De Ben community naar Odido
Stel hier al jouw vragen over jouw contract en bijbehorende bundels
Recent actief
Hallo allemaal! Hoe bevalt 2023 tot nu toe? Even wennen of niet? 😎 Geregeld horen wij van onze klanten dat ze helemaal geen simkaart hebben ontvangen? Of helemaal geen e-mails van Ben ontvangen, ook niet in de ongewenste mailbox. Wat schetst onze verbazing? Vaak zien wij dat de gegevens op de klantenkaart niet meer correct zijn. Dit komt in de meeste gevallen door een verhuizing, een nieuw e-mailadres, een naamswijziging enz Daarom wil ik jullie vriendelijk vragen om in te loggen in jullie IkBen omgeving en hier nog even goed na te kijken of de gegevens nog correct zijn. Dit voorkomt een hoop teleurstellingen. Stel je voor dat je net voor je vakantie een nieuwe simkaart zou hebben besteld en achteraf blijkt dat de simkaart op de deurmat van het oude adres ligt, of dat de simkaart in handen komt van vreemden. Dat is niet handig natuurlijk. Inloggen kan snel en makkelijk via www.ben.nl/inloggen Je weet jouw gebruikersnaam niet meer? Klik dan op www.ben.nl/gebruikersnaam-vergeten Je
Opeens krijg ik vandaag een mail dat mijn abonnement spoedig stopgezet zal worden en daarna meteen een mail dat deze is stopgezet, terwijl ik vorige maand een 2-jarig abonnement heb afgesloten! Hoe is dit mogelijk? Ook is de klantenservice slecht bereikbaar omdat ik nu ook niet meer kan bellen!
September 2024 is mijn man overleden. Ik heb in november een contractovername aangevraagd via het Closure formulier van Ben. Hier zaten alle gevraagde documenten bij, zoals id kaart, bankgegevens en overlijdensakte. Tot vorige week kon ik het telefoonnummer van mijn man nog gewoon bellen, zodat ik de voicemail kon horen en dus zijn stem. Woensdag 24 dec kreeg ik het vermoeden dat het abonnement niet meer actief was. Hierop heb ik Ben gebeld en kreeg ik eerst een onvriendelijke medewerker aan de lijn ( en ik kan best wat hebben maar deze was zo bot!!!! ) Dus het gesprek beëindigd en opnieuw gebeld. Toen kreeg ik wel een begripvolle medewerker aan de telefoon die de belofte deed dat het goed zou komen en dat ze de beëindiging van het abonnement kon terugdraaien omdat ik nog binnen de 50 dagen zat. Ik zou maandag 30 dec terug gebeld worden maar helaas. Vandaag dus maar weer zelf gebeld en na 15 min in de wacht te hebben gestaan kreeg ik een medewerkster aan de lijn, die me vertelde dat de
Hallo,Ik heb per ongeluk extra 1GB gekocht terwijl ik het achteraf gezien niet nodig bleek te hebben omdat mijn aangepaste bundel gelijk in bleek te gaan niet de 1ste van de maand zoals mijn oude contract waar wij van uit gingen. Ik heb geprobeerd contact op te nemen maar heb bijna 30 minuten in de wacht gestaan. Kan hier iets mee gedaan worden?Groetjes,Esmée
Eerste week oktober er heb ik verzoek tot contractovername ingediend. Na enkele weken niets gehoord te hebben heb ik de klantenservice gebeld. Daarna ontving ik verzoek de aanvraag plus bijlagen opnieuw op te sturen (?)Dit gedaan, vervolgens hoorde ik weer niets.Gebeld. Mijn verzoek zou 'doorgezet worden naar de afdeling'. Niets gehoord. Weer gebeld. Mijn verzoek zou 'doorgezet worden naar de afdeling'. Niets gehoord. Weer gebeld. Mijn verzoek zou 'doorgezet worden naar de afdeling' waarbij wel de boodschap dat betreffende afdeling er een zooitje van maakt en ik niet de enige ben.Wilde klacht indienen maar moet via formulier en mijn wachtwoord werd niet herkend. Nieuw wachtwoord aangevraagd maar toen bleek er een fout mailadres gebruikt te worden waardoor niet nieuwe wachtwoord mij niet bereikte. Tot nu toe lijkt Ben echt een waardeloos bedrijf, natuurlijk met uitzondering van de afdeling die abonnementsgeld incasseert; dat is uiteraard wel goed geregeld.
Goedemiddag, Ik ontvang vanaf het nummer 3553 geen betaalde retour sms. Hierover al contact gehad, maar nog niet opgelost helaas. Zit er toch nog ergens een blokkade op?Via payinfo.nl zie ik geen verdere informatie. Ik heb een Ben sim-only abonnement.
