Beantwoord

Waaraan gaan mijn belminuten op?

• 26 mei 2018
  • 20 reacties
  • 313 keer bekeken

• Ben op dreef
  • 12 reacties
Hallo,
Zojuist ontvang ik de sms "Hallo, je hebt 100% van je min/sms bundel verbruikt."
Dit verbaast mij aangezien ik juist een inkomende oproep heb ontvangen en de afgelopen dagen geen uitgaande heb gedaan. Eerder deze maand kreeg ik al melding van 80% waarna ik 2 uitgaande oproepen heb gedaan die beide net beantwoord zijn. Toch kosste deze mij 14 belminuten waarna ik er slechts 6 over had. Hierna geen enkele uitgaande oproep gedaan, vandaar mijn vraag hoe het komt dat mijn belminuten (zo opvallend) snel opgaan??
icon

Beste antwoord door Wietske 28 mei 2018, 10:19

Hi Maxk,
ik snap dat je hier vragen over hebt! Het is natuurlijk nooit prettig wanneer de belminuten sneller opgaan dan je verwacht en ik begrijp dat je hier graag inzage in wilt. Ik heb de titel van dit topic iets aangepast zodat jouw vraag voor andere lezers wat makkelijker vindbaar is.

Ik zie dat de 80% waarschuwings-sms is verzonden op 14 mei om 17:04 uur en de 100% sms op 26 mei om 00:03 uur. Op dit moment heb ik nog geen specifieke inzage in jouw verbruik. Aan het einde van de maand verzamelen we al jouw verbruiksgegevens om zo een factuur op te kunnen maken. Deze komt halverwege juni online op jouw Ik Ben pagina. Vanaf bladzijde twee vind je de verbruiksspecificatie op de factuur. Hierop kan je per dag terugzien hoeveel minuten er precies gebeld is en hoeveel sms'jes er verzonden zijn. Mocht je na het zien van de factuur nog vragen hebben dan mag je natuurlijk altijd contact met ons opnemen zodat we met je mee kunnen kijken!
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Hi Maxk,
ik snap dat je hier vragen over hebt! Het is natuurlijk nooit prettig wanneer de belminuten sneller opgaan dan je verwacht en ik begrijp dat je hier graag inzage in wilt. Ik heb de titel van dit topic iets aangepast zodat jouw vraag voor andere lezers wat makkelijker vindbaar is.

Ik zie dat de 80% waarschuwings-sms is verzonden op 14 mei om 17:04 uur en de 100% sms op 26 mei om 00:03 uur. Op dit moment heb ik nog geen specifieke inzage in jouw verbruik. Aan het einde van de maand verzamelen we al jouw verbruiksgegevens om zo een factuur op te kunnen maken. Deze komt halverwege juni online op jouw Ik Ben pagina. Vanaf bladzijde twee vind je de verbruiksspecificatie op de factuur. Hierop kan je per dag terugzien hoeveel minuten er precies gebeld is en hoeveel sms'jes er verzonden zijn. Mocht je na het zien van de factuur nog vragen hebben dan mag je natuurlijk altijd contact met ons opnemen zodat we met je mee kunnen kijken!
Hallo Wietske,
De factuur is bekend en hier op is terug te vinden dat ik meerdere malen een nummer eindigend op 1233 zou hebben gebeld. Echter is dit niet geval! Het telefoon nummer staat ook geen enkele keer vermeld in mijn oproepen lijst. Ook zover ik deze maand in gebruik heb gezien gaan mijn belminuten wederom op ook wanneer ik geen uitgaande oproep doe. Vind ik toch vreemd.
Zou u kunnen achterhalen hoe dit mogelijk is?
Reputatie 5
Badge +7
Hi Makx, nummer 1233 is het nummer van jouw voicemail. Voor het afluisteren van de voicemail worden belminuten berekend.
Hi Jill,
Vreemd dat mijn voicemail uit zichzelf belt dan, heb deze uit staan namelijk en luister hem ook niet af. Het 06nummer op de factuur is ook een ander nummer dan wat voor de voicemail in mijn telefoon staat.
Reputatie 5
Badge +12
Het telefoonnummer op de factuur is inderdaad niet het telefoonnummer van onze voicemailservice. Dat nummer is namelijk 1233. Het telefoonnummer wat op jouw factuur staat eindigt alleen op 1233. Ik zie dat hier in de maand mei een aantal keren kort naartoe gebeld is. Het gaat om de volgende data: 1, 3, 4, 5, 7, 11, 13 t/m 18, 20 t/m 23, 25, 30 en 31 mei. Onze gesprekken worden afgerond naar een hele minuut.
Hallo Wietske,

