Sticky

Wanneer kan ik mijn contract verlengen of een nieuw abonnement afsluiten?

  • 27 mei 2016
  • 8 reacties
  • 1867 keer bekeken

Reputatie 4
  • Ben nieuwsgierig*
  • 0 reacties
Met een maandelijks opzegbaar abonnement, kun je ieder moment verlengen naar een abonnement met een mobiele telefoon, of naar een nóg voordeliger Sim Only 24 maanden abonnement.

Heb je een 24 maanden abonnement, dan kun je vanaf 4 maanden voor het einde van je abonnement verlengen. Op Ik Ben kun je de einddatum van je huidige abonnement terugvinden.

De voordelen van verlengen zijn:
• Je houdt je eigen vertrouwde mobiele nummer
• Je hebt geen aansluitkosten
• Je krijgt dezelfde scherpe aanbiedingen als nieuwe klanten
• Je blijft voordelig bellen, sms'en en internetten, mét of zonder nieuwe mobiele telefoon

Via je Ik Ben pagina kun je je abonnement eenvoudig verlengen. Op deze pagina leg ik uit hoe je dat doet. Heb je hulp nodig bij het maken van een keuze? Kijk dan op mijn blog.

Nieuw abonnement afsluiten naast de bestaande.
Ja, dat kan nadat je de eerste twee facturen van je bestaande Ben abonnement betaald hebt. Houd er rekening mee dat Ben vooraf niet kan garanderen dat je aanvraag wordt goedgekeurd. Bij het aangaan van een abonnement wordt er namelijk een zogenaamde kredietwaardigheidtoets uitgevoerd op basis van je persoonlijke gegevens. Naar aanleiding van de uitkomst van deze toets, kun je wel of geen Ben abonnement afsluiten.

Een extra abonnement kun je afsluiten via www.ben.nl/telefoons of www.ben.nl/sim-only. Geef tijdens het plaatsen van de bestelling aan dat je een extra aansluiting wilt.

8 reacties

Ik heb een maand geleden een sim only maandabonnement afgesloten wat ik ongewijzigd wil laten doorlopen. Moet ik dan iets doen?
Hallo m.risseuw ik zie dat je antwoord hebt gekregen op deze vraag in dit topic.
Ik heb vorige week of voor 10 dagen mijn BEN abonnement verlengt en zag dat ik dan wel aansluitkosten moet betalen. Die rekening komt ws pas eind van de maand maar verbaasde me erover dat dat bij verlengen wel werd gerekend. Een reden voor mij om ook eens bij de concurrent te kijken. Maar uiteindelijk bij Ben gebleven. Ik heb niet zo'n hopper. Is dat een foutje ?

Overigens omdat ik al zolang bij Ben zit had ik ook een nieuwe sim kaart nodig en die kost 15 Euro is het geen stukje service om een vaste klant 1 x in de 3 jaar of zo recht te geven op een kosteloze nieuwe simkaart ?
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Huib,

Bij het verlengen van een bestaand abonnement zouden er inderdaad geen aansluitkosten in rekening gebracht moeten worden. Dit is enkel wanneer je een nieuwe aansluiting aanvraagt.
Mochten zulke kosten onverhoopt toch op de factuur verschijnen dan zou dat niet correct zijn en zal Ben dat zeker rechtzetten.

Ik zie trouwens dat je al behoorlijk wat jaren bij Ben aangesloten bent en daarom mag ik je de kosten voor de simkaart eenmalig compenseren. Het bedrag wat je betaald hebt voor de simkaart zal daarom in mindering gebracht worden op een aankomende factuur.
Ik kan op dit moment mijn abonnement vroegtijdig verlengen (loopt in oktober af) en wil dit graag combineren met een nieuwe telefoon. Het abonnement gaat neem ik aan, vanaf oktober in, maar wanneer ontvang je de nieuwe telefoon?
Goedenavond meneer / mevrouw BEN,
mijn huidige 2 jr abonnement is medio juni 2017 verlopen. Nu heb ik intensief op internet gezocht naar abonnementen.

Via Bel Simpel zie ik een BEN abonnement met Samsung A5 2017 voor 2 jr. 24,- pm 2,5 gb met 3g en 100 minuten.

Echter bij Mobiel.nl zie ik dat Tele2 abonnement met Samsung A5 2017 nog gunstiger is namelijk 24,- 5 gb met 4g en 100 minuten.

Kunt u reageren of u dezelfde condities kunt aanbieden zodat ik alsnog BEN klant blijf. Ik hoor graag spoedig van u. BVD

Ps; mijn BENklantnr is 458674
Ps; gewoon verlengen via BEN is tov genoemde ongunstig, want dan is het 23,- 1 gb met 4 g en 100 minuten.
Reputatie 6
Badge +8
Goedenavond meneer / mevrouw BEN,
mijn huidige 2 jr abonnement is medio juni 2017 verlopen. Nu heb ik intensief op internet gezocht naar abonnementen.

Via Bel Simpel zie ik een BEN abonnement met Samsung A5 2017 voor 2 jr. 24,- pm 2,5 gb met 3g en 100 minuten.

Echter bij Mobiel.nl zie ik dat Tele2 abonnement met Samsung A5 2017 nog gunstiger is namelijk 24,- 5 gb met 4g en 100 minuten.

Kunt u reageren of u dezelfde condities kunt aanbieden zodat ik alsnog BEN klant blijf. Ik hoor graag spoedig van u. BVD

Ps; mijn BENklantnr is 458674
Ps; gewoon verlengen via BEN is tov genoemde ongunstig, want dan is het 23,- 1 gb met 4 g en 100 minuten.



Hallo campioneindy, leuk dat je hierover contact opneemt! Je zou het beste even kunnen bellen naar 0800 - 246 246 8 om te zien wat wij voor jou kunnen betekenen. Mijn collega's zijn doordeweeks te bereiken tot 20:00 uur.

Reageer