Sticky

Alles wat je moet weten over je voicemail

Reputatie 7
Badge +7
  • Oud-moderator
  • 4495 reacties
Als je je voicemail aan hebt staan kunnen mensen een bericht achter laten als je geen tijd hebt om je telefoon aan te nemen. Super handig natuurlijk. Maar hoe werkt de voicemail nu precies?

Als iemand een berichtje inspreekt zul je een smsje van je voicemail ontvangen om je hierover te informeren. Als je naar 1233 belt zul je worden doorverbonden met je voicemail. Dit kost niks extra's! Lijkt 1233 niet te werken dan kun je bellen naar +31 6 2400 1233, ook dan wordt je doorverbonden naar je voicemail.

Het voicemail menu:
Zodra je bent verbonden met je voicemail kun je via een keuze menu bepalen wat je wil doen:
Toets Wat gebeurt er?
1 Berichten beluisteren
1-# Het bericht nog een keer beluisteren
1-1 Bewaren en doorgaan naar volgend bericht
1-2 Verwijderen en doorgaan naar volgend bericht
1-3 Snel terugbellen
9 Instellingen
9-1 Berichtmelding
9-1-# Meldingsmethode wijzigen
9-2 Instellingen
9-2-1 Welkomstboodschap
9-2-1-1 Persoonlijke welkomstboodschap, een door de klant ingesproken tekst
9-2-1-2 Standaard welkomstboodschap, waarin het mobiele nummer wordt genoemd
9-2-1-3 Standaard welkomstboodschap, waarin alleen de naam wordt genoemd
9-2-2 Wachtwoord instellen
0 Help

Hoelang blijven voicemail berichten bewaard?

Bij een ingesproken bericht welke je niet hebt afgeluisterd, zal het bericht 21 dagen bewaard blijven. Na het afluisteren van een bericht kun je er voor kiezen om deze te bewaren, dit is dan ook 21 dagen. Dit proces kun je herhalen vlak voordat de 21 dagen om zijn om zo het bericht langer te bewaren in je voicemail. Je kunt maximaal 25 berichten met een maximale gesprekstijd van 5 minuten opslaan. Als jij je voicemail 180 dagen niet hebt gebruik wordt deze automatisch gedeactiveerd en komen alle bewaarde en niet beluisterde berichten te vervallen. Zodra jij naar 1233 belt zal je voicemail weer worden geactiveerd, je moet dan wel opnieuw een welkomstbericht inspreken.

Voicemail beluisteren in het buitenland

Je kunt je voicemail afluisteren in het buitenland, ook dat is geen probleem. Wel is het zo dat je eerst in Nederland een toegangscode moet instellen. Dit doe je door in het menu 9-2-2 te kiezen. Je kunt het wachtwoord zelf bepalen. Als deze eenmaal is ingesteld kun jij over de hele wereld je voicemail beluisteren.

Nadat je een code hebt ingesteld is het overigens ook mogelijk om je voicemail vanaf een ander toestel af te luisteren.

Kan ik mijn toestel langer over laten gaan?

Je kunt die tijd zelf instellen tot maximaal dertig seconden. Dan neemt je voicemail het inkomende gesprek over. Hiervoor voer je de volgende code in: **61*+31624 je tiencijferige nummer*11*aantal seconden#.
Druk hierna op het knopje met het groene hoorntje of op de OK-toets van je mobiele telefoon.

Als je mobiele telefoonnummer bijvoorbeeld 06-1234 5678 is en je wilt de pauze veranderen in 25 seconden, dan voer je dus in: **61*+316240612345678*11*25# OK.

De voicemail aan of uit zetten

Wanneer je in het buitenland bent, wil je misschien liever dat je voicemail uitstaat. Of misschien heb je liever helemaal geen voicemail op je mobiele telefoon. Je voicemail kun je zelf heel gemakkelijk online uitzetten onder het kopje "Abonnement" via je IkBen pagina. Op deze manier kun je je voicemail gemakkelijk aan- en uitzetten wanneer jij dat wilt.

