Skip to main content
Beantwoord

iPhone 11 en slecht internet

  • 31 July 2024
  • 5 reacties
  • 106 keer bekeken

Dag, zoals waarschijnlijk meer mensen met een iPhone 11 en een abonnement bij Ben, heb ik de laatste twee maanden grote problemen met internet (3G/4G). Internet werkt zeer traag, schakelt voortdurend tussen 3G en 4G, en er is vaker niet dan wel verbinding. Ben was aanvankelijk heel behulpzaam met reset en nieuwe simkaart, maar legde toen de bal bij Apple. Apple heeft mijn telefoon omgekeerd, maar geen afwijkingen gevonden. Opvallend, een simkaart van een andere provider (zoals Simyo) geeft geen enkel probleem en mijn simkaart van Ben werkt in een andere telefoon dan Apple goed. Ben wijst naar Apple, Apple wijst naar Ben. Ik heb zojuist met uw klantenservice gesproken en die zeggen, 'we kunnen helaas niets voor u doen'. U kunt op zijn minst aanbieden dat ik kosteloos mijn abonnement kan ontbinden, zodat ik naar een andere provider kan overstappen. Het is toch van de zotte als ik een nieuwe telefoon moet aanschaffen? Abonnement mag ik wel ontbinden, maar is op mijn eigen kosten, a 75 euro. Ik vind dit echt niet klantvriendelijk.

Het is wellicht een schrale troost maar overstappen heeft geen nut. Ik zat bij een KPN aanbieder al jaren zeer tevreden, sinds eind april zelfde probleem met mijn iPhone 11. Na 2 maanden geen bereik of niet kunnen bellen overgestapt omdat ik toentertijd geen problemen kon vinden bij BEN met deze type telefoon.

Helaas na een paar dagen gelijk hetzelfde probleem en it neemt alleen maar toe! Wisselen van provider is geen oplossing, dit kun je op meerdere fora lezen.

Ook bij mij geen BEN niet thuis, sterker nog, ze reageren totaal niet! En Apple heeft mijn telefoon gecheckt en oké bevonden, verwijzen terug naar de netwerk aanbieder…

KPN heeft inmiddels aangegeven dat het een netwerk probleem betreft maar dat ze inmiddels er al 2 maanden aan werken en het nog niet opgelost krijgen.

Zij zijn bezig met een lijst te verzamelen van mensen met deze klachten, die houden ze dan op de hoogte van ontwikkelingen. Ik zou graag zien dat BEN ook dit probleem serieus oppakt! Nu doen zij alsof hun neus bloedt en dat kan niet want alleen bij KPN schijnen het al 8000 (!!!!) mensen te zijn met dit probleem!

BEN: ik wens versneld en zonder kosten of opzegtermijn over te kunnen stappen MET nummerbehoud, want jullie doen helemaal niets in tegenstelling tot KPN…!! Graag reactie


KPN heeft een oplossing. Ze gaan dit de komende dagen communiceren naar hun klanten. Helaas vanuit BEN nog geen enkele reactie mogen ontvangen. Ook niet op het privé bericht waar BEN zelf om vroeg… complete radiostilte. Ik wil nog steeds graag sn weg hier want klantenservice bestaat hier kennelijk niet. Graag reactie BEN!!


BEN heeft gereageerd. Ze erkennen de problemen tussen iPhone 11 en het Nederlandse netwerk. Echter geven zij aan dat zij hier niet voor verantwoordelijk zijn want 1. De telefoon is niet via hen aangekocht en 2. Het netwerk zelf is goed want andere telefoon hebben er geen last van. Kortom: ze gaan er dus niets aan doen, ook geen compensatie of andere oplossing… .. zeer jammer! Wees dus gewaarschuwd als je een iPhone 11 of 12 hebt.


Hallo. Is het probleem niet dat Ben geen 4G meer aanbiedt? De iPhone 11 heeft namelijk geen 5G.


Daar heb ik ook aan gedacht, fijn dat je meedenkt! Echter biedt BEN zelfs nog steeds 3G aan…. Dat gaan ze in de toekomst wel afbouwen maar het netwerk bied 5G voor de gsm die dit aankan en verder 3G en 4G. Probleem bestaat helaas nog steeds… 


Reageer