Beantwoord

Apps overzetten naar sd-kaart

  • 13 February 2017
  • 11 reacties
  • 67904 keer bekeken

Badge
Het lukt mij niet om op mijn P9 Lite de apps over te zetten naar de sd-kaart. Nergens zie ik de mogelijkheid "Verplaats naar SD-kaart" staan.

Weet iemand raad?
icon

Beste antwoord door com0 23 November 2018, 15:53

Bekijk origineel

11 reacties

Formatteren leek niet nodig, de telefoon kon er op, en kon het ook als standaard locatie instellen. De camera sloeg al nieuwe bestanden op sd op.

Inmiddels workaround voor bestanden:
Camera. Veeg naar links en schakel Met prioriteit opslaan op SD-kaart in om de standaard opslaglocatie te wijzigen in de microSD-kaart.
Verder met de computer bestanden verplaatst.


Apps laat ik maar even zitten als ik dit zo zie.

Reputatie 5
Badge +9
Op mijn p10 lite met Android 8, lukt het mij ook niet om foto's te verplaatsen of apps.
Als ik de standaardlocatie voor opslag op SD kaart zet, raken allerlei apps ook in de war, en vinden dat hun oude gegevens op de sd kaart staan (en die stonden nog op intern). Verder wil ik vooral wat gegevens zoals de foto's standaard op de SD kaart, de apps kunnen van mij best intern blijven. Maar de camera app mist de mogelijkheid om dit in te stellen. Kan het zijn dat de SD mogelijkheden door BEN op dezelfde manier zijn gesaboteerd als de dual sim mogelijkheid die mijn toestel hoort te hebben?


Ik heb navraag gedaan bij mijn collega's maar zij geven aan dat dit toestelgebonden is. Je zou hiervoor het beste even kunnen kijken in de handleiding van je toestel. Verder schijnt het formatteren van de SD kaart ook erg hulpzaam te zijn. Heb je dit al geprobeerd?
Op mijn p10 lite met Android 8, lukt het mij ook niet om foto's te verplaatsen of apps.
Als ik de standaardlocatie voor opslag op SD kaart zet, raken allerlei apps ook in de war, en vinden dat hun oude gegevens op de sd kaart staan (en die stonden nog op intern). Verder wil ik vooral wat gegevens zoals de foto's standaard op de SD kaart, de apps kunnen van mij best intern blijven. Maar de camera app mist de mogelijkheid om dit in te stellen. Kan het zijn dat de SD mogelijkheden door BEN op dezelfde manier zijn gesaboteerd als de dual sim mogelijkheid die mijn toestel hoort te hebben?
Om je SD card te kunnen gebruiken in een Huawei, moet je eerst de kaart formatteren.
Daarna moet het lukken
Reputatie 6
Badge +8
Aha! Jammer dat het niet lukt met de bovenstaande stappen. Zoals je aangeeft is voor nu de optie dan om de apps te verwijderen en opnieuw te downloaden. Tip: maak wel gebruik van WiFi bij het downloaden van de apps, dat scheelt weer MB's!
Hoi, deze actie helpt bij mij ook niet. Nog andere suggesties?


Hoi Marco, zelf ben ik geen Huawei gebruiker dus kan ik je hier vanuit eigen ervaring geen advies geven, wel heb ik het internet afgezocht en kwam een ander topic tegen. Door hier te klikken kom je terecht op een ander Huawei topic met hopelijk meer tips! Je kunt ook altijd even contact opnemen met Huawei zelf voor meer informatie.
Aha! Jammer dat het niet lukt met de bovenstaande stappen. Zoals je aangeeft is voor nu de optie dan om de apps te verwijderen en opnieuw te downloaden. Tip: maak wel gebruik van WiFi bij het downloaden van de apps, dat scheelt weer MB's!
Hoi, deze actie helpt bij mij ook niet. Nog andere suggesties?
Reputatie 6
Badge +8
ben sinds 2 maanden in bezit (via abonnement BEN) van Huawei P8 lite 2017. prima toestelletje, helaas een groot probleem waar ik inmiddels al 2 weken met Huawei klanten dienst mee aan het stoeien ben. DE SD KAART WERKT NIET IN DEZE VERSIE, er is gewoon geen programmatuur in dit toestel. Helaas.... krijg steeds bericht geheugen probleem.
moet er nog 2 jaar mee doen, maar had ik dit geweten....had ik een ander model gekozen.
Monique 06-....2248


Aii Monique, dat is niet fijn om te lezen. Wat zouden wij hierin kunnen betekenen voor jou?
ben sinds 2 maanden in bezit (via abonnement BEN) van Huawei P8 lite 2017. prima toestelletje, helaas een groot probleem waar ik inmiddels al 2 weken met Huawei klanten dienst mee aan het stoeien ben. DE SD KAART WERKT NIET IN DEZE VERSIE, er is gewoon geen programmatuur in dit toestel. Helaas.... krijg steeds bericht geheugen probleem.
moet er nog 2 jaar mee doen, maar had ik dit geweten....had ik een ander model gekozen.

Monique 06-....2248
Reputatie 6
Badge +8
Aha! Jammer dat het niet lukt met de bovenstaande stappen. Zoals je aangeeft is voor nu de optie dan om de apps te verwijderen en opnieuw te downloaden. Tip: maak wel gebruik van WiFi bij het downloaden van de apps, dat scheelt weer MB's!
Badge
Beste Angelique,
Ik heb alle stappen zoals hierboven beschreven doorlopen.
Nergens verschijnt de mogelijkheid: Verplaats naar SD-kaart.
De enige mogelijkhedi die overblijft is de app verwijderen en opnieuw installeren, dat gebeurt dan wel naar de SD-kaart.
Peter
Reputatie 6
Badge +8
Hallo, leuk dat je via het forum een bericht stuurt! Welkom 🙂 Je stelt een hele handige vraag.. Ik heb geprobeerd hier meer informatie over te vinden en kwam het volgende tegen:

'Zorg allereerst dat de standaardopslag op SD kaart staat ingesteld (instellingen->geheugen->opslag->standaardopslag->kies SD kaart). Wanneer dit is gedaan verschijnt er bij elke app de mogelijkheid om deze te verplaatsen naar de SD kaart (instellingen->apps beheren->kies app). Als deze functie bij een app in het grijs aangegeven wordt, houdt dat in dat deze app niet verplaatst kan worden omdat deze door de ontwikkelaar hiertegen beschermd wordt.'

Hopelijk lukt het hiermee!

Reageer