Beantwoord

sms internetbundel 80% verbruikt maar genoeg mb over

  • 23 October 2019
  • 4 reacties
  • 849 keer bekeken

Hallo, ik ben op dit moment in frankrijk met 4 g.. ik gooi hem uit als ik internet niet gebruik en net kreeg ik een bericht dat 80% van mijn internetbundel verbruikt was (ik heb 4g en heb maar +800 mb verbruikt). Hoe zit dit nou en klopt dit wel ? Dit is de eerste keer dat ik mijn data gebruik in een ander land. 

Groetjes lisanne 

 

icon

Beste antwoord door Jolijn 3 December 2020, 08:41

Bekijk origineel

4 reacties

Dat is niet helemaal waar deze post over gaat. Die gaat over het dataverbruik van je bundel dat wordt aangegeven door Gegevensverbruik op je telefoon en hoe dat verschilt in de Ben app, maar alleen als je in het buitenland bent.

Het lijkt me sterk dat alleen in het buitenland het verbruik van bepaalde apps niet wordt aangegeven in je telefoon, maar wel door de Ben app.

Nou hield ik mijn exacte verbruik van verschillende apps e.d. niet precies bij, dus met de details ben ik niet bekend. Maar het viel me op dat deze discrepantie mij alleen overkwam terwijl ik in het buitenland was, verder nooit. En dat was @Liesannevanede dus ook opgevallen. Dus ik dacht ik meld het even.

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @ditbenik!

Je kunt je databundel kosteloos in landen in de EU gebruiken! Wat je echter wel meer ziet, is dat het verbruik in het buitenland iets sneller gaat doordat bepaalde apps meer data gebruiken door bijvoorbeeld locatievoorzieningen etc. Dit is iets wat wij uiteraard niet kunnen beïnvloeden. 

Je kunt je verbruik altijd per app zelf in de gaten houden, bij Apple telefoons onder de Instellingen bij Mobiel Netwerk en bij Android telefoons in de instellingen onder Gegevensgebruik. Waarschijnlijk zal je hier zien dat een app die je normaal ook gebruikt, wat meer data heeft verbruikt dan je normaal ziet. Dat komt dus hierdoor.

Ik was een tijdje in Duitsland, zelfde probleem. Weer terug in Nederland en geen problemen. Internetten in het buitenland dus toch iets duurder?

Reputatie 5
Badge +6

Hoi! Ik adviseer je om het verbruik bij te houden via de Ben app of de Ik Ben pagina. Via je mobiel wordt dit namelijk anders gemeten.

Reageer