hebt gelijk, ik heb het verkeerd om geinterpreteerd. Mijn oude provider gaf altijd aan wat ik verbruikt heb in plaats van wat ik nog over heb, waarschijnlijk vandaar de vergissing! Groetjes, Esther
Reputatie 5
Badge +9
Hi Esther. Leuk dat je bent overgestapt naar Ben! Welkom. Ik heb dit even voor je nagekeken. Ik denk dat je het verbruik en volume hebt omgedraaid. Je hebt namelijk 9 min/SMS verbruikt, en 283MB. Mocht je dit niet terug zien in jouw Ik-Ben omgeving wil ik je adviseren even opnieuw in te loggen. Ik hoor graag of dit gewerkt heeft! Ik wens je een fijne dag toe.

Reageer