Roaming grens

  • 24 June 2019
  • 3 reacties
  • 284 keer bekeken

Onlangs ben ik vanuit NL gevlogen naar Kroatie 8-5 en 18-5 teruggevlogen. Op mijn factuur staan roamingverbruik voor zowel 8-5 en 18-5 in het buitenland. Maar dit is in strijd met EU regelgeving wat hier duidelijk omgeschreven staat:

''Redelijk gebruik: grenswerkers
Werkt u in het ene EU-land en woont u in het andere, dan kunt u kiezen in welk land u een abonnement neemt en met een simkaart van dat land in beide landen roamen tegen het thuistarief. Het beleid inzake redelijk gebruik is ook hier van toepassing, maar iedere dag waarop uw telefoon minstens eenmaal verbinding maakt met een gsm-mast van het netwerk van uw binnenlandse provider, telt mee als een dag waarop u thuis bent in het land waar u geabonneerd bent (zelfs als u die dag ook naar het buitenland gaat). ''

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/internet-telecoms/mobile-roaming-costs/index_nl.htm


Dit houdt in dat 8 en 18 mei niet mogen tellen als buiten NL roaming gebruik aangezien ik op beide dagen verbinding gemaakt heb met de gsm mast van het netwerk in Nederland. Gaat Ben hiermee rekening houden in vervolg?


3 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Goedemorgen Bruno! Je kunt in de factuur van mei zien dat er geen buiten de bundel kosten zijn berekend. Alleen is het nog steeds zo dat buiten de EU nog steeds niet binnen de bundel valt. In dit topic kun je uitgebreid informatie vinden over data roaming binnen de EU. Ik hoop dat je hiermee verder kunt. Maar mocht je nog steeds vragen of opmerkingen hebben sta ik voor je klaar.
Beste Merve, helaas ga je niet op mijn verhaal. Het punt is niet of er roamingkosten berekend zijn,want ik bleef binnen mijn bundel, het gaat erom dat dataverbruik op 8 en 18 mei niet mogen tellen als roamingverbruik omdat ik die 2 dagen minimaal 1maal verbonden ben geweest met een mast in Nederland. Het komt erop neer dat ik 2 dagen te veel gebruik moest maken van mijn roamingbundel van binnen de EU. Aangezien ik een onbeperkt 08 bundel heb en 16gb roaming per maand maken die 2 dagen die als roaming worden gezien een groot verschil.
Zoals ik ook heb aangegeven wend ik mij tot de EU regelgeving van grenswerkers waar ik ook direct een officiƫle bron over heb meegestuurd.
Het topic waarnaar jij verwijst van Ben gaat helemaal niet in op deze regelgeving van grenswerkers, maar alleen op globale roamingregels.
Mijn concrete vraag: Hoe gaat Ben deze regelgeving implementeren zodat dit conform de huidige roamingregels van grenswerkers?

Graag ontvang ik een reactie van iemand die mij hier duidelijkheid over kan bieden en concreet op mijn verhaal een reactie kan geven.
Reputatie 5
Badge +6
Hi Bruno! Sorry dat ik niet zo duidelijk was met mijn antwoord. Dit is een vraag die niet vaak voorkomt en eerlijk gezegd kan ik je nu geen concreet antwoord geven. Ik heb het wel neergelegd bij de afdeling die dit voor je gaat uitzoeken. Zodra er meer bekend is houd ik je zelf op de hoogte via dit topic. Helaas kan ik je niet specifiek doorgeven wanneer dit zal zijn. Ze geven aan dat het in ieder geval binnen een week bekend wordt.

Reageer