Skip to main content

Gebruikersnaam Ik Ben omgeving aangepast

  • 29 April 2024
  • 11 reacties
  • 7196 keer bekeken
Gebruikersnaam Ik Ben omgeving aangepast

Je kreeg een sms’je en een e-mail van me, waarin ik je vertelde dat ik je gebruikersnaam voor Ik Ben heb aangepast. Misschien ben je nu aan het googelen of ik dit echt was. Ja, ik was het echt.

Waarom deze aanpassing?

Ik wil je gegevens natuurlijk zo goed mogelijk beschermen. Ik ben altijd aan het kijken hoe ik dat nog beter kan doen. Daarom heb ik deze aanpassing nu gedaan. Het gaat daarbij om Ik Ben en de Ben app.

Hoe nu inloggen?

In de sms en e-mail die je kreeg, staat je nieuwe gebruikersnaam. Daarmee kun je opnieuw inloggen. Gewoon met je vertrouwde wachtwoord, want dat is hetzelfde gebleven. Ben je je wachtwoord vergeten? Dat kan de beste overkomen natuurlijk. In de e-mail vind je een link waarmee je een nieuw wachtwoord kan instellen.

Voordelen Ik Ben omgeving

Wat kun je ook alweer met Ik Ben en de Ben app? Een heleboel. Je kunt bijvoorbeeld je gegevens inzien, je verbruik en je facturen bekijken, mijn tarieven in het buitenland opzoeken of extra data kopen. Kortom: superhandig.

Heb je mijn app nog niet gedownload op je telefoon? Doe het dan nog even. Je hebt er echt veel aan!

Is er iets onduidelijk of wil je gewoon meer weten? Stel hieronder je vragen.

11 reacties

Reputatie 1

Mijn gebruikersnaam is vervangen door mijn e-mailadres. Kun je me uitleggen hoe dat mijn gegevens nog beter beschermt?

Om mijn gegevens nog beter te beschermen zou ik graag gebruik maken van meerfactor authenticatie. Kan ik dat instellen?

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @jcj  Bedankt voor je reactie! Het is altijd goed om na een tijd je inloggegevens te veranderen. Bij Ben log je in met een gebruikersnaam en een sterk wachtwoord dat jij zelf hebt aangemaakt. Je bent dus goed beschermd. Wij bieden niet de mogelijkheid om een meerfactor authenticatie in te stellen. Neem als je wilt ook even een kijkje op:  https://www.ben.nl/service/jouw-abonnement-ik-ben/ik-ben-de-ben-app

Reputatie 1

Hoi @jcj  Bedankt voor je reactie! Het is altijd goed om na een tijd je inloggegevens te veranderen. Bij Ben log je in met een gebruikersnaam en een sterk wachtwoord dat jij zelf hebt aangemaakt. Je bent dus goed beschermd. Wij bieden niet de mogelijkheid om een meerfactor authenticatie in te stellen. Neem als je wilt ook even een kijkje op:  https://www.ben.nl/service/jouw-abonnement-ik-ben/ik-ben-de-ben-app

Hoi @Fatima ,

Bedankt voor je reactie. Jammer dat er geen meerfactor authenticatie mogelijk is.

Heb je nog een antwoord op mij eerste vraag:

Mijn gebruikersnaam is vervangen door mijn e-mailadres. Kun je me uitleggen hoe dat mijn gegevens nog beter beschermt?

Deze melding heb ik dus niet ontvangen of totaal gemist.

na 5 keer resetten eindelijk een mail ontvangen met de melding dat mijn mail adres inderdaad mijn nieuwe gebruikersnaam is.

Zoals vorige persoon al aangeeft een achteruitgang qua beveiliging. Mail adressen worden het meest gebruikt bij bekende data lekken om gebruikers te hacken.

Hoi @jcj, dit heeft te maken met de algemene veiligheid te maken. Dit is niet specifiek te benoemen. 

Reputatie 1

Beste BENners,

Ik voel me niet serieus genomen.

Jullie melden in het bericht:

'Waarom deze aanpassing?

Ik wil je gegevens natuurlijk zo goed mogelijk beschermen. Ik ben altijd aan het kijken hoe ik dat nog beter kan doen. Daarom heb ik deze aanpassing nu gedaan. Het gaat daarbij om Ik Ben en de Ben app.'

Vanuit mijn interesse voor privacy en informatieveiligheid (ik ben werkzaam geweest als privacy officer) wil ik graag weten hoe die aanpassing de veiligheid verhoogt en stel ik de vraag:

'Mijn gebruikersnaam is vervangen door mijn e-mailadres. Kun je me uitleggen hoe dat mijn gegevens nog beter beschermt?'

In eerste instantie krijg ik geen antwoord, nadat ik de vraag nog een keer gesteld heb krijg ik als antwoord:

'Hoi @jcj, dit heeft te maken met de algemene veiligheid te maken. Dit is niet specifiek te benoemen. '

Een nietszeggend antwoord.

BEN doet de aanpassing kennelijk om mijn gegevens nog beter te beschermen, maar de moderatoren kunnen of mogen niet aangeven hoe die aanpassing mijn gegevens beter beschermt.

De zin aan het einde van het bericht: 'Is er iets onduidelijk of wil je gewoon meer weten? Stel hieronder je vragen.'is dus kennelijk een loze kreet.

Jammer dat BEN kennelijk niet in staat is om klanten serieuze, inhoudelijke antwoorden te geven.

@jcj het is uiteraard niet de bedoeling dat je niet serieus genomen, sorry hiervoor. De vraag voor een gedetailleerde uitleg waarom de dingen zijn gedaan, zoals ze zijn gedaan staat op dit moment uit.

Helaas moet je op dit moment een gedetailleerde uitleg dus schuldig blijven. Zodra ik, of een van mijn collega's,  hier antwoord op hebben kom ik hier op terug.

 

Overigens is het nog steeds mogelijk om de gebruikersnaam aan te passen. Dit kan je doen door de volgende stappen te volgen: 

  • Klik op de “Gebruiker” (rechts bovenin scherm).
  • Kies voor “Mijn gegevens”.
  • Scroll op de pagina naar “Inloggegevens”.
  • Klik op “Gebruikersnaam”.

Goedemorgen,

Onze twee telefoonabonnementen staan op naam van mijn echtgenote. Wij willen dit ook zo houden. Bij de recente wijziging is echter een emailadres van mij in plaats gekomen van haar mailadres. Dit mailadres van mij is veelgebruikt, en ik vind dit niet echt handig. 

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @pieter3318  Goed van je om contact op te nemen hierover! Jouw echtgenote kan inloggen via www.ben.nl/inloggen en het e-mailadres wijzigen. 

Ik wordt opgelicht!!! Volgens Ben heb ik sms gestuurd. Gedoneerd!!! Heb nooit sms gestuurd naar 4004. Maar wordt sinds juli steeds 3,- euro in rekening gebracht. Om de paar dagen. 4004 komt niet voor in mijn contactgegevens. Helpppp

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @angelique1972 Jeetje wat erg dat er sms'jes worden verstuurd zonder dat jij hier iets van weet. Het kan door een app komen die jij geinstalleerd hebt op jouw telefoon. Jij kan deze betaalde smsdiensten stoppen door STOP te sms'en naar hetzelfde nummer. Laat je mij nog even weten of het zo geluk is? 😊

Reageer