Ik wil graag mijn bundel weer wijzigen naar meer MB per maand. Dit had ik er ruim 2 maanden geleden afgehaald omdat ik nu een paar maanden in Amerika zit (hier gebruikte ik een e-sim voor mijn mobiele internet). Als ik klik op bundel wijzigen staat er het volgende:“Helaas, je hebt al een aanvraag voor bundelwijziging gedaan.Heb je één van je bundels verlaagd of uitgezet? Dan is een bundelwijziging weer mogelijk op de eerste dag van de volgende maand. Heb je bundels verhoogd en wil je nog een wijziging doen? Dat kan morgen weer.”Dit klopt echter niet, ik had dit ruim 2 maanden geleden aangepast. Ik wil nu graag weer meer betalen voor mobiel internet in mijn abonnement voor als ik straks terugkom in Nederland. Het lukt me alleen niet om dit aan te passen en ik begrijp niet waarom niet. Alle hulp wordt gewaardeerd!
Goedemorgen! Is er bij jullie in de maand november ook dubbel geïncasseerd? Ik heb twee verschillende accounts bij BEN en bij allebei is er dubbel gefactureerd. Nu las ik hier wel ergens iets over foutieve vermeldingen in de facturen, maar dat de bedragen kloppen, maar dat is bij mij geenzins zo.
Ik heb 2 abonnementen bij Ben. Via de app heb ik een verlenging met toestel gevraagd en deze is verkeerd verwerkt door Ben. Zij hebben er een nieuw abonnement van gemaakt. Deze order voor een nieuw abonnement is door Ben geannuleerd. Toen begon de ellende.Het abonnement waarop de verlenging NIET is gebeurd, is ongevraagd gestopt.Na bellen met de klantenservice oid. heeft Ben dit weer geactiveerd.Maar.. ik had geen toestelkrediet meer op dit abonnement. De maand erop kreeg ik een factuur van 375 euro ter incasso. Ik heb de incassso geweigerd op advies van de klantenservice en heb gevraagd om het oorspronkelijke abbo te herstellen.Na herhaaldelijk bellen biedt Ben aan om een betalingsregeling te treffen waardoor het maand bedrag 15 euro hoger komt te liggen dan oorspronkelijk is zonder compensatie of wat dan ook voor de issues die zij hebben veroorzaakt.ik heb nu 4 of 5 keer aan de telefoongezetten met heel begrijpende mensen maar ik loop tegen een muur. Hoe en wat te doen.
Waarom is mijn bestelling van een i phone 17 geweigerd
Ik heb de betal8ng vokdaan gisteren en alsnog is de blokkade niet opgeheven.. en ik kan niet bellen naar de.klantenservice vkoe hulp want die doet het ook niey erg irritant
Als gezin met twee kinderen hebben we vier abonnementen. De abonnementen van onze minderjarige kinderen zijn aan mijn (Ben-)nummer gekoppeld. We gaan nu echter uit elkaar. We zouden graag de contracten/nummers/betalingen van de kinderen willen laten koppelen aan het nummer van mijn ex, zodat zij inzicht in het belgedrag houdt en de betaling kan doen van haar rekening. Hoe pak ik dit aan? Ik heb deze vraag ook gesteld via Messenger op Facebook, maar daar lijkt Ben niet meer actief? Krijg er geen reactie op...
Dag, hoeveel staat er nog open van mijn toestelkrediet en kan ik dat in een keer betalen?
Hoe kan ik mijn limietbedrag aan sms en belhoogte instellen? Ik zie dat je alleen MB pauze kan instellen ...
Goedemiddag,Gisteren heb ik contact gehad met jullie klantenservice omdat wij bij de hypotheekaanvraag tegen een positieve BKR registratie aanlopen door het toestelkrediet.ik heb het abonnement met toestel pas onlangs afgesloten en deze was nog niet ingegaan. Nu heeft je collega de simkaart geactiveerd en doorgezet dat er een betaallink gestuurd zou worden.Ik lees nu dat je die link pas zou kunnen krijgen als je abonnement minimaal een maand actief is maar hier heeft je collega niets van gezegd. ik zit nu een beetje in de stress want ik heb de betaallink nog niet binnen en zou het heel erg vinden als we hierdoor ons droomhuis mislopen.Ik hoop dan ook dat jullie hierin mee kunnen denken en we het toestel direct af kunnen betalen.
Ik wil op vakantie Zwitserland bezoeken maar vind de informatie op de website matig.Ik heb ben.nl sim only , met 200 min en 20 Gb data.Ik lees voor bellen en gebeld worden een toeslag?Ik lees voor data in de bundel maar wel met toeslag.Ik lees voor data buiten de bundel dezelfde toeslag.Graag meer informatie
Ik kan op het moment niet bellen en wil via de ben chat iemand spreken, maar er is nooit iemand beschikbaar. Waardeloze service. Hoe kom ik in contact met iemand?
