Sticky

Waar komen de buitenbundelkosten vandaan in mijn verbruiksstatus?

• 14 augustus 2018
  • 0 reacties
  • 654 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +12
Het is niets iets waar je op zit te wachten: onverwachte kosten buiten de bundel. Toch kan het wel eens voorkomen dat je in de je verbruiksstatus kosten terugziet. Ik kan mij zo voorstellen dat je graag wil weten waar deze kosten vandaan komen. Dit is in de lopende maand nog niet in te zien. De kosten worden wel gespecificeerd op je maandfactuur. Ik leg je daarom graag in dit topic uit hoe kosten buiten de bundel kunnen ontstaan en hoe je deze kunt voorkomen.

Je bundel is op
Wij waarschuwen je bij 80- of 100% verbruik. Ook ontvang je van ons een sms wanneer de buitenbundelkosten oplopen bij 5,00, 10,00 en 20,00 euro buiten de bundel. Houd daarom dus goed onze sms'jes in de gaten om onnodige kosten te voorkomen. Is je bundel bijna op? Dan kan je door middel van een bundelwijziging je bundels aanpassen of je kunt een MB Extra bundel aanschaffen. Ook beschermen we je door middel van MB Pauze tegen ongewenste internetkosten wanneer je bundel verbruikt is.

Bellen naar 09xx -nummers en buitenland
Het bellen naar 09xx-nummers valt niet binnen je bundel. Net als het bellen naar het buitenland vanuit Nederland.

MMS
Ook voor het versturen van een MMS-bericht betaal je extra kosten. Dit valt namelijk niet binnen de bundel en kost 51 cent per MMS. Let hier dus bijvoorbeeld ook op bij het instellen van een SOS-functie op je toestel of bij het versturen van een sms-bericht met beeld- of geluidmateriaal.

Kosten gemaakt in het buitenland
Tot slot kunnen de kosten ook ontstaan door het gebruik van je simkaart in het buitenland (buiten de EU). Hoe je kosten buiten je bundel kunt voorkomen in het buitenland lees je hier.

0 reacties

Geen reactie

Reageer