Beantwoord

Betaalde sms deblokkeren

  • 12 February 2019
  • 12 reacties
  • 1215 keer bekeken

Ik heb in april 2011 mijn betaalde sms laten blokkeren door 1555 en nu wil ik dit graag deblokkeren.(Ben toe aan iets nieuws). Er is al menig telefoongesprek over gevoerd en er zit geen blokkade op bij Ben. Maar ik krijg steeds hetzelfde smsje terug:" Je kunt geen gebruik maken van de dienst omdat je nummer hiervoor geblokkeerd is. Maak de blokkade ongedaan op www.payinfo.nl en ontvang de dienst". Op deze site kan ik echter niets want Ben zit daar niet bij en contact gegevens zijn er niet op deze site. Ik zie op de community site van Ben dat deze vraag al herhaaldelijk is gesteld. Maar nergens lees ik een terugkoppeling van succes.
Ik heb een Sony z3 compact. Maar misschien heeft iemand toch het juiste antwoord voor me.
icon

Beste antwoord door Shanna 13 February 2019, 12:51

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hoi Hetty, wat leuk dat je een topic hebt geopend op onze community! Omdat Ben gebruik maakt van het T-Mobile netwerk is het wel mogelijk om je via Payinfo aan te melden. Ik heb dat zojuist voor jou geprobeerd. Heb jij een sms bericht van hen ontvangen?
Hoi Shanna, ik heb idd een sms ontvangen van 1555. Je schrijft echter dat ik me via Payinfo kan aanmelden maar ik wil me juist af melden.
Ik heb zojuist mijn nummer ingevoerd bij payinfo met dit resultaat:

Blokkade-instellingen

Blokkeren van betaalde diensten gaat in geval van T-Mobile, Ben en Simpel via je eigen telecom aanbieder.
Je kunt je instellingen wijzigen via:
- My T-Mobile
- Mijn Simpel
- of bel met de klantenservice (1200) in geval van Ben.
Wat kan ik verder nog doen?

Groet, Hetty
Reputatie 3
Badge +2
Hi Hetty, dat is wel apart. Wij kunnen geen individuele diensten blokkeren. Zou je je eens willen aanmelden met je simkaart in een ander toestel?
Hoi Shanna,

Ik zie pas net je bericht. Aangezien ik slechts 1 toestel heb, moet ik iemand vragen om even van toestel te wisselen. Zodra dat gelukt is meld ik me weer.

Groet, Hetty
Hi Shanna,

Ik heb het gisteravond met een ander toestel en mijn simkaart en ik kreeg helaas weer dezelfde melding.

Groet, Hetty
ik heb het woord "geprobeerd" vergeten achter simkaart, sorry
Reputatie 5
Badge +9
Hi Hetty! Wat onhandig dat dit niet gewerkt heeft. Wat voor foutmelding heb je ontvangen?
Hi Shanna,

"Je kunt geen gebruik maken van de dienst omdat je nummer hiervoor is geblokkeerd. Maak de blokkade ongedaan op www.payinfo.nl en ontvang de dienst."

Groet, Hetty
Reputatie 5
Badge +9
Bedankt voor de informatie. Welk telefoonnummer zou je willen bereiken?
Hi Romy

Nummer 3553

Groet, Hetty
Reputatie 5
Badge +9
Zou je dit eens kunnen proberen:

  • Ga naar Instellingen (van de telefoon)
  • Zoek 'Applicatiebeheer' op (meestal ergens onderaan het instellingenmenu of onder het tabje 'algemeen')
  • Klik in 'Applicatiebeheer' op het tabje 'Alles'
  • Klik op 'Berichten'
  • Scroll naar beneden en pas de permissies van 'Premium SMS verzenden' aan, je kunt kiezen uit 'Vragen' - 'Altijd toestaan'.
Hi Romy,

Als ik op berichten klik zie ik de volgende items:
Opslagruimte, datagebruik, toestemmingen, meldingen en standaard openen.
Premium SMS verzenden staat hier dus niet bij.
Als ik dan klik op toestemmingen zie ik o.a. sms staan en als ik deze aanklik krijg ik: Als u deze toestemming weigert, functioneren basisfuncties van je apparaat mogelijk niet meer zoals bedoeld.
Dus helaas kan ik hier ook niets mee.

Ik denk dat ik in de toekomst een andere simkaart moet nemen met een ander telefoonnummer en dat het euvel dan pas opgelost is. Dit terwijl ik eigenlijk geen ander nummer wil, maar misschien heb je nog een idee.

Groet, Hetty

Reageer