Beantwoord

4G toevoegen aan internet altijd '08 bundel

  • 7 December 2017
  • 34 reacties
  • 3342 keer bekeken

Ben al sinds begin 2010 klant bij jullie, maar voor mijn huidige internetbundel kan ik de optie 4G niet aanvinken. Ik heb hier al contact over gehad, maar jullie willen dit niet mogelijk maken. Rare manier om je "trouwe klanten" te behandelen.

Waarom is dit niet mogelijk?
icon

Beste antwoord door Angelique 7 December 2017, 13:28

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Hoi B.deVries, goede vraag! Door hier te klikken lees je meer over dit onderwerp en de reden hoe het komt dat het niet mogelijk is om 4G aan te bieden bij de oudere onbeperkte internetbundel.

Bedankt voor je antwoord.

Nogmaals: Rare manier om je "trouwe klanten" te behandelen.
Ben het helemaal eens met B. De Vries. Het is erg klant onvriendelijk dat je als trouwe klant van 11 jaar geen 4g kan nemen als je een oude bundel hebt.
Het gaat volgens mij maar om een kleine groep dit een oud abonnement heeft, dus dit zal BEN de kop niet kosten als ze dit wel toestaan.
Reputatie 5
Badge +9
Hi Christien. Het kan niet omdat we niet enkel producten kunnen toevoegen aan de bestaande bundel. De enige manier dat dit kan is door middel van een bundelwijziging. Wanneer je een bundelwijziging doorvoert kies je uit de huidige prijslijst van Ben. Dit is niet klant onvriendelijk naar trouwe klanten, wij trekken gewoon niemand voor. Er zijn ook klanten die vorig jaar gebruik hebben gemaakt van een actie, maar nu bijvoorbeeld een grotere bel bundel willen. Ook zij moeten kiezen uit de huidige prijslijst van Ben. Ik kan me voorstellen dat je graag gebruik wilt maken van een snellere verbinding. Echter kies je dan voor een nieuwe bundels waarbij het onbeperkte internet niet meer wordt aangeboden door Ben.

Zelfde probleem. Nou tot ziens ben. Op naar T-Mobile die het wel aanbied 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @lrm.maatman! Wat jammer dat je ons hierdoor verlaat maar je bent uiteraard vrij om te gaan. Bij Ben kun je inderdaad 4G niet achteraf toevoegen aan een bundel die niet meer bestaat. 

Tsja, ik ben gelukkig ook een van de overgebleven Internet Altijd ‘08-klanten en dat blijft ook mooi zo.

Je kunt naar T-Mobile overstappen, maar daar ga je wel even -op het moment van typen- 35 of 36 euro (afhankelijk van je looptijd) per maand voor betalen, alleen SIM. Daar komen ook nog eenmalig 25 euro’s aan aansluitkosten bovenop.

Het Internet Altijd ‘08-abo kost mij, met ook nog eens 250 belminuten, rond de 20 euro per maand. Aangezien het hier om een telefoon gaat, niet om een internetserver, biedt 4G nauwelijks meerwaarde ten opzichte van 3G/H+, dus dat is dat prijsverschil zeer zeker niet waard.

In die tijd waren telefoons nog lang niet zo ‘slim’ als tegenwoordig het geval is (en waren tablets ook nog niet echt een ding). Toen dat allemaal begon op te komen, en het dataverbruik navenant steeg, zijn al die onbeperkte abo’s er dan ook vrij snel weer uit gegaan bij alle providers. Dat soort abonnementen is, met het prijsniveau van toen, nu niet meer rendabel te krijgen, gok ik zomaar.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben, puur uit nieuwsgierigheid: hoeveel Internet Altijd ‘08-klanten heeft Ben op dit moment nou nog over?

Overigens werkt deze link (uit Angelique’s antwoord) niet meer, inmiddels. Is die verhuisd, of ergens in de afgelopen 2 jaar verwijderd?

Reputatie 5
Badge +9

Hi NoBody, nice dat je nog een altijd bundel hebt!! Ik spreek nog maar weinig klanten met deze bundel. Of 4g meerwaarde heeft ligt natuurlijk aan de klant en zijn/haar behoeften zelf. Wel fijn dat het voor jou niet nodig is, hierdoor kan jij nog zorgeloos genieten van jouw abonnement.

Poee hoeveel klanten nog zo'n bundel hebben? Dat zou ik echt niet weten, kan dit ook niet opzoeken in het systeem jammer genoeg :sweat:  Maar veel zullen het niet zijn.

Bedankt trouwens voor het attenderen op de niet-werkende link. We zijn een aantal jaar geleden overgestapt van forum naar community. Hierbij zijn alle linkjes met 'forum’ in de URL onwerkend. Je kan hem dan zelf werken maken door het woordje forum te veranderen naar community in de  URL. Ik heb hem gelijk even aangepast, nu zou je het artikel moeten kunnen aanklikken!

Hi NoBody, nice dat je nog een altijd bundel hebt!! Ik spreek nog maar weinig klanten met deze bundel. Of 4g meerwaarde heeft ligt natuurlijk aan de klant en zijn/haar behoeften zelf. Wel fijn dat het voor jou niet nodig is, hierdoor kan jij nog zorgeloos genieten van jouw abonnement.

