Skip to main content
Antwoord

Betaalverzoek voor toestelkrediet

• June 6, 2025
  • 1 reactie
  • 21 keer bekeken

Goedemiddag,

Gisteren heb ik contact gehad met jullie klantenservice omdat wij bij de hypotheekaanvraag tegen een positieve BKR registratie aanlopen door het toestelkrediet.

ik heb het abonnement met toestel pas onlangs afgesloten en deze was nog niet ingegaan. 

Nu heeft je collega de simkaart geactiveerd en doorgezet dat er een betaallink gestuurd zou worden.

Ik lees nu dat je die link pas zou kunnen krijgen als je abonnement minimaal een maand actief is maar hier heeft je collega niets van gezegd. ik zit nu een beetje in de stress want ik heb de betaallink nog niet binnen en zou het heel erg vinden als we hierdoor ons droomhuis mislopen.

Ik hoop dan ook dat jullie hierin mee kunnen denken en we het toestel direct af kunnen betalen.

Beste antwoord door Donavan

Hallo ​@kimberlyvangaal,

Bedankt voor je bericht en wat vervelend om te horen dat dit voor stress zorgt tijdens zo’n belangrijk moment als een hypotheekaanvraag.

Je hebt inderdaad een toestelkredietovereenkomst afgesloten, wat betekent dat er een actieve lening geregistreerd staat bij BKR. Zodra je abonnement actief is, kun je het toestelkrediet vervroegd aflossen. Het klopt dus niet helemaal dat je een maand moet wachten, mijn excuses als dit niet duidelijk is gecommuniceerd.

Om het toestelkrediet direct af te lossen, gelden de volgende voorwaarden:

- Je aansluiting moet actief zijn.
- Je mag geen openstaande betalingsregeling of incassoproces hebben.
- Er mogen geen blokkades op je account staan.

Als je aan deze voorwaarden voldoet, kun je de betaallink opvragen via de Ik Ben-omgeving of de Ben-app. Zodra je de betaling via iDEAL hebt voldaan, wordt de BKR-registratie binnen enkele werkdagen aangepast.

We adviseren je om even rechtstreeks contact op te nemen met mijn klantenservice. Zij kunnen direct met je meekijken en indien mogelijk de betaallink voor je klaarzetten.

Groet,

Ben | Donavan

1 reactie

Donavan
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 20, 2025

Hallo ​@kimberlyvangaal,

Bedankt voor je bericht en wat vervelend om te horen dat dit voor stress zorgt tijdens zo’n belangrijk moment als een hypotheekaanvraag.

Je hebt inderdaad een toestelkredietovereenkomst afgesloten, wat betekent dat er een actieve lening geregistreerd staat bij BKR. Zodra je abonnement actief is, kun je het toestelkrediet vervroegd aflossen. Het klopt dus niet helemaal dat je een maand moet wachten, mijn excuses als dit niet duidelijk is gecommuniceerd.

Om het toestelkrediet direct af te lossen, gelden de volgende voorwaarden:

- Je aansluiting moet actief zijn.