Beantwoord

ik kan steeds niet bellen in het buitenland. ben in griekenland

  • 5 August 2020
  • 16 reacties
  • 5712 keer bekeken

Hallo ben nu in Griekenland en kan niet bellen.

Wel internetten.

Dit vorig jaar in Kroatië ook gehad.

Nu weer! Echt super vervelend.

Alles van ben  al geprobeerd maar alle hulp links van ben k aan hij ook niet openen.

Wat nu?

Mvgheidi

icon

Beste antwoord door Romy 7 August 2020, 13:07

Bekijk origineel

16 reacties

Hoi Romy 

 

[edit: persoonlijke gegevens verwijderd]

Mvg Heidi 

Hoi Romy ik heb mijn mob uit en aangezet en netwerk nogmaals op comote gezet.

Nu doet hij het eindelijk ik kan bellen.

Super fijn!!

Dank je wel.mvg

Reputatie 5
Badge +9

Ah wat super fijn om te horen! Ik wens je nog een hele fijne tijd daar :)

Geen verbinding met een netwerk
Wanneer je telefoon niet verbind met een netwerk, is het opnieuw opstarten van je telefoon de eerste stap. Je simkaart maakt op die manier opnieuw een connectie met het netwerk. Als dit niet helpt kan je in je telefoon handmatig een netwerk selecteren om mee te verbinden. Hierover kan je meer lezen in mijn toestelhulp. Kies wel voor een netwerk/provider die in deze lijst voorkomt. Lukt dat ook niet? vertel me dan in een reactie hieronder in welk land je bent en welke foutmelding je krijgt.

 

Getracht de linken te activeren. Pagina's NIET gevonden.

Reputatie 2
Badge +1

Hi @gerardvaneijk135 lukt het na het handmatig selecteren van een Grieks netwerk nog altijd geen connectie te maken? 

Hi @gerardvaneijk135 lukt het na het handmatig selecteren van een Grieks netwerk nog altijd geen connectie te maken? 

Dag Shaira,

Het bellen en gebeld worden in Griekenland lukte pas na 4 dagen via een andere provider en niet via de aan BEN gelieerde provider. Mijn zoon kon ook niet bellen via een andere provider (WIND.gr) Kortom: Geen van de beschikbare providers was beschikbaar en dat heb ik als niet prettig ervaren. Is daar wat aan te doen? En omdat ik jaren TELFORT heb gehad was ik blijkbaar verwend omdat ik NOOIT problemen via hun buitenlandse providers heb gehad.

Tot slot: Wat ik aangeef is dat de linken in het bovengenoemde bericht van BEN NIET werken. Ik krijg dan de melding: “Pagina niet gevonden.”

 

Groet, Gerard

Reputatie 5
Badge +9

Hi Van den Berg, dat is echt heel erg balen. Als je mij in een privé bericht jouw telefoonnummer, postcode+huisnummer, geboortedatum en laatste 4 cijfers van jouw IBAN rekeningnummer kunt versturen kan ik even met je meekijken. Zet je wel de landcode voor het telefoonnummer?

 

Reputatie 5
Badge +9

Hi Heidi, bedankt voor je privé bericht. Ik heb je een reactie verzonden :blush:

Reputatie 5
Badge +9

Bedankt voor jouw gegevens! Je kunt trouwens in Griekenland het beste verbinden met het netwerk COSMOTE of WIND en eventueel daarna even opnieuw opstarten. Laat me even weten of het heeft mogen werken! 

Toch raar dat je van de meeste leest dat dan de simkaart eerst moet worden gereset.

Wat zorgt ervoor dat je dan niet kan bellen en na de reset wel weer?

Reputatie 5
Badge +9

Goedemorgen van den Berg 🙂

Goede vraag! Soms staan instellingen niet goed en moeten deze worden aangepast op de simkaart, wanneer je dan het toestel herstart maakt jouw simkaart opnieuw verbinding met een zendmast en worden de wijzigingen doorgevoerd, maar eigenlijk veel vaker staan de instellingen wel helemaal goed (zoals bij jou), maar lijkt het toch niet te werken.

 

We wijzigen dan jouw simkaart instellingen twee keer zodat hij bij het opstarten een nieuw signaal krijgt met eigenlijk de oude instellingen. Het is alsof je de simkaart even opnieuw opstart. :)

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Gerard! Ik heb jouw vraag beantwoord via dit topic. 

Ik kan ook niet bellen of gebeld worden in Griekenland. Heb 2 simkaarten, werkt op beide niet. Heb alle tips al geprobeerd zonder succes. Internet/4g werkt wel.

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @rjvanaalst,

Dank je wel voor je reactie! Van de lokale providers in Griekenland heb je met Cosmote en WIND de beste mogelijkheid om te bellen / gebeld te worden, maar je blijft nog steeds afhankelijk van je locatie of deze providers daar voldoende dekking aanbieden. Het kan daarom helaas nog steeds zijn dat je problemen blijft ervaren, maar wij hebben geen mogelijkheid om de dekking van de lokale aanbieders hierop na te kijken.

Begin dit jaar soortgelijke problemen: bellen in Griekenland op geen enkel netwerk, internetten alleen via Wind. Op zich vreemd. Sim in ander toestel. Geen oplossing. Van alles gereset door BEN in Nederland, in Griekenland toestel terug naar fabriekstoestand. Allemaal geen oplossing.

Terug in Nederland werkte alles weer normaal. Voor de zekerheid nieuwe SIM gekregen. Getest in België ging prima.

Nu opnieuw in Griekenland geen bellen of internetten via Cosmote, de sterkste en het beste bereik. Bellen en internetten gaat wel nu op Wind. Maar traag. Zo traag dat internetbankieren niet werkt en ik moet uitwijken naar Wifi. Geen gewenste situatie.

Gezien eerdere reacties, en mijn positieve ervaringen all-over-the-world, denk ik: “BEN je hebt een serieus probleem met bellen en internetten in Griekenland.” 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @bakmeel! Wat vervelend dat je ook problemen ervaart met het bellen in Griekenland. Het is inderdaad een bekend probleem dat mijn klanten hier problemen mee ervaren. Alleen is het zo dat het probleem niet aan ons netwerk ligt maar aan het netwerk in Griekenland. Vanuit Ben kunnen wij hier niet veel aan doen. Als dit mogelijk zou zijn, had ik er zeker mijn best voor gedaan. 

Reageer