Op de factuur zie ik dit inderdaad zo terug, echter heb ik dit nummer geen enkele keer zelf gebeld! Het lijkt, gezien de tijdstippen, alsof dit nummer gebeld wordt wanneer ik een oproep mis. Nogmaals vreemd wanneer mijn telefoon/sim uit zichzelf belt naar een telefoon nummer. Mijn vraag is hoe dit mogelijk is en hoe dit opgelost kan worden. Vervelend dat mijn belminuten opgaan terwijl ik deze zelf niet gebruik.
Reputatie 5
Badge +7
Zou je de code ##002# eens willen proberen? Mocht je het nummer volgende maand weer op de factuur zien, neem dan even contact met ons op.
Wanneer ik de code probeer krijg ik de melding "oproepen doorschakelen
Alles voor Alle basisservices
Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code"
Reputatie 5
Badge +12
Je kunt doorschakelingen ook zonder codes verwijderen uit jouw toestel. Welke telefoon heb je? Dan ga ik voor je uitzoeken hoe je dit via jouw toestelinstellingen kunt doen.
Samsung galaxy s7
Reputatie 5
Badge +12
Ik heb het een en ander voor je gevonden:

1. Ga naar telefoon op je startscherm en klik daarop
2. Druk rechtsboven in het scherm op meer
3. Ga naar instellingen en vervolgens naar meer instellingen
4. Klik op oproepen doorschakelen en vervolgens op spraakoproep.
5. Deze dienen allemaal op uitgeschakeld te staan. Mocht er toch een oproep actief zijn dan kan je deze verwijderen door erop te klikken.
Deze instelling had ik inderdaad vanmiddag gevonden. Na lang laden blijft alles op uitgeschakeld staan. Krijg wel melding "kan gegevens niet laden. netwerk/sim fout "
Wanneer ik ergens op tik kan ik dit wel bewerken, wat ik uiteraard niet doe...
Reputatie 5
Badge +12
Hmm, wat vreemd dat je de doorschakeling niet ziet via jouw toestelinstellingen! Ik kan deze inderdaad wel terugvinden op het netwerk. Zou je de code ##21# eens willen proberen?
Dit geeft de melding "oproep doorschakelen onvoorwaardelijk. Voor alle basisservices" en wederom "verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code".
Reputatie 5
Badge +7
Dan maak je denk ik gebruik van de Android versie 7 of 8. Hierbij is doorschakelen niet mogelijk waardoor er geen doorschakeling actief kan zijn op het netwerk. Doordat jij het nummer niet herkende dat op de factuur staat had ik het vermoeden dat er een doorschakeling actief was op het netwerk. Zou je de factuur van volgende maand willen afwachten? Dan kunnen we controleren of het nummer weer terug komt.
Ik maak inderdaad gebruik van android 7. Zou wel kunnen proberen de simkaart in mijn oude s5mini te stoppen en kijken of ik het daar gevonden krijg. Het nadeel van wachten is dat ik mijn belminuten nu alweer omlaag zie gaan en dus niet volledig gebruik kan maken van mijn abbonement... voelt toch zonde.
Zover ik in de facturen terug kan vinden staat dit nummer er al vanaf 12 september 2017. Het is mij nu pas opgevallen omdet ik afgelopen maand meer gemiste oproepen heb gehad en het dus mijn belminuten flink heeft opgemaakt. Bij mijn weten heb ik zelf niks aan de instellingen veranderd
Reputatie 5
Badge +12
Heb je een ander toestel tot je beschikking zonder Android versie 7 of 8? Dan raad ik je namelijk aan om de Ben simkaart daarin te plaatsen zodat je met de MMI codes de doorschakeling alsnog kan verwijderen.
Het is gelukt om de simkaart in een ander toestel te plaatsen en de MMI-code te activeren. Is dit al terug te zien in het netwerk of moet ik de factuur afwachten?
Reputatie 5
Badge +7
Super dat het gelukt is! Ik zie inderdaad hier dat de doorschakeling nu weg is.

Reageer