Nadat de voicemail is uitgeschakeld wil ik je adviseren om te bellen naar ##002#
Hiermee worden eventuele doorschakelingen naar je voicemail mee verwijderd.

11 reacties

Goedendag Dames en Heren van Ben,

De afgelopen weken is de (een) voicemailstoring mij lastig gaan vallen.

Het euvel: hoewel in mijn instellingen (al jaren) de voicemail uitstaat, neemt de voicemail toch berichten voor mij aan. In de instellingen pagina staat (nog steeds) de voicemail uit.

En vanochtend heb ik bovenstaand topic bestudeerd en ook deze:
https://forum.ben.nl/storingen-en-mededelingen-46/opgelost-aanpassen-voicemail-bij-sommige-klanten-niet-mogelijk-via-ik-ben-5652,

En ook de ##002# opdracht uitgevoerd.

Kunt u alstublieft mijn voicemail uitzetten ?

Deze problemen (VM wel uitgezet, maar effectief toch aan, en VM uit gewenst, maar niet uit te zetten) komt vaak voor op dit forum. Daarom heb ik twee suggesties voor de ideeenbus:

1) maak een optie/button bij de instellingenpagina, mijn voicemail staat toch niet uit en ik wil dat wel echt, met daaraan gekoppeld de actie die nu wordt uitgevoerd nadat iemand een dergelijke melding stuurt.

2) Misschien wilt u overwegen om dit "effectiviteit van instellingen probleem" structureler aan te pakken.

Met vriendelijke groet,
P.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi PLE, wat onwijs balen dat jij hier ook last van hebt! Tof dat je tijd hebt genomen om je feedback met ons te delen #Benblijmetjou 😃 Ik ben het systeem ingedoken en heb jouw voicemail afgemeld op de centrale, als jij je mobiele telefoon even helemaal uit en weer aan wil zetten kan jouw simkaart dit verwerken!
Dag Rox,

Ook ik krijg mijn voicemail niet uitgeschakeld. Heb ook uitgeschakeld bij abonnementen, en ##002# uitgevoerd, maar gemiste oproepen blijven doorschakelen naar voicemail.
Kan je je technische vernuft inzetten om dit op te lossen?
Bij voorbaat dank!
Reputatie 7
Badge +7
Roelofz schreef:

Dag Rox,

Ook ik krijg mijn voicemail niet uitgeschakeld. Heb ook uitgeschakeld bij abonnementen, en ##002# uitgevoerd, maar gemiste oproepen blijven doorschakelen naar voicemail.
Kan je je technische vernuft inzetten om dit op te lossen?
Bij voorbaat dank!

Ai balen dat jij ook dit probleem ondervind Roelofz! Ik los dit natuurlijk graag voor je op 😃 Ik ben dan ook meteen het systeem ingedoken en ben voor je aan de slag gegaan. Als jij je mobiele telefoon even helemaal uit en weer aan wil zetten kan je simkaart dit verwerken.
Als ik 1233 bel moet ik eerst een password instellen voordat ik een welkomstboodchap mag instellen, maar na elke keer als ik een password intoets wordt er opnieuw naar een wachtwoord gevraagd
Ook ik word er helemaal koekeloerie van, want ik probeer ook al nou pak em beet een jaar of 6 mijn voicemail uit te zetten. Deze abbo wordt gebruikt door mijn zoon en ik moet hem vaak 2+ keer bellen omdat de telefoon binnen 3x overgaan naar die K*T voicemail springt. Super irritant en het kost me nog extra minuten ook. Ben, los dit ff aub op?!
Reputatie 5
Badge +11
yazzamin schreef:

Ook ik word er helemaal koekeloerie van, want ik probeer ook al nou pak em beet een jaar of 6 mijn voicemail uit te zetten. Deze abbo wordt gebruikt door mijn zoon en ik moet hem vaak 2+ keer bellen omdat de telefoon binnen 3x overgaan naar die K*T voicemail springt. Super irritant en het kost me nog extra minuten ook. Ben, los dit ff aub op?!

