[Info] Inflatiecorrectie 2023

  • 28 November 2022
  • 4 reacties
  • 457 keer bekeken
[Info] Inflatiecorrectie 2023

In 2022 zijn de prijzen in Nederland gestegen. Dit heet prijsinflatie. Ook bij mij heeft inflatie invloed op de kosten van abonnementen. Daarom verhoog ik in januari 2023 de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruik ik het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie wordt inflatiecorrectie genoemd.

In januari 2023 verhoog ik de vaste kosten van je telefoonabonnement met 8,6%, welke gebaseerd is op de jaarmutatie CPI (Consumentenprijsindexcijfer) van het CBS in de maand juni van het voorgaande jaar. 

Is jouw abonnement in de periode 1 oktober t/m 31 december 2022 ingegaan? Dan blijven de tarieven ongewijzigd.

In Ik Ben en de Ben app zie je vanaf 1 januari 2023 je nieuwe bundelprijzen. Je vind ze ook op de factuur over januari 2023, die vanaf 15 februari online staat.

Meer informatie vind je op de website.

Vragen? Laat het in een reactie in dit topic weten!


4 reacties

"Ook bij mij heeft inflatie invloed op de kosten van abonnementen." 

Dan zou je verwachten dat nieuwe klaten ook dit tarief op de website te zien krijgen. Ik kan het abonnement wat ik "had" nog steeds voor 10 euro nieuw op de website afsluiten. Maar bij bestaande klanten lekker met 8,6% (ook maximaal mogelijk natuurlijk) verhogen als ben zijnde, want die hebben toch geen keuze 🙂.

En ja, ook andere providers doen dit. Maar het blijft een oneerlijke streek om je bestaande klanten meer te laten betalen dan de nieuwe klanten in 2023.

Zet dit gelijk, staat een stuk beter voor de bestaande klanten.

Reputatie 4
Badge +1

Hi @Niels9181 

 

Hartelijk dank voor je bericht!  Ik begrijp je punt zeker!  De Inflatiecorrectie kan niet direct verwerkt worden bij nieuwe klanten, maar ook onze nieuwe klanten zullen tegen die tijd,  (hoogstwaarschijnlijk) ook weer wat meer gaan betalen. Ik neem jouw feedback ook heel graag mee, ik waardeer dit enorm! Een hele fijne dag gewenst Niels! 

 

 

Voor de bestaande klanten: pas je bundel aan (kies hetzelfde aantal mb en belminuten) en je krijgt weer de tarieven zonder de inflatiecorrectie net zoals de nieuwe klanten. Wellicht eerlijk om te vermelden...

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Niels9181, in sommige gevallen is dit inderdaad mogelijk!
Fijn dat je dit deelt voor de medeklanten.

Reageer