Poee hoeveel klanten nog zo'n bundel hebben? Dat zou ik echt niet weten, kan dit ook niet opzoeken in het systeem jammer genoeg :sweat:  Maar veel zullen het niet zijn.

Bedankt trouwens voor het attenderen op de niet-werkende link. We zijn een aantal jaar geleden overgestapt van forum naar community. Hierbij zijn alle linkjes met 'forum’ in de URL onwerkend. Je kan hem dan zelf werken maken door het woordje forum te veranderen naar community in de  URL. Ik heb hem gelijk even aangepast, nu zou je het artikel moeten kunnen aanklikken!

Helaas Romy, via de door jou aangepaste link (en ook niet door zelf ‘forum’ naar ‘community’ aan te passen in de originele link) werkt het nog steeds niet. Lijkt erop dat het topic is verplaatst naar een apart archiefforum, waar wij gewone stervelingen niet bij mogen 😉 De melding die ik krijg is: ‘Je hebt (nog) geen toegang tot deze pagina.’

Reputatie 5
Badge +9

Haha bedankt voor de reactie. Sorry, je hebt helemaal gelijk. Nu zou hij het echt echt moeten doen! :innocent:

Ik heb ook nog een internet altijd bundel, maar zit er aan te denken Ben te verlaten omdat ik 9 van de 10 keer overgezet wordt op Edge. Dit terwijl vriendinnen die naast mij lopen met hun Ben 4G internet gewoon prima bereik hebben. Is dit een bekend probleem? 
Steeds meer mensen gaan over op 5G en ik begreep dat de frequentie van 3G wordt verkleind zodat er meer ruimte is voor 4G en 5G. Begrijpelijk, maar dat betekent dus dat ons internet steeds trager en slechter wordt. Wat biedt Ben trouwe klanten als alternatief?
 

Reputatie 5
Badge +9

Hi Roos, bedankt voor jouw berichtje. Dat is wel erg balen van je bereik. Veel 3G masten worden inderdaad ingezet om het 4G netwerk te vergroten. Kun je mij in een privé bericht jouw telefoonnummer, postcode+huisnummer, geboortedatum en laatste 4 cijfers van jouw IBAN rekeningnummer verstrekken? Dan kijk ik even wat ik voor je kan betekenen :blush:

Ha Ben,

 

Word het niet eens tijd dat jullie de ‘bundel ‘08’ klanten gaan compenseren of een bundel aanbieden die, bij benadering, limietloos is en voor ongeveer dezelfde kosten.

 

De andere abbo’s zijn namelijk niet toereikend. Ze zijn of te duur of er zijn te weinig mb’s in vergelijking met het onbeperkte bundel uit 2008.

 

Daarnaast gaat het hier niet om een klein groepje klanten, en dat weet je zelf ook :)

 

gr.

 

D

 

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @deef! Ik begrijp dat je dit bij ons aangeeft. Op dit moment is er inderdaad nog geen nieuws voor de Internet Altijd bundel, wat een verouderde bundel is met alleen 3G. De wijzigingen op het netwerk zijn wel bekend, waardoor ik verwacht dat er binnenkort meer informatie over komt. Als dit zo is, zal dit ook via het forum gecommuniceerd worden.

Hi Jolijn,

 

Ik ben benieuwd! Jullie klantenservice zegt namelijk dat dit uitgefaseerd word / is. En dat dit besloten is in 2017.

 

Naast dat dan de informatievoorziening over deze bundel er niet is geweest naar de klanten toe, zou er op z’n minst een gelijkwaardige bundel aangeboden moeten worden. Zowel qua prijs als qua ‘inhoud’ van de bundel.

 

Dat een grote hoeveelheid klanten op een oud 3G netwerk word gedwongen, moet voor jullie ook niet ideaal zijn.

 

We kijken, collectief, uit naar een oplossing.

 

gr.

 

Dave

Reputatie 3
Badge +7

Dank je wel voor je reactie, @deef! De uitfasering van 3G stond in 2017 nog niet vast, dus het lijkt erop dat hier niet de juiste informatie over is gegeven. Wij gaan namelijk uit van de informatie die T-Mobile hierover geeft en zij hebben hier nog geen datum of duidelijke termijn over gegeven. Daardoor is er dus ook op dit moment nog niet meer informatie over hoe dit in de toekomst gaat verlopen. Ik kan jullie hiervoor alleen aanraden om onze site en het forum in de gaten te houden.

Hi Jolijn,

 

Klopt wat je zegt over dat 2017 niet klopt.. Klantenservice(Shaira)zelf zegt nu dat dit in 2010 - 2011 is gecommuniceerd.

“Sorry, ik zie tevens dat de internet onbeperkt '08 sinds 2011 niet meer aangeboden is. Dit is in 2010 en 2011 gecommuniceerd. ”

Ben benieuwd hoe en of jullie gaan communiceren wat de vervangende bundels worden. Zou wel netjes zijn als Ben dit persoonlijk doet. En niet, zoals wel vaker, vaag op de website zonder enige uitleg of vervangende opties.

