Beantwoord

4G toevoegen aan internet altijd '08 bundel

  • 7 December 2017
  • 34 reacties
  • 3341 keer bekeken

Ben al sinds begin 2010 klant bij jullie, maar voor mijn huidige internetbundel kan ik de optie 4G niet aanvinken. Ik heb hier al contact over gehad, maar jullie willen dit niet mogelijk maken. Rare manier om je "trouwe klanten" te behandelen.

Waarom is dit niet mogelijk?
icon

Beste antwoord door Angelique 7 December 2017, 13:28

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 3
Badge +7

Hi @Snoeshaantje!

4G kan inderdaad bij een bundelwijziging niet aangevinkt worden als je een Internet Altijd hebt. Dit kan met verlengen ook niet, omdat je bij een wijziging van je abonnement altijd zal moeten kiezen voor de nieuwste bundels. De Internet Altijd bundel zal dus hierbij altijd komen te vervallen.

Als je ervoor kiest om je bundels te wijzigen of te verlengen naar een 4G bundel, maakt het niet meer zoveel uit op welke wijze je dit doet. De mogelijkheden in bundels zijn hierbij hetzelfde.

Reputatie 4
Badge +4

Een vraag. Ik lees dat 4G niet kan aangevinkt worden aan het begin van dit topic. Kunnen deze groep mensen dat wel bij een bundel wijziging en/of verlengen? Is het verlengen dan gunstiger t.o.v. wijzigen? 

Reputatie 3
Badge +7

Hi iedereen!

Top dat jullie inderdaad een bericht hebben ontvangen over 4G basis. Aangezien 3G echt niet meer een goede dekking en snelheid gaf die het nou moeten hebben, hebben wij er inderdaad voor gekozen om dit over te zetten naar het 4G netwerk. Jullie gaan dus ook gebruik maken van het 4G netwerk, maar inderdaad wel op een andere snelheid dan onze 4G snelheidsbundel. Je kunt dus straks weer gebruik maken van jullie bundel met 4G op de snelheid die je op 3G zou moeten hebben. Ik verwacht dus inderdaad dat jullie in de dekking / snelheid zeker een verbetering zullen zien. Mochten jullie nog vragen hebben over 4G basis, laat het me even weten! Ik help jullie hier graag verder mee.

Ik begrijp werkelijk niet hoe jullie dit soort berichten zonder enige schaamte kunnen typen? Begrijpen jullie onze frustratie wel? Het gaat ons om het feit dat er steeds wordt gezegd dat we geen 4g kunnen toevoegen die sneller is dan 3G voor een aantal jaar. Vervolgens worden we op 4g overgezet en nog steeds geen optie aangeboden om up te graden naar sneller internet.


Sorry, ik heb inderdaad de informatie niet goed uitgelegd naar de aanleiding van dit topic. Misschien was mijn reactie dan niet helemaal op zijn plaats, maar wat er inderdaad ook wordt gezegd; er zijn geen plannen om ervoor te zorgen dat er een update komt naar 4G. Dit gaat er echt om dat dit al een verouderde bundel is die wij nog aan blijven bieden voor degene die de bundel tot 2011 heeft kunnen kopen, maar de consequentie blijft wel dat er geen upgrade mogelijk is naar een sneller netwerk. Met de nieuwe wijziging zorgen wij er wel voor dat je gebruik kunt maken van een stabieler netwerk, zodat wij de databundel kunnen blijven aanbieden zoals het bedoeld is. Je kunt dus nog steeds voor een laag tarief gebruik blijven maken van een onbeperkte databundel.

@deef Jammer dat je hierdoor toch hebt besloten om na al die jaren over te stappen! Ik wens je wel veel succes bij je nieuwe aanbieder. Wij hebben inderdaad door de jaren heen de bundels en de voorwaarden voor het aanpassen van de bundels aangepast waardoor alle bundels en voorwaarden relevant blijven. De Internet Altijd bundel is hier inderdaad altijd een ‘aparte’ bundel in geweest, maar het is zeker niet de bedoeling geweest om loyale klanten te pesten die deze bundel hebben gekocht. Sorry dat je dit zodanig hebt ervaren dat je nu van ons afstapt.

