Beantwoord

4G toevoegen aan internet altijd '08 bundel

  • 7 December 2017
  • 34 reacties
  • 3342 keer bekeken

Ben al sinds begin 2010 klant bij jullie, maar voor mijn huidige internetbundel kan ik de optie 4G niet aanvinken. Ik heb hier al contact over gehad, maar jullie willen dit niet mogelijk maken. Rare manier om je "trouwe klanten" te behandelen.

Waarom is dit niet mogelijk?
icon

Beste antwoord door Angelique 7 December 2017, 13:28

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 3
Badge +7

Ik verwacht niet dat er in de toekomst een mogelijkheid komt voor de reguliere 4G bundel bij een Internet Altijd bundel, helaas. Dit blijft echt alleen maar mogelijk met een bundelwijziging.

Ik snap wel de reactie hierover, aangezien jullie deze bundel nog hebben geeft dit inderdaad aan dat jullie lange trouwe klanten zijn bij ons, maar de onbeperkte databundel is al een verouderde bundel. Je kunt hiermee nog voor het meest voordelige tarief gebruik maken van onbeperkte data, iets wat veel klanten niet kunnen, maar de consequentie blijft helaas wel dat wij bij deze onbeperkte bundel niet de reguliere 4G bundel toegepast kan worden.

Als je over wil stappen naar 4G blijft dit alleen mogelijk met een bundelwijziging waarbij je een andere databundel kiest die, inderdaad, op dit moment een hoger tarief heeft dan de onbeperkte databundel. Wij blijven namelijk wel een kleine speler met begrensde mogelijkheden. Als je onbeperkte data in combinatie met 4G wilt blijven gebruiken, zou je ook kunnen kijken naar een aanbieding bij onze grote zus T-Mobile. Zo blijf je in ieder geval binnen de familie!

Gek dat die begrensde mogelijkheden er ineens zijn toch? Als wij als Internet Altijd bundel houders wisten dat dit betekent dat je Ben Altijd Traag had afgesloten, hadden hier waarschijnlijk aanzienlijk minder klanten voor gekozen.. Maargoed.. Ik, en meerdere klanten zoals je ziet, voelen zich beduveld en vrij kinderachtig weggezet.. (al een paar jaar) Dus deze wassen neus is ook niets waard. Ik ga me beraden over een overstap. Dit zal niet in ieder geval niet in de richting van T-Mobile zijn.. Daar heb ik dit exacte verhaal al een keer eerder meegemaakt met een zakelijk abbo en dan met de ‘onbeperkte’ belminuten..

Hi iedereen!

Top dat jullie inderdaad een bericht hebben ontvangen over 4G basis. Aangezien 3G echt niet meer een goede dekking en snelheid gaf die het nou moeten hebben, hebben wij er inderdaad voor gekozen om dit over te zetten naar het 4G netwerk. Jullie gaan dus ook gebruik maken van het 4G netwerk, maar inderdaad wel op een andere snelheid dan onze 4G snelheidsbundel. Je kunt dus straks weer gebruik maken van jullie bundel met 4G op de snelheid die je op 3G zou moeten hebben. Ik verwacht dus inderdaad dat jullie in de dekking / snelheid zeker een verbetering zullen zien. Mochten jullie nog vragen hebben over 4G basis, laat het me even weten! Ik help jullie hier graag verder mee.

Ik begrijp werkelijk niet hoe jullie dit soort berichten zonder enige schaamte kunnen typen? Begrijpen jullie onze frustratie wel? Het gaat ons om het feit dat er steeds wordt gezegd dat we geen 4g kunnen toevoegen die sneller is dan 3G voor een aantal jaar. Vervolgens worden we op 4g overgezet en nog steeds geen optie aangeboden om up te graden naar sneller internet.

Gelukkig werk ik niet bij Ben, waardoor ik vrijer kan reageren op (mede-)klanten. Dat gaat hier zeker van pas komen.

Ben’s lijn is al heel lang duidelijk: het abonnement blijft in stand, met dezelfde voorwaarden als aan het begin; je betaalt er nog net zoveel voor, en je krijgt er dus ook nog net zoveel voor. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om simpelweg te stoppen met het abonnement (voor zover dat juridisch mogelijk is).

Het enige dat je van Ben mag verwachten is dat het fatsoenlijk blijft werken en het aan dezelfde voorwaarden blijft voldoen (ergo dezelfde kosten, maar dan dus ook dezelfde snelheid). Dat is dus precies wat ze nu doen en dat kan inmiddels niet meer anders dan door ons over te zetten naar het 4G-netwerk. Sterker nog: als het abonnement nog maar lang genoeg blijft bestaan, gaan we later om diezelfde reden ook over naar het 5G-netwerk, daarna 6G, enz. Ze kunnen die snelheidslimiet daarbij ook achterwege laten, maar dan ga je er wel naar betalen.

Óf ze stoppen dus simpelweg helemaal met ons abonnement. Dan mag je elders een veel hoger maandbedrag gaan betalen, als je onbeperkte data wilt houden.