Hoi allemaal, 

Zit in hetzelfde schuitje als jullie al in de eeuwigheid klant van BEN met een onbeperkte bundel. Zeer slechte 3G dekking aangegeven in Amsterdam noord oost via de dekkings kaart en zelfs korting op mijn abonnement gekregen…

 

Vandaag de dag toch een licht puntje in onze internet historie , we krijgen gratis 4G (basis) hoera!! Wel moet ik erbij zeggen dat 4g basis de zelfde snelheid heeft als onze 3G voorheen...

 

Nu vraag ik me toch eens af wat een stom bedrijf dit weer is. Er wordt ons voortdurend verteld dat we niet zoals aangegeven, 4g kunnen toevoegen zonder onze bundel te verliezen maar we krijgen nu wel langzame 4G? Waarom krijgen we niet de optie om tegen betaling nota bene snellere 4g toe te voegen? Werkelijk waar leugens weer.
 

Willen jullie zo graag van ons af? Jagen wij de koste van Ben zoveel op met onze internetbundel? Ik denk dat onze slechte mond op mond reclame en jullie imago schade zich duurder doorrekent uiteindelijk.

 

Ha Tomsik,

Exact! 3G heeft alleen een naamsverandering gekregen lijkt het..

 

Het klopt ook wat je zegt dat dit slechte zaak is voor hun mond-op-mond reclame / “vriendenvoordeel”..
Sinds er geen mogelijkheid is om af te stappen van 3G, heb ik niemand meer BEN aanbevolen.

 

Hopelijk word de dekking door deze naamsverandering van 3G naar 4G ook wat beter, en komt de keuze om de andere 4G opties (zoals het hoort) toe te voegen op de bestaande “Internet Altijd” bundels.

We gaan het zien ;-) 

Ha Tomsik,

Exact! 3G heeft alleen een naamsverandering gekregen lijkt het..

 

Het klopt ook wat je zegt dat dit slechte zaak is voor hun mond-op-mond reclame / “vriendenvoordeel”..
Sinds er geen mogelijkheid is om af te stappen van 3G, heb ik niemand meer BEN aanbevolen.

 

Hopelijk word de dekking door deze naamsverandering van 3G naar 4G ook wat beter, en komt de keuze om de andere 4G opties (zoals het hoort) toe te voegen op de bestaande “Internet Altijd” bundels.

We gaan het zien ;-) 

Groot gelijk! We gaan het meemaken!

De dekking wordt hoogstwaarschijnlijk wel beter! Ben benieuwd!

Reputatie 3
Badge +7

Hi iedereen!

Top dat jullie inderdaad een bericht hebben ontvangen over 4G basis. Aangezien 3G echt niet meer een goede dekking en snelheid gaf die het nou moeten hebben, hebben wij er inderdaad voor gekozen om dit over te zetten naar het 4G netwerk. Jullie gaan dus ook gebruik maken van het 4G netwerk, maar inderdaad wel op een andere snelheid dan onze 4G snelheidsbundel. Je kunt dus straks weer gebruik maken van jullie bundel met 4G op de snelheid die je op 3G zou moeten hebben. Ik verwacht dus inderdaad dat jullie in de dekking / snelheid zeker een verbetering zullen zien. Mochten jullie nog vragen hebben over 4G basis, laat het me even weten! Ik help jullie hier graag verder mee.

Hi Jolijn,

Het gaat in principe dus alleen om een naamsverandering. En dat we nu ‘4G’ zien prijken bovenin ons scherm ;-)

Kunnen we nu, net zoals alle andere BEN gebruikers, ook switchen naar het snellere / ‘echte’ 4G? Want in principe is ons ‘probleem’ niet verholpen met een naamsverandering..

Reputatie 3
Badge +7

Het is niet alleen een naamsverandering, want je gaat wel daadwerkelijk over van 3G naar het 4G netwerk, alleen is de snelheid hiervan niet zo hoog als de reguliere 4G bundel. 3G is namelijk niet meer goed bruikbaar als netwerk omdat de dekking niet meer toereikend is, en op 4G kunnen we de snelheid van 14,4 mbps die je zou moeten hebben op de internet onbeperkt bundel wel aanbieden.

Als je gebruik wil maken van de 4G snelheidsbundel, gaat dit wel nog steeds alleen door een bundelwijziging. Dat betekent dat je voor het gebruik van de reguliere 4G snelheidsbundel of 4G Extra Snel, wel afscheid zou moeten nemen van de onbeperkte bundel.

Hi Jolijn,

 

Dus blijft de situatie voor de Ben Internet Altijd klanten ongewijzigd.. Een wassen neus noemen we dat ;-)
Gaat dit in de toekomst wel veranderen, denk je? Het is natuurlijk absurd dat een bepaalde slag klanten wel zonder restricties hun bundel kunnen wijzigen en loyale / oudere klanten op deze manier geforceerd worden om meer te gaan betalen voor een bundel met minder inhoud..

Reageer