Wat te doen als je geen bereik of slechte dekking hebt?

  • 27 May 2016
  • 91 reacties
  • 44407 keer bekeken


Toon eerste bericht

91 reacties

Badge
Oke,

En heb je hier in huis last van? Of ook als je buiten bent? Ik zie dat de dekking prima is.

Gr,
Amber
Badge
Oke.
Ook daarom is het belangrijk om die kruistest te doen.
Want eigenlijk heb je hier last van sinds je gebruik maakt van het nieuwe toestel?

Gr,
Amber
Dit heb ik dus ook. Geen of zeer slecht bereik, met name binnen maar ook buiten is het in onze wijk niet best. Ik heb inmiddels al mijn 3e telefoon in combinatie met een Ben abonnement. Als ik op andere plaatsen ben is het bereik prima, inclusief 4G. Als ik op de dekkingskaart kijk zit hier in de buurt ook een lichtere plek (dus iets mindere dekking). Hoe kan dit?
Nogmaals hier mijn melding dat ik hier ook last van heb. Ik had hier een vraag over gesteld, maar @Roxanne verwijst me hier naartoe. Maanden geleden ook al een reactie hier neergezet, maar geen reactie. Er zou ooit een onderzoek worden gestart maar ik heb nooit terugkoppeling gehad.

Nogmaals mijn melding:
Ik heb thuis geen of hoogstens zeer slecht bereik. Met name binnen maar ook buiten is het in onze wijk niet best. Ik heb inmiddels al mijn 3e telefoon in combinatie met een Ben abonnement. Als ik op andere plaatsen ben is het bereik prima, inclusief 4G. Als ik op de dekkingskaart kijk zit hier in de buurt ook een lichtere plek (dus iets mindere dekking). Hoe kan dit, en vooral hoe kan het worden opgelost?

groeten Edwin
Deze mail heb ik inderdaad niet ontvangen. Is er echt niets anders aan te doen?
Nogmaals hier mijn melding dat ik hier ook last van heb. Ik had hier een vraag over gesteld, maar @Roxanne verwijst me hier naartoe. Maanden geleden ook al een reactie hier neergezet, maar geen reactie. Er zou ooit een onderzoek worden gestart maar ik heb nooit terugkoppeling gehad.

Nogmaals mijn melding:
Ik heb thuis geen of hoogstens zeer slecht bereik. Met name binnen maar ook buiten is het in onze wijk niet best. Ik heb inmiddels al mijn 3e telefoon in combinatie met een Ben abonnement. Als ik op andere plaatsen ben is het bereik prima, inclusief 4G. Als ik op de dekkingskaart kijk zit hier in de buurt ook een lichtere plek (dus iets mindere dekking). Hoe kan dit, en vooral hoe kan het worden opgelost?

groeten Edwin


Hoi Edwin, spijtig om te lezen dat je op je eerdere bericht van een tijd terug geen reactie hebt gehad, sorry daarvoor! Direct ben ik het systeem ingedoken. In september vorig jaar heb je een melding gedaan dat het bereik in jouw omgeving niet best was. Uit dit onderzoek was gekomen dat de dekking en het bereik in je omgeving inderdaad sterk verminderd is. Om deze reden hebben wij jou op 10-10-2016 een mail gestuurd om je abonnement te ontbinden. Heb je deze mail nooit van ons mogen ontvangen?


Als ik mijn nieuwe provider mijn abonnement laat opzeggen, werken jullie hier dan aan mee, ondanks dat mijn abonnement nog tot 30 september loopt?


Als ik mijn nieuwe provider mijn abonnement laat opzeggen, werken jullie hier dan aan mee, ondanks dat mijn abonnement nog tot 30 september loopt?


Hoi Edwin, ik zie dat jij op 10-10-2016 al een email hebt ontvangen van de klantenservice en technische dienst waar dit allemaal in staat uitgelegd.


Helaas heb ik die bewuste mail nooit gehad. Kunt u mij deze opnieuw sturen?
Hallo,

Ik heb een klapperende internetverbinding. Dan weer wel, dan weer niet.
Alles al gechecked. Toestel uit en weer aan, netwerkinstellingen gereset, crosstest met simkaart in ander toestel: zelfde euvel.
MB Pauze staat aan, maar ik heb nog voldoende data.
Kan dit z.s.m. opgelost worden?
Dag,

Hier nog iemand met hetzelfde probleem. Ik heb ook een Samsung, maar dan een A3 van 2016. Ben meer niet dan wel bereikbaar en krijg veel klachten van mensen die mij niet kunnen bereiken. Zeker mbt mijn werk is het heel erg vervelend als mensen mij niet kunnen bereiken bij dringende situaties.
Het bereik schijnt goed te zijn in de regio's waar ik woon en werk...?

Gr. Eline
Dag,
Ik heb het nagekeken. Netwerkmodus staat goed. Als ik Netwerkoperators oo automstisch klik, geeft mn telefoon aan 'geregistreerd op netwerk'. Ik heb sinkaart er nog uitgehad, helpt ook niet. Wilde simkaartje proberen in een andere telefoon, maar daar pastte die niet in. Ik heb nu nog steeds geen netwerk.

Gr. Eline
Dag,

Netwerk doet in een andere telefoon ook slecht. Ik heb over de hele dag genomen steeds ff 5 minuten netwerk en dan weer anderhalf uur niet ofzo. Gister was ik 2x gebeld en kreeg ik na de tijd wel gemiste oproep, maar meestal krijg ik ook geen melding van wat ik gemist heb. Ik hoor dan later dat iemand mij gebeld heeft.

Ik hoor graag wat ik verder kan doen. Want ik betaal steeds abonnementsgeld, waar ik niks voor heb, alleen wifi die ik gratis ook kan gebruiken:)

Gr. Eline
Sinds ik gebruik maak van Ben heb ik geen of hooguit zeer slecht bereik binnenshuis. Het lijkt steeds slechter te worden. Simkaart is al eens vervangen, meerdere telefoons geprobeerd maar allemaal met hetzelfde resultaat. Wat kunnen jullie doen om mij verder te helpen? Dit is niet meer acceptabel, bijna dagelijks mis ik oproepen omdat ik geen bereik heb.
hallo ik heb ook zeer slecht bereik met de telefoon heb de vervolg stappen ook al gedaan en de kruistest ligt aan mijn telefoon heb hem al terug gezet naar fabriek instellingen en ge update maar niks werkt
help
Ik heb nog steeds slecht bereik
Ik heb nog steeds slecht bereik

Hoi ewagemakers, over welke mail heb je het precies? :)


Mail? ik heb het over slecht bereik 🙂, Ik heb binnenshuis en sommige plekken buiten heel slecht bereik!
Ik deel dezelfde ervaringen met mijn Apple 5s. Via Facebook Klantenservice en Mail krijg ik steeds dezelfde oplossingen toegezonden. Je raad het al, schiet er helemaal niets mee op. Waardeloze service. Voor mij dus ook nooit geen Ben meer zodra contract is afgelopen. Zou het op prijs stellen als ik met