Hallo,Ik heb net een nieuwe telefoon besteld bij ben. Deze ben ik vandaag gaan instaleren. Nu heb ik helaas 3x de verkeerde pincode ingevoerd bij het opnieuw opstarten na een update. Mijn pukcode kan ik niet vinden. Dus ik dacht dan log ik in op ben.nl maar daarvan wist ik mijn wachtwoord niet meer. Ik wilde een nieuw wachtwoord aanmaken, maar toen werd er een code gestuurd naar mijn telefoonnummer. Maar ik kan dus niet meer op de simkaart passend bij dat telefoonnummer. Nu weet ik niet wat ik moet doen? Help.Met vriendelijke groet, Lisanne Greve
Vanwege een medische situatie in de familie, moet ik deze tijd vaker bellen dan ik gewend ben, waardoor ik sneller dan gewoon door mijn belbundel heen ga. Normaal bel ik erg weinig en houd ik maandelijks erg veel over van mijn 200 min.Waarom kan ik wel extra MB’s bijkopen bij het naderen van de bodem van de databundel gedurende de maand, maar kan ik geen extra minuten bijkopen bij het naderen van de bodem van de belbundel?NB Voor zover mij bekend was dit bij mijn vorige provider ook niet mogelijk, waardoor het dus schijnbaar gewoon is in het (virtuele) provider-landschap. Maar waarom is dit?
Hoi, Op 30 april hebben we een abonnement afgesloten (iPhone 15, toestel + abonnement). Ik vroeg me af waarom het bedrag deze maand is nog niet afgeschreven. 32295137612Met vriendelijke groet,Abdulkarim Alabdallah Alyounes
Ik heb per ongeluk 3 keer mijn pincode verkeerd ingetypt. Nu moet ik de puk code invoeren, maar die heb ik niet. Inloggen in de website van Ben.nl lukt ook niet. Daarnaast zit ik in het buitenland en kan ik de klantenservice niet bellen. Zouden we dit op kunnen lossen?
Is er een minimum tijd met een maandelijkse contract voordat ik het nummer kan meenemen naar een andere provider. heb een tijdelijk nummer nodig dat kan worden overgezet naar mijn nieuwe werkgever.
Na het overlijden van mijn man heb ik via de website van Ben.nl het overlijden gemeld met het online formulier en aangegeven dat ik van 1 telefoonnummer het contract wil overnemen en 1 telefoonnummer wil opzeggen. Ik heb alle benodigde stappen gedaan en alles ingevuld en de gevraagde documenten geupload en via Ideal het contract getekend. Daarna bevestigingsmail gehad op 10 maart 2025 met dit case nummer: Casenummer 2071e4r6 en in de mail wordt aangegeven dat het binnen 5 werkdagen geregeld wordt.Je gaat er vanuit dat dit gebeurd, want alle andere bedrijven en zelfs de levensverzekeringen waren in een paar dagen geregeld. Na 2 weken zie ik dat mijn man nog steeds mail krijgt van Ben.nl en dat de abonnementen van zijn rekening worden afgeschreven. Het is de rekening van de maand ervoor, maar als ik overlijden meldt, verwacht ik dat ik ga worden gemaild.Ik ga bellen met de helpdesk om te vragen wanneer het wordt opgepakt, want ik wil dit gewoon geregeld hebben. Het aloude verhaal van, we
Beste Allemaal. Na al enkele maanden een contract te hebben met Odido Vast internet en tv en een mobiel abbo bij Ben heb ik nog steeds problemen met het activeren van de het klantenvoordeel.Bij Odido op de factuur staat mijn klantenvoordeel wel maar bij Ben wordt dit niet geactiveerd.Nu ben ik al enkele maanden aan het bellen hierover en word van Odido elke keer naar Ben verwezen en andersom.Bij beide providers al enkele malen de adres gegevens gecontroleerd en ook het klantenvoordeel aan en uit gezet maar zonder enig resultaat.Vanmorgen nog een belletje ontvangen van Ben met de melding dat ze geen melding krijgen dat er op mijn adres een vaste aansluiting is of ik dat even kort wil sluiten met Odido.Dit maar weer gedaan en daar 4 keer doorverbonden te zijn met elke keer ander medewerkers de mededeling dat het toch aan Ben ligt.Ik begin het moet te worden aangezien het contract dat ik aan ga met beide providers en deze geen van 2 de moeite neemt om intern met elkaar uit te zoeken wat h
Het lukt me niet om mijn Odido Klik & Klaar toe te voegen bij klantvoordeel van Ben. Ik wil mijn telefoonnummer en internet combineren i.v.m. het klantvoordeel. Hoe lukt dit wel?
Melding ''google is gestopt''. Hoe kan ik dit verhelpen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.