Oef dat is al een flinke tijd Yazzamin. Ik kan dus wel stellen dat je een volhouder bent. In elk geval is het tijd om de voicemail voor jouw zoon uit te schakelen. Door een eerdere storing schoot de instelling op het netwerk namelijk wel eens terug waardoor voicemail weer aan stond terwijl deze in onze systemen uit stond. Ik heb dit voor je gereset. Binnen ongeveer een half uur zal de voicemail echt uit staan. Ik raad jouw zoon nog wel aan om zijn toestel te herstarten.

Ik zie dat je daarnaast jouw vraag ook via het contactformulier hebt gesteld. Aangezien ik je via dit kanaal al geholpen heb zal ik het formulier gaan sluiten.
Al maanden bezig om m’n voicemail uit te krijgen. Iedere keer denk ik dat het gelukt is maar krijg ik weer een sms’je dat ik een voicemail ontvangen heb. Op m’n telefoon in m’n ben-app staat m’n voicemail uit. Ik lees op internet dat dit euvel bij meerdere mensen voorkomt. Is dit een programma-foutje? Kan Ben dit niet veranderen dat dit gewoon voor iedereen in en uit te schakelen is? Maar goed, ik zou graag willen dat mijn voicemail uitgezet wordt, alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +11
Marg schreef:

Al maanden bezig om m’n voicemail uit te krijgen. Iedere keer denk ik dat het gelukt is maar krijg ik weer een sms’je dat ik een voicemail ontvangen heb. Op m’n telefoon in m’n ben-app staat m’n voicemail uit. Ik lees op internet dat dit euvel bij meerdere mensen voorkomt. Is dit een programma-foutje? Kan Ben dit niet veranderen dat dit gewoon voor iedereen in en uit te schakelen is? Maar goed, ik zou graag willen dat mijn voicemail uitgezet wordt, alvast bedankt!

Ik help je graag met het uitschakelen van jouw voicemail, Marg! Door een storing schiet bij sommige klanten de voicemail toch weer aan op het netwerk. Hierdoor zie je op Ik Ben dat voicemail uitstaat terwijl dit niet het geval is. Ik heb dit zojuist voor je opgelost waardoor jouw voicemail nu weer uitstaat. Zou je alleen nog jouw telefoon willen herstarten? Dan wordt de wijziging ook overgebracht op jouw simkaart 🙂
Ik heb precies het zelfde probleem, ik heb voicemail uitstaan op mijn abbo en heb naar ##002# gebeld en nog krijg ik dat ik een voicemail heb (bel mijn eigen nummer via mijn man zijn mobiel) en nog voicemail...

ik zou ook graag mijn voicemail uitgezet hebben., alvast bedankt.
Reputatie 5
Badge +11
Tassiieh schreef:

Ik heb precies het zelfde probleem, ik heb voicemail uitstaan op mijn abbo en heb naar ##002# gebeld en nog krijg ik dat ik een voicemail heb (bel mijn eigen nummer via mijn man zijn mobiel) en nog voicemail...

ik zou ook graag mijn voicemail uitgezet hebben., alvast bedankt.

Hoi Tassiieh, wat onhandig dat jouw voicemail niet doet wat ie moet doen! Ik zie dat je gisteren contact hebt gehad met mijn collega's via Facebook Messenger. De voicemail is door mijn collega voor je uitgeschakeld.

Reageer

Ben maakt gebruik van cookies.

Ik maak gebruik van cookies zodat ik jou een optimale website kan leveren. Op deze manier kan ik je beter van dienst zijn. Bekijk hier meer informatie over cookies. #benervoorjou

Akkoord Cookie instellingen