kosten buiten bundel

  • 29 July 2019
  • 1 reactie
  • 104 keer bekeken

Op 23 juli jl. vloog ik samen met mijn partner van Copenhagen naar Singapore met een overstap in Doha, Catar. Tijdens de vlucht hebben we, vanzelfsprekend de telefoon op de vliegtuigstand gezet. Na het landen hebben we de vliegtuigstand weer uitgezet, om ervoor te zorgen dat we de juiste tijd hadden en de aansluitende vlucht niet zouden missen door de tijdsverschillen. We hadden namelijk een uur om de overstap te maken, dit is erg kort. U kunt zich voorstellen dat we in dat uur druk bezig zijn geweest met het vinden van de juiste gate, bagage controles, inchecken, etc. We hadden geen tijd om met de telefoon bezig te zijn en evt. berichten te checken. De telefoon heeft, na het uitschakelen van de vliegtuigstand, in de tas gezeten.

Tegen de tijd dat we moesten boarden, zag mijn vriend dat er verschillende berichten van Ben binnen waren gekomen. Om 5.35am hadden we een bericht gekregen waar we werden geïnformeerd over de kosten van bellen, sms'en en het gebruik van MB's. Om 5.39am hadden we 2 berichten gekregen: de eerste vermeldden dat 5 euro buiten de bundel was verbruikt; het tweede bericht dat er 10 euro buiten de bundel was verbruikt. Vervolgens zijn er om 6.19am weer 2 berichten binnengekomen waarin werd gemeld dat de kosten nu opgelopen zijn naar 60 euro.
Zoals ik al noemde, hebben we in de tijd tussen 5.35am en 6.19am niet op de telefoon gekeken, maar waren we druk met inchecken en boarden.

Ik schrok toen ik deze berichten zag, vooral omdat ik voor vertrek de informatie op ben.nl/mbpauze heb doorgenomen en vervolgens gecontroleerd of deze functie inderdaad ingeschakeld stond. Ik verwachtte dus dat ik beschermd zou zijn tegen kosten in het buitenland, omdat internet geblokkeerd zou worden op het moment dat mijn bundel op zou zijn. Op de website wordt namelijk niet vermeld dat deze optie maar in een beperkt aantal landen mogelijk is. Ik was dus in de veronderstelling dat deze optie altijd en overal zou werken. De restrictie staat nergens op de site te lezen. Daar heb ik mijn informatie voorafgaand aan de reis op gebaseerd en me veilig waande. Ik ging er immers vanuit dat er automatisch een blokkade op zou treden als de bundel verbruikt zou zijn. Ik heb geen waarschuwing gehad dat mijn bundel haast verbruikt zou zijn.

Nu is het zo dat ik ten eerste niet beschermd ben tegen kosten in het buitenland, wat wel beloofd wordt op de website en daarnaast had (en heb) ik nog MB's over in mijn bundel, waarom zijn deze niet gebruikt?

Ik ga ervan uit dat deze 60 euro een misverstand is. De optie mbpauze stond aan, ik heb me via website goed ingelezen en ik had nog MB's over. Ik neem dus ook aan dat deze 60 euro komt te vervallen. Zou u mij hiervan een bevestiging kunnen sturen?

1 reactie

Reputatie 5
Badge +9
Hi @Liselottedaverveld! Wat een naar verhaal. Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met de klantenservice en dat zij dit voor je hebben opgelost. Ik hoop dat je nog wel een mooie vakantie hebt gehad! (Of nog steeds hebt 😁)

Reageer