Skip to main content
Vraag

Begindatum contract kiezen

  • 4 July 2024
  • 3 reacties
  • 38 keer bekeken

Beste,

 

Ik heb een vraag. Ik zit momenteel bij Simyo i.c.m. KPN voordelen. Maar we gaan overstappen naar Odido en ik wil daarom ook mobiel overstappen naar Ben voor de extra voordelen.

Tijdens het online proces van het aanvragen van een Ben Sim only abonnement kan ik nergens een startdatum kiezen. Het zit namelijk zo: ons Odido contract start 22 september 2024 en ik heb een maandelijks opzegbaar abonnement bij Simyo. 
Ben geeft aan dat ze het contract op het eerst mogelijke moment opzeggen, maar dat wil ik eigenlijk niet, ik wil pas starten vanaf 22 september.

Is dit mogelijk? Of moet ik gewoon mijn Ben abonnement pas op 22 augustus aanvragen?

 

Ik hoor graag even! Alvast bedankt,

Yannick

3 reacties

Hoi @bultenbakker, bedankt voor het openen van dit topic! Allereerst welkom bij Ben!

 

Met allereerste datum wordt bedoeld dat de wettelijke termijn van 1 maand opzeggen wordt aangehouden of als de einddatum van het contract verder in de toekomst ligt, dan wordt deze aangehouden. Tenzij je zelf anders aangeeft tijdens het aanvragen van het nummerbehoud.

Hi @Evelien24. Bedankt voor het antwoord!

Als ik het goed begrijp kan ik dus tijdens het nummerbehoud (welke na de aanvraag via de website komt?) een datum kiezen voor het nummerbehoud. Dus een datum wanneer het nieuwe contract bij Ben in moet gaan. Klopt dat?

@bultenbakker niet helemaal. Zodra het nummerbehoud wordt ingediend krijgen wij van de huidige provider terug wanneer het nummer wordt vrijgegeven.

Als voorbeeld: Je vraagt op 9 juli nummerbehoud aan, dan wordt jouw nummer vrijgegeven op 9 augustus. Maar ligt de einddatum van jouw contract verder in de toekomst, bijvoorbeeld 30 augustus, dan wordt het nummer vrijgegeven op 30 augustus. 

Mocht de datum die de huidige provider doorgeeft niet uitkomen kan er gekozen worden om het nummerbehoud niet de op de eerst mogelijk dag te laten plaatsvinden.

Reageer