Sticky

Alles wat je moet weten over je voicemail

• 16 april 2019
  • 10 reacties
  • 9813 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +6
Als je je voicemail aan hebt staan kunnen mensen een bericht achter laten als je geen tijd hebt om je telefoon aan te nemen. Super handig natuurlijk. Maar hoe werkt de voicemail nu precies?

Als iemand een berichtje inspreekt zul je een sms'je van je voicemail ontvangen om je hierover te informeren. Als je naar 1233 belt zul je worden doorverbonden met je voicemail. Dit kost niks extra's! Lijkt 1233 niet te werken dan kun je bellen naar +31 6 2400 1233, ook dan wordt je doorverbonden naar je voicemail.

Het voicemail menu:
Zodra je bent verbonden met je voicemail kun je via een keuze menu bepalen wat je wil doen:
Toets Wat gebeurt er?
1 Berichten beluisteren
1-# Het bericht nog een keer beluisteren
1-1 Bewaren en doorgaan naar volgend bericht
1-2 Verwijderen en doorgaan naar volgend bericht
1-3 Snel terugbellen
9 Instellingen
9-1 Berichtmelding
9-1-# Meldingsmethode wijzigen
9-2 Instellingen
9-2-1 Welkomstboodschap
9-2-1-1 Persoonlijke welkomstboodschap, een door de klant ingesproken tekst
9-2-1-2 Standaard welkomstboodschap, waarin het mobiele nummer wordt genoemd
9-2-1-3 Standaard welkomstboodschap, waarin alleen de naam wordt genoemd
9-2-2 Wachtwoord instellen
0 Help

Hoelang blijven voicemail berichten bewaard?

Bij een ingesproken bericht welke je niet hebt afgeluisterd, zal het bericht 21 dagen bewaard blijven. Na het afluisteren van een bericht kun je er voor kiezen om deze te bewaren, dit is dan ook 21 dagen. Dit proces kun je herhalen vlak voordat de 21 dagen om zijn om zo het bericht langer te bewaren in je voicemail. Je kunt maximaal 25 berichten met een maximale gesprekstijd van 5 minuten opslaan. Als jij je voicemail 180 dagen niet hebt gebruik wordt deze automatisch gedeactiveerd en komen alle bewaarde en niet beluisterde berichten te vervallen. Zodra jij naar 1233 belt zal je voicemail weer worden geactiveerd, je moet dan wel opnieuw een welkomstbericht inspreken.

Voicemail beluisteren in het buitenland

Je kunt je voicemail afluisteren in het buitenland, ook dat is geen probleem. Wel is het zo dat je eerst in Nederland een toegangscode moet instellen. Dit doe je door in het menu 9-2-2 te kiezen. Je kunt het wachtwoord zelf bepalen. Als deze eenmaal is ingesteld kun jij over de hele wereld je voicemail beluisteren.

Nadat je een code hebt ingesteld is het overigens ook mogelijk om je voicemail vanaf een ander toestel af te luisteren.

Kan ik mijn toestel langer over laten gaan?

Je kunt die tijd zelf instellen tot maximaal dertig seconden. Dan neemt je voicemail het inkomende gesprek over. Hiervoor voer je de volgende code in: **61*+31624 je tiencijferige nummer*11*aantal seconden#.
Druk hierna op het knopje met het groene hoorntje of op de OK-toets van je mobiele telefoon.

Als je mobiele telefoonnummer bijvoorbeeld 06-1234 5678 is en je wilt de pauze veranderen in 25 seconden, dan voer je dus in: **61*+316240612345678*11*25# OK.

De voicemail aan of uit zetten

Wanneer je in het buitenland bent, wil je misschien liever dat je voicemail uitstaat. Of misschien heb je liever helemaal geen voicemail op je mobiele telefoon. Je voicemail kun je zelf heel gemakkelijk online uitzetten onder het kopje "Abonnement" via je IkBen pagina. Op deze manier kun je je voicemail gemakkelijk aan- en uitzetten wanneer jij dat wilt.

Nadat de voicemail is uitgeschakeld wil ik je adviseren om te bellen naar ##002#
Hiermee worden eventuele doorschakelingen naar je voicemail mee verwijderd.

10 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Zou je eens kunnen verbinden met een ander netwerk in Duitsland? Je kunt via https://www.ben.nl/service/buitenland zoeken op Duitsland en dan onderin kijken welke netwerken beschikbaar zijn voor dit land.

Vandaag lukt het wel. Gisteren heb ik dat nummer ook geprobeerd te bellen. Het is gewoon niet stabiel….  en het begint me op te vallen dat ik steeds vaker niet kan bellen. De telefoon gaat ook niet over, het is gelijk weg, afgebroken, stop.

Reputatie 4
Badge +6

Hoi @Heidi123! Dat is echt vreemd. Het zou gewoon moeten werken. Zou je eens +31 6 2400 1233 kunnen bellen?

Niks. Gaat niet over, er ontstaat geen verbinding. Overigens heb ik dat met andere nummers ook vaak. Soms lukt het, soms niet. Ook de voicemail lukte uiteindelijk wel, na een uur of zo. Maar een ander NLs nummer weer niet…..

Reputatie 5
Badge +9

Hi Heidi. Bedankt voor je berichtje, leuk dat je ons gevonden hebt via de community! Wat gebeurd er als je vanuit Duitsland naar 1233 belt?

Hallo,

ik probeer nu al een aantal malen mijn voicemail te bellen, ik ben in Duitsland. Zowel de rechtstreekse toets op m'n telefoon als het nr voor buitenland werkt niet. ik krijg geen verbinding. Vanochtend belde ik nog mijn voicemail vanuit NL en toen werkte het wel. Is er een storing?

En normaal gesproken trouwens ook vanuit Duitsland. Heb ook al telefoon uit- en aangezet.
Groet,
Heidi

Reputatie 5
Badge +9

Hi Dunjam, nee deze optie is jammer genoeg niet beschikbaar voor de voicemail!

Is het mogelijk om een audio bestand (zoals amr, wav of mp3) te uploaden naar je voicemail?

Reputatie 4
Badge +6

Hoi @hiskebeeuwkes! De voicemail kun je echt alleen beluisteren door een persoonlijk boodschap in te spreken. Je kunt wel 3 seconden opnemen zonder iets te zeggen. Dan heb je geen persoonlijke boodschap maar kun je alsnog de voicemail beluisteren.

Ik zou graag mijn voicemail willen beluisteren zonder een persoonlijke voicemail boodschap in te spreken. Wanneer ik 9-2-1 intoets krijg ik te horen dat deze toets niet in gebruik is. Hoe kan ik mijn voicemail beluisteren zonder een persoonlijke boodschap in te spreken?

Reageer