App van de week: WieBetaaltWat!

  • 20 January 2020
  • 1 reactie
  • 662 keer bekeken
App van de week: WieBetaaltWat!
Reputatie 5
Badge +9
  • Oud-moderator
  • 2145 reacties

App van de Week: WieBetaaltWat

 

Deze week in de hoofdrol: WieBetaaltWat. De naam verraadt zeker al waar het over gaat. Met deze app kun je in groepsverband betalingen toevoegen die je hebt gedaan, waardoor de groep weet wat er is betaald en door wie. Handig in veel situaties!

WieBetaaltWat is niet bepaald de enige in z’n soort. Slice, Splitwise, Tricount.. allemaal apps waarbij je gezamenlijke uitgaven bij kunt houden. Toch blijf ik zelf gebruik maken van de eerste. WieBetaaltWat gebruik ik namelijk niet alleen in het huishouden, maar ook tijdens vakantie en andere uitjes.

De werking is simpel: Je maakt een groep aan in de app en nodigt de andere groepsleden uit via een e-mail. Iedereen kan dan de app downloaden en een account aanmaken in de app. Daarna kun je dus elke uitgave aangeven in de groep. Als je een rondje hebt gedaan kun je via de app aangeven voor wie je een drankje hebt gekocht. Zo blijven de uitgaven en kosten voor iedereen eerlijk.

Aan het einde van je reis, maand of welk moment je wil, kun je ervoor kiezen om de lijst te verrekenen. Iedere deelnemer krijgt dan een e-mail waarin staat aangegeven hoeveel geld je terug krijgt en van wie, of aan wie je geld moet betalen. Daarnaast krijg je ook een PDF bestand met alle uitgaven zodat je alles kunt controleren. De app doet dus alles voor je!

 

Download de app!

Android

IOS

 

Bekijk hier al onze apps die we al eens behandeld hebben!

 

Auteur: @Jolijn 


1 reactie

Haha nou ik betaal liever niet hoor! Haha

Reageer