Beantwoord

Vraag over contractverlenging

  • 7 May 2019
  • 7 reacties
  • 483 keer bekeken

Goedemiddag, aangezien ik het niet duidelijk gemaakt krijg aan de medewerker Yasmina via de chat probeer ik het via deze weg nogmaals.

De situatie is als volgt: Ik kan mijn contract bij jullie verlengen. Bij mijn huidig abonnement betaal ik 10.17 euro voor 6500 mb. Als ik mijn contract verleng, dan moet dat kennelijk gebeuren onder nieuwe voorwaarden. In de praktijk ga ik hier niet op vooruit. Even de actie van de verdubbeling weggelaten: Voor standaard 3500 mb zou ik € 9,- moeten gaan betalen. Dus dat betekent voor € 1,17 minder ook gelijk 3000 mb minder, 6500mb - 3500mb = 3000mb.

Ja, jullie hebben de actie dat ik nu 3500 mb gratis kunt krijgen. Maar deze actie duurt tot 12 mei. Stel dat ik na 12 mei pas kies om mijn contract te verlengen, geldt deze actie niet meer.

Mijn vraag is dan ook waarom ik niet met dezelfde voorwaarden mijn contract kan verlengen. Jullie schrijven in de chat dat het gaat om een relatieverlenging. En daar gaat het in mijn optiek al mis.

Verder wil ik opmerken dat als ik iets 3x uit moet leggen dat ik een reactie van "Ja, ik ben ook maar een mens dus ik begrijp niet alles" niet echt professioneel over vindt komen van Yasmina. Zeker als ik nog bezig met het afronden van mijn verhaal en ik de vraag krijg "Ja, wat wilt u dan precies?".

Ik ben benieuwd naar jullie reactie. Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Merve 8 May 2019, 10:44

Bekijk origineel

7 reacties

Ter update: Ik heb de vraag ook gesteld via Facebook. Ik krijg als reactie dat ik moet bellen met de klantenservice om ervoor te zorgen dat ik het beste aanbod krijg. Het gaat mij niet om het beste aanbod, het gaat er mij om dat ik voor de abo kosten (dus niet het toestel) gewoon hetzelfde wil betalen als wat ik nu heb. Maar op de een of andere manier komt mijn vraag/verzoek niet duidelijk over.
Reputatie 5
Badge +6
Hi Tim,

Ik heb je een privébericht gestuurd!
Reputatie 5
Badge +6
Goedemorgen Tim,

Je bent niet verplicht om jouw contract te verlengen. Wanneer je het stilzwijgend laat doorlopen behoudt je je oude bundels en wordt het abonnement omgezet naar een maandelijks opzegbare abonnement. Mocht je toch willen gaan voor een verlenging betekent dat je gaat kiezen voor nieuwe bundels. Hier kan ik niets voor je aan veranderen omdat je bij een verlenging een nieuw contract aangaat waar je niet je huidige bundels kunt meenemen. Tenzij wij de bundels en tarieven nog steeds hanteren. Ik hoop dat je hiermee verder kunt.
Dag Merve,

Er staat ook nergens dat ik mij verplicht voel om mijn contract te verlengen. Echter, jullie propageren via de mail dat ik mijn contract kan verlengen met een nieuw toestel erbij. Met je reactie kan ik helaas niets. Dit is namelijk dezelfde reactie die Joost gisteren af toen ik hem de vraag stelde waarom jullie het een contractverlenging noemen terwijl het een contractvernieuwing is. Jammer dat zoiets makkelijks heel erg moeilijk moet gaan bij jullie.
Reputatie 5
Badge +6
Ik snap dat je het jammer vindt en dat je graag weer wilt verlengen met de huidige bundels die je nu hebt. Zoals ik al eerder had aangegeven is dit niet mogelijk. Je geeft aan dat het een contractvernieuwing is. Wij benoemen dit als een ''verlenging'' wat overigens ook niet heel veel uitmaakt. Je vraag is nu door verschillende collega's beantwoord. Helaas, is het niet mogelijk om je contract te vernieuwen of verlengen met oude bundels die wij niet meer aanbieden.
Prima, dan stap ik over.
Reputatie 5
Badge +9
Jammer dat je dan wilt overstappen, Tim. Je bent natuurlijk vrij om te gaan, maar ook dan zul je voor nieuwe bundels moeten kiezen. Ik wens je in ieder geval een fijne dag toe!

Reageer