Reputatie 4
Badge +4

Alhoewel ik jullie begrijp als neutrale gast klopt het niet wat jullie schrijven. Volgens mij werkt het systeem, de weg die je kunt nemen, simpelweg gezegd, anders

Ha NoBody,

Het gaat niet zo zeer over het “voor een dubbeltje op de eerste rang zitten” maar eerder over de keuze vrijheid die nu beperkt word, en wel in de Ben Internet Altijd voorwaarden staan. Ik zou voor deze vrijheid het prima vinden om aanzienlijk meer te betalen.

 

Daarnaast is Ben altijd heel wispelturig geweest in het aanbieden van bundels, en wijzigen van voorwaardes. We zijn niet de enige met een dergelijke abbo die op deze manier gediscrimineerd worden in de vrijheid van bundelkeuze. Dat Ben dit op deze manier doet bij loyale klanten, verdient ook absoluut geen schoonheidsprijs. Ze zijn bezig met ‘pesterijtjes’ in de hoop dat klanten uit eigen beweging opstappen, omdat het voor hun juridisch gezien niet op te lossen is. Terwijl de oplossing vrij simpel is, tegen betaling vrij maken van de keuzevrijheid in de bundels (zoals het in het beginsel voor de (ook nu nieuwe) klanten is verzonnen) Lijkt me een stuk simpeler dan een naamsverandering doen voordoen als het nieuwe 4G, 5G of 6G enz.

Enfin, over een maandje ben ik naar Vodafone, om daar uiteindelijk genaaid te worden ;-)

Gelukkig werk ik niet bij Ben, waardoor ik vrijer kan reageren op (mede-)klanten. Dat gaat hier zeker van pas komen.

Ben’s lijn is al heel lang duidelijk: het abonnement blijft in stand, met dezelfde voorwaarden als aan het begin; je betaalt er nog net zoveel voor, en je krijgt er dus ook nog net zoveel voor. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om simpelweg te stoppen met het abonnement (voor zover dat juridisch mogelijk is).

Het enige dat je van Ben mag verwachten is dat het fatsoenlijk blijft werken en het aan dezelfde voorwaarden blijft voldoen (ergo dezelfde kosten, maar dan dus ook dezelfde snelheid). Dat is dus precies wat ze nu doen en dat kan inmiddels niet meer anders dan door ons over te zetten naar het 4G-netwerk. Sterker nog: als het abonnement nog maar lang genoeg blijft bestaan, gaan we later om diezelfde reden ook over naar het 5G-netwerk, daarna 6G, enz. Ze kunnen die snelheidslimiet daarbij ook achterwege laten, maar dan ga je er wel naar betalen.

Óf ze stoppen dus simpelweg helemaal met ons abonnement. Dan mag je elders een veel hoger maandbedrag gaan betalen, als je onbeperkte data wilt houden.

Dat laatste zou Ben trouwens wel een hoop terugkerende discussies, met mensen die per se voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, besparen :wink:

Hi iedereen!

Top dat jullie inderdaad een bericht hebben ontvangen over 4G basis. Aangezien 3G echt niet meer een goede dekking en snelheid gaf die het nou moeten hebben, hebben wij er inderdaad voor gekozen om dit over te zetten naar het 4G netwerk. Jullie gaan dus ook gebruik maken van het 4G netwerk, maar inderdaad wel op een andere snelheid dan onze 4G snelheidsbundel. Je kunt dus straks weer gebruik maken van jullie bundel met 4G op de snelheid die je op 3G zou moeten hebben. Ik verwacht dus inderdaad dat jullie in de dekking / snelheid zeker een verbetering zullen zien. Mochten jullie nog vragen hebben over 4G basis, laat het me even weten! Ik help jullie hier graag verder mee.

Ik begrijp werkelijk niet hoe jullie dit soort berichten zonder enige schaamte kunnen typen? Begrijpen jullie onze frustratie wel? Het gaat ons om het feit dat er steeds wordt gezegd dat we geen 4g kunnen toevoegen die sneller is dan 3G voor een aantal jaar. Vervolgens worden we op 4g overgezet en nog steeds geen optie aangeboden om up te graden naar sneller internet.