Dat laatste zou Ben trouwens wel een hoop terugkerende discussies, met mensen die per se voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, besparen :wink:

Ha NoBody,

Het gaat niet zo zeer over het “voor een dubbeltje op de eerste rang zitten” maar eerder over de keuze vrijheid die nu beperkt word, en wel in de Ben Internet Altijd voorwaarden staan. Ik zou voor deze vrijheid het prima vinden om aanzienlijk meer te betalen.

 

Daarnaast is Ben altijd heel wispelturig geweest in het aanbieden van bundels, en wijzigen van voorwaardes. We zijn niet de enige met een dergelijke abbo die op deze manier gediscrimineerd worden in de vrijheid van bundelkeuze. Dat Ben dit op deze manier doet bij loyale klanten, verdient ook absoluut geen schoonheidsprijs. Ze zijn bezig met ‘pesterijtjes’ in de hoop dat klanten uit eigen beweging opstappen, omdat het voor hun juridisch gezien niet op te lossen is. Terwijl de oplossing vrij simpel is, tegen betaling vrij maken van de keuzevrijheid in de bundels (zoals het in het beginsel voor de (ook nu nieuwe) klanten is verzonnen) Lijkt me een stuk simpeler dan een naamsverandering doen voordoen als het nieuwe 4G, 5G of 6G enz.

Enfin, over een maandje ben ik naar Vodafone, om daar uiteindelijk genaaid te worden ;-)

Reputatie 4
Badge +4

Alhoewel ik jullie begrijp als neutrale gast klopt het niet wat jullie schrijven. Volgens mij werkt het systeem, de weg die je kunt nemen, simpelweg gezegd, anders

Reputatie 3
Badge +7

Hi iedereen!

Top dat jullie inderdaad een bericht hebben ontvangen over 4G basis. Aangezien 3G echt niet meer een goede dekking en snelheid gaf die het nou moeten hebben, hebben wij er inderdaad voor gekozen om dit over te zetten naar het 4G netwerk. Jullie gaan dus ook gebruik maken van het 4G netwerk, maar inderdaad wel op een andere snelheid dan onze 4G snelheidsbundel. Je kunt dus straks weer gebruik maken van jullie bundel met 4G op de snelheid die je op 3G zou moeten hebben. Ik verwacht dus inderdaad dat jullie in de dekking / snelheid zeker een verbetering zullen zien. Mochten jullie nog vragen hebben over 4G basis, laat het me even weten! Ik help jullie hier graag verder mee.

Ik begrijp werkelijk niet hoe jullie dit soort berichten zonder enige schaamte kunnen typen? Begrijpen jullie onze frustratie wel? Het gaat ons om het feit dat er steeds wordt gezegd dat we geen 4g kunnen toevoegen die sneller is dan 3G voor een aantal jaar. Vervolgens worden we op 4g overgezet en nog steeds geen optie aangeboden om up te graden naar sneller internet.


Sorry, ik heb inderdaad de informatie niet goed uitgelegd naar de aanleiding van dit topic. Misschien was mijn reactie dan niet helemaal op zijn plaats, maar wat er inderdaad ook wordt gezegd; er zijn geen plannen om ervoor te zorgen dat er een update komt naar 4G. Dit gaat er echt om dat dit al een verouderde bundel is die wij nog aan blijven bieden voor degene die de bundel tot 2011 heeft kunnen kopen, maar de consequentie blijft wel dat er geen upgrade mogelijk is naar een sneller netwerk. Met de nieuwe wijziging zorgen wij er wel voor dat je gebruik kunt maken van een stabieler netwerk, zodat wij de databundel kunnen blijven aanbieden zoals het bedoeld is. Je kunt dus nog steeds voor een laag tarief gebruik blijven maken van een onbeperkte databundel.

@deef Jammer dat je hierdoor toch hebt besloten om na al die jaren over te stappen! Ik wens je wel veel succes bij je nieuwe aanbieder. Wij hebben inderdaad door de jaren heen de bundels en de voorwaarden voor het aanpassen van de bundels aangepast waardoor alle bundels en voorwaarden relevant blijven. De Internet Altijd bundel is hier inderdaad altijd een ‘aparte’ bundel in geweest, maar het is zeker niet de bedoeling geweest om loyale klanten te pesten die deze bundel hebben gekocht. Sorry dat je dit zodanig hebt ervaren dat je nu van ons afstapt.

Reputatie 4
Badge +4

Een vraag. Ik lees dat 4G niet kan aangevinkt worden aan het begin van dit topic. Kunnen deze groep mensen dat wel bij een bundel wijziging en/of verlengen? Is het verlengen dan gunstiger t.o.v. wijzigen? 

Reputatie 3
Badge +7

Hi @Snoeshaantje!

4G kan inderdaad bij een bundelwijziging niet aangevinkt worden als je een Internet Altijd hebt. Dit kan met verlengen ook niet, omdat je bij een wijziging van je abonnement altijd zal moeten kiezen voor de nieuwste bundels. De Internet Altijd bundel zal dus hierbij altijd komen te vervallen.

Als je ervoor kiest om je bundels te wijzigen of te verlengen naar een 4G bundel, maakt het niet meer zoveel uit op welke wijze je dit doet. De mogelijkheden in bundels zijn hierbij hetzelfde.

Reageer