Beantwoord

Verlengen Abonnement

  • 7 January 2019
  • 5 reacties
  • 361 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een abonnement met de Samsung S6 afgesloten bij Ben van 06-01-2017 tot en met 05-01-2019. Ik betaal dus niet meer de kosten voor de telefoon, alleen maandelijks voor de mb's etc. Na 2 jaar was ik wel uitgekeken op de telefoon, dus ik zat te kijken naar een nieuwe telefoon met abonnement en ik kwam uit bij de Samsung S8, ook bij Ben. Wat nou als ik bij deze telefoon een nieuw abonnement bestel. Zit ik dan met dubbele kosten van 2 verschillende telefoons? Want de maand is al begonnen dus dan zou ik de mb's voor de Samsung S6 en het nieuwe abonnement voor de Samsung S8 betalen?

Mvg,

Niels Haarlink
icon

Beste antwoord door Wietske 7 January 2019, 16:15

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Hoi Niels, wat leuk dat je jouw abonnement wil verlengen bij ons! Goede keus, de Samsung S8 😉 Als ik het goed begrijp dan heb je jouw abonnement niet verlengd naar een nieuw abonnement (Sim Only) maar ben je van plan om deze te verlengen naar een nieuw abonnement met telefoon?

Na de vaste 24 maanden periode, gaat jouw abonnement automatisch over in een maandelijks opzegbaar Sim Only abonnement. Deze kan je op elk gewenst moment verlengen. Verlengen houdt in dat je op jouw bestaande aansluiting (mobiele telefoonnummer) een nieuw abonnement afsluit. Je betaalt dan geen dubbele kosten, want het oude abonnement stopt op het moment dat het nieuwe abonnement ingaat. Je kunt verlengen via de website https://www.ben.nl/verlengen. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!
Als ik vandaag mijn abonnement verleng met een nieuwe telefoon (Samsung S8), wanneer gaat dat nieuwe abonnement dan in? Deze maand nog of volgende maand? En welke kosten moet ik dan betalen voor deze maand? Niet dat ik met dubbele kosten kom te zitten.

Nog een vraagje. Bij de Samsung S8 kun je een gratis headset claimen twv. 149 euro. Dit moet je doen op de Samsung promotiepagina. Hier heb ik al een account geregistreerd. Om de headset te claimen, moet ik een IMEI-nummer en een EAN-code invullen. Dat staat op de productverpakking. Dus zodra ik de telefoon bestelt hebt en thuis afgeleverd is, kan ik de headset claimen?

Mvg,

Niels Haarlink
Reputatie 5
Badge +12
Goede vraag! Jouw nieuwe abonnement start de dag nadat jouw telefoon is bezorgd. Dit betekent dat je dan naar verhouding in een maand voor zowel de oude als de nieuwe bundels betaalt. Zo voorkom je dubbele kosten. Houd er wel rekening mee dat wij achteraf factureren.

Wat betreft de promotieactie: de gevraagde gegevens staan inderdaad op de doos, waarin de telefoon zit. De headset kan je daarom aanvragen via de promotiepagina op het moment dat je het toestel in ontvangst hebt genomen.
En wat als ik de nieuwe telefoon en het nieuwe abonnement deze maand nog gebruik? Hoe bepalen jullie dan de kosten?

Mvg
Reputatie 5
Badge +9
Hi Niels. De kosten worden bepaald door het aantal dagen dat je nog gebruik hebt kunnen maken van je abonnement. Vandaag starten jouw nieuwe bundels. Dit betekent dat je op de volgende factuur in verhouding betaald voor je voorgaande abonnement van 01/01 tot 10/01. En het nieuwe abonnement van 11/01 tot en met 31/01, ook in verhouding natuurlijk! 🙂

Reageer