Gek dat die begrensde mogelijkheden er ineens zijn toch? Als wij als Internet Altijd bundel houders wisten dat dit betekent dat je Ben Altijd Traag had afgesloten, hadden hier waarschijnlijk aanzienlijk minder klanten voor gekozen.. Maargoed.. Ik, en meerdere klanten zoals je ziet, voelen zich beduveld en vrij kinderachtig weggezet.. (al een paar jaar) Dus deze wassen neus is ook niets waard. Ik ga me beraden over een overstap. Dit zal niet in ieder geval niet in de richting van T-Mobile zijn.. Daar heb ik dit exacte verhaal al een keer eerder meegemaakt met een zakelijk abbo en dan met de ‘onbeperkte’ belminuten..

Reputatie 3
Badge +7

Ik verwacht niet dat er in de toekomst een mogelijkheid komt voor de reguliere 4G bundel bij een Internet Altijd bundel, helaas. Dit blijft echt alleen maar mogelijk met een bundelwijziging.

Ik snap wel de reactie hierover, aangezien jullie deze bundel nog hebben geeft dit inderdaad aan dat jullie lange trouwe klanten zijn bij ons, maar de onbeperkte databundel is al een verouderde bundel. Je kunt hiermee nog voor het meest voordelige tarief gebruik maken van onbeperkte data, iets wat veel klanten niet kunnen, maar de consequentie blijft helaas wel dat wij bij deze onbeperkte bundel niet de reguliere 4G bundel toegepast kan worden.

Als je over wil stappen naar 4G blijft dit alleen mogelijk met een bundelwijziging waarbij je een andere databundel kiest die, inderdaad, op dit moment een hoger tarief heeft dan de onbeperkte databundel. Wij blijven namelijk wel een kleine speler met begrensde mogelijkheden. Als je onbeperkte data in combinatie met 4G wilt blijven gebruiken, zou je ook kunnen kijken naar een aanbieding bij onze grote zus T-Mobile. Zo blijf je in ieder geval binnen de familie!

Hi Jolijn,

 

Dus blijft de situatie voor de Ben Internet Altijd klanten ongewijzigd.. Een wassen neus noemen we dat ;-)
Gaat dit in de toekomst wel veranderen, denk je? Het is natuurlijk absurd dat een bepaalde slag klanten wel zonder restricties hun bundel kunnen wijzigen en loyale / oudere klanten op deze manier geforceerd worden om meer te gaan betalen voor een bundel met minder inhoud..

Reputatie 3
Badge +7

Het is niet alleen een naamsverandering, want je gaat wel daadwerkelijk over van 3G naar het 4G netwerk, alleen is de snelheid hiervan niet zo hoog als de reguliere 4G bundel. 3G is namelijk niet meer goed bruikbaar als netwerk omdat de dekking niet meer toereikend is, en op 4G kunnen we de snelheid van 14,4 mbps die je zou moeten hebben op de internet onbeperkt bundel wel aanbieden.

Als je gebruik wil maken van de 4G snelheidsbundel, gaat dit wel nog steeds alleen door een bundelwijziging. Dat betekent dat je voor het gebruik van de reguliere 4G snelheidsbundel of 4G Extra Snel, wel afscheid zou moeten nemen van de onbeperkte bundel.

Hi Jolijn,

Het gaat in principe dus alleen om een naamsverandering. En dat we nu ‘4G’ zien prijken bovenin ons scherm ;-)

Kunnen we nu, net zoals alle andere BEN gebruikers, ook switchen naar het snellere / ‘echte’ 4G? Want in principe is ons ‘probleem’ niet verholpen met een naamsverandering..

Reputatie 3
Badge +7

Hi iedereen!

Top dat jullie inderdaad een bericht hebben ontvangen over 4G basis. Aangezien 3G echt niet meer een goede dekking en snelheid gaf die het nou moeten hebben, hebben wij er inderdaad voor gekozen om dit over te zetten naar het 4G netwerk. Jullie gaan dus ook gebruik maken van het 4G netwerk, maar inderdaad wel op een andere snelheid dan onze 4G snelheidsbundel. Je kunt dus straks weer gebruik maken van jullie bundel met 4G op de snelheid die je op 3G zou moeten hebben. Ik verwacht dus inderdaad dat jullie in de dekking / snelheid zeker een verbetering zullen zien. Mochten jullie nog vragen hebben over 4G basis, laat het me even weten! Ik help jullie hier graag verder mee.

Ha Tomsik,

Exact! 3G heeft alleen een naamsverandering gekregen lijkt het..

 

Het klopt ook wat je zegt dat dit slechte zaak is voor hun mond-op-mond reclame / “vriendenvoordeel”..
Sinds er geen mogelijkheid is om af te stappen van 3G, heb ik niemand meer BEN aanbevolen.

 

Hopelijk word de dekking door deze naamsverandering van 3G naar 4G ook wat beter, en komt de keuze om de andere 4G opties (zoals het hoort) toe te voegen op de bestaande “Internet Altijd” bundels.

We gaan het zien ;-) 

Groot gelijk! We gaan het meemaken!

De dekking wordt hoogstwaarschijnlijk wel beter! Ben benieuwd!

Ha Tomsik,

Exact! 3G heeft alleen een naamsverandering gekregen lijkt het..

 

Het klopt ook wat je zegt dat dit slechte zaak is voor hun mond-op-mond reclame / “vriendenvoordeel”..
Sinds er geen mogelijkheid is om af te stappen van 3G, heb ik niemand meer BEN aanbevolen.

 

Hopelijk word de dekking door deze naamsverandering van 3G naar 4G ook wat beter, en komt de keuze om de andere 4G opties (zoals het hoort) toe te voegen op de bestaande “Internet Altijd” bundels.

We gaan het zien ;-) 

Hoi allemaal, 

Zit in hetzelfde schuitje als jullie al in de eeuwigheid klant van BEN met een onbeperkte bundel. Zeer slechte 3G dekking aangegeven in Amsterdam noord oost via de dekkings kaart en zelfs korting op mijn abonnement gekregen…

 

Vandaag de dag toch een licht puntje in onze internet historie , we krijgen gratis 4G (basis) hoera!! Wel moet ik erbij zeggen dat 4g basis de zelfde snelheid heeft als onze 3G voorheen...

 

Nu vraag ik me toch eens af wat een stom bedrijf dit weer is. Er wordt ons voortdurend verteld dat we niet zoals aangegeven, 4g kunnen toevoegen zonder onze bundel te verliezen maar we krijgen nu wel langzame 4G? Waarom krijgen we niet de optie om tegen betaling nota bene snellere 4g toe te voegen? Werkelijk waar leugens weer.
 

Willen jullie zo graag van ons af? Jagen wij de koste van Ben zoveel op met onze internetbundel? Ik denk dat onze slechte mond op mond reclame en jullie imago schade zich duurder doorrekent uiteindelijk.

 

Hi Jolijn,

 

Klopt wat je zegt over dat 2017 niet klopt.. Klantenservice(Shaira)zelf zegt nu dat dit in 2010 - 2011 is gecommuniceerd.

“Sorry, ik zie tevens dat de internet onbeperkt '08 sinds 2011 niet meer aangeboden is. Dit is in 2010 en 2011 gecommuniceerd. ”

Ben benieuwd hoe en of jullie gaan communiceren wat de vervangende bundels worden. Zou wel netjes zijn als Ben dit persoonlijk doet. En niet, zoals wel vaker, vaag op de website zonder enige uitleg of vervangende opties.

Reputatie 3
Badge +7

Dank je wel voor je reactie, @deef! De uitfasering van 3G stond in 2017 nog niet vast, dus het lijkt erop dat hier niet de juiste informatie over is gegeven. Wij gaan namelijk uit van de informatie die T-Mobile hierover geeft en zij hebben hier nog geen datum of duidelijke termijn over gegeven. Daardoor is er dus ook op dit moment nog niet meer informatie over hoe dit in de toekomst gaat verlopen. Ik kan jullie hiervoor alleen aanraden om onze site en het forum in de gaten te houden.

Hi Jolijn,

 

Ik ben benieuwd! Jullie klantenservice zegt namelijk dat dit uitgefaseerd word / is. En dat dit besloten is in 2017.

 

Naast dat dan de informatievoorziening over deze bundel er niet is geweest naar de klanten toe, zou er op z’n minst een gelijkwaardige bundel aangeboden moeten worden. Zowel qua prijs als qua ‘inhoud’ van de bundel.

 

Dat een grote hoeveelheid klanten op een oud 3G netwerk word gedwongen, moet voor jullie ook niet ideaal zijn.

 

We kijken, collectief, uit naar een oplossing.

 

gr.

 

Dave

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @deef! Ik begrijp dat je dit bij ons aangeeft. Op dit moment is er inderdaad nog geen nieuws voor de Internet Altijd bundel, wat een verouderde bundel is met alleen 3G. De wijzigingen op het netwerk zijn wel bekend, waardoor ik verwacht dat er binnenkort meer informatie over komt. Als dit zo is, zal dit ook via het forum gecommuniceerd worden.

Ha Ben,

 

Word het niet eens tijd dat jullie de ‘bundel ‘08’ klanten gaan compenseren of een bundel aanbieden die, bij benadering, limietloos is en voor ongeveer dezelfde kosten.

 

De andere abbo’s zijn namelijk niet toereikend. Ze zijn of te duur of er zijn te weinig mb’s in vergelijking met het onbeperkte bundel uit 2008.

 

Daarnaast gaat het hier niet om een klein groepje klanten, en dat weet je zelf ook :)

 

gr.

 

D

 

Reputatie 5
Badge +9

Hi Roos, bedankt voor jouw berichtje. Dat is wel erg balen van je bereik. Veel 3G masten worden inderdaad ingezet om het 4G netwerk te vergroten. Kun je mij in een privé bericht jouw telefoonnummer, postcode+huisnummer, geboortedatum en laatste 4 cijfers van jouw IBAN rekeningnummer verstrekken? Dan kijk ik even wat ik voor je kan betekenen :blush:

Ik heb ook nog een internet altijd bundel, maar zit er aan te denken Ben te verlaten omdat ik 9 van de 10 keer overgezet wordt op Edge. Dit terwijl vriendinnen die naast mij lopen met hun Ben 4G internet gewoon prima bereik hebben. Is dit een bekend probleem? 
Steeds meer mensen gaan over op 5G en ik begreep dat de frequentie van 3G wordt verkleind zodat er meer ruimte is voor 4G en 5G. Begrijpelijk, maar dat betekent dus dat ons internet steeds trager en slechter wordt. Wat biedt Ben trouwe klanten als alternatief?
 

Reputatie 5
Badge +9

Haha bedankt voor de reactie. Sorry, je hebt helemaal gelijk. Nu zou hij het echt echt moeten doen! :innocent:

Hi NoBody, nice dat je nog een altijd bundel hebt!! Ik spreek nog maar weinig klanten met deze bundel. Of 4g meerwaarde heeft ligt natuurlijk aan de klant en zijn/haar behoeften zelf. Wel fijn dat het voor jou niet nodig is, hierdoor kan jij nog zorgeloos genieten van jouw abonnement.

Poee hoeveel klanten nog zo'n bundel hebben? Dat zou ik echt niet weten, kan dit ook niet opzoeken in het systeem jammer genoeg :sweat:  Maar veel zullen het niet zijn.

Bedankt trouwens voor het attenderen op de niet-werkende link. We zijn een aantal jaar geleden overgestapt van forum naar community. Hierbij zijn alle linkjes met 'forum’ in de URL onwerkend. Je kan hem dan zelf werken maken door het woordje forum te veranderen naar community in de  URL. Ik heb hem gelijk even aangepast, nu zou je het artikel moeten kunnen aanklikken!

Helaas Romy, via de door jou aangepaste link (en ook niet door zelf ‘forum’ naar ‘community’ aan te passen in de originele link) werkt het nog steeds niet. Lijkt erop dat het topic is verplaatst naar een apart archiefforum, waar wij gewone stervelingen niet bij mogen 😉 De melding die ik krijg is: ‘Je hebt (nog) geen toegang tot deze pagina.’

Reageer