App van de week: EcoScan

  • 24 September 2019
  • 0 reacties
  • 346 keer bekeken
App van de week: EcoScan
Reputatie 5
Badge +6

Afval scheiden levert veel op. Materialen als papier, glas, plastic en batterijen kunnen voor een groot deel hergebruikt worden. Dat bespaart nieuwe grondstoffen, energie en geld.

 

Deze week zetten we de app ‘’EcoScan’’ in de spotlights. 

 

In welke prullenbak gooi ik dit stuk afval? Het is de meest gestelde vraag voor mensen die afval willen scheiden voor een beter milieu. Alleen het uitzoeken van wat in welke afvalbak hoort kan best een karweitje worden. Voor dit probleem hebben ze EcoScan bedacht.

 

Om erachter te kunnen komen waar je afval in moet, maak je heel gemakkelijk een foto of je scant de barcode. Zodra jouw afval wordt herkend krijg je meteen te zien hoe je het kunt scheiden. Daarnaast kun je ook lezen wat er mee gedaan wordt. 

 

Persoonlijk vind ik het een handige app omdat ik zelf ook afval moet scheiden in de gemeente waar ik woon. Ik heb het een aantal keer geprobeerd en voor mij werkt het hartstikke goed.

 

Wil jij ook een bijdrage leveren aan een beter milieu, maar weet je niet hoe je het afval moet scheiden? Download dan de EcoScan app. 

 

Bekijk hier al onze apps die we al eens behandeld hebben!

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer