Sticky

Waarom klopt mijn verbruiksstatus niet?

• 17 april 2019
  • 0 reacties
  • 431 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Er zijn twee situaties waarbij je verbruiksstatus niet zou kunnen kloppen. Voor alle situaties geef ik mogelijke verklaringen. Uiteraard valt niet uit te sluiten dat de belstatus inderdaad onjuist is. Laat in dat geval hieronder een reactie achter en geef aan wat niet klopt. Een van de moderators zal je dan verder helpen.

Situaties:

Situatie 1.

Het verbruik van mijn belstatus klopt niet.

Verklaring:

Als je meer belminuten of mb's hebt verbruikt dan je je had verwacht, komt dat vaak omdat men niet bewust is van de omvang van zijn of haar bewust en onbewust verbruik. Om meer bewustzijn te creëren kan je het volgende in gedachte houden:
- Belminuten worden afgerond naar boven.
- Krijg je de voicemail en hang je direct op, dan verbruik je één belminuut.
- Sms'en gaat van belbundel af, tenzij je een sms bundel hebt. Iedere extra 160 tekens van een sms wordt als extra sms verstuurd.
- De omvang van je bewust verbruik kan veel groter zijn dan je je had verwacht.
- In stand-by en op de achtergrond verbruikt je toestel ook data. Hoeveel en hoe vaak dat is, hangt volledig af van hoe je je toestel hebt ingesteld.
- In de instelling van je toestel kan je het dataverbruik van je toestel inzien en bijhouden. Dit is niet leidend voor het opmaken van je factuur maar geeft je wel een goed beeld van je bewust en onbewust verbruik.

Situatie 2.

Mijn bundels zijn nog niet verbruikt maar ik zie buiten de bundel kosten.
- Waar die buiten de bundel kosten vandaan komen, kan pas verteld worden nadat je factuur is opgemaakt in de maand daarop. Daar staan de specificaties van je verbruik op.
- Alles wat niet van je bel/sms/data bundel gaat, wordt als buiten de bundel kosten gerekend.
- Buiten de bundel kosten kunnen komen door verschillend verbruik: internationaal bellen, verbruik in het buitenland, verbruik wanneer bel/sms/data bundel op is, sms diensten, service nummers, mms'en en beeldbellen.
- Soms kan het buiten de bundel verbruik achterhaald worden nog voordat de factuur verschijnt, door je bel/sms geschiedenis na te lopen. Verder kan je op payinfo.nl kijken of je, wellicht per ongeluk, aangemeld hebt voor een sms dienst.

0 reacties

Geen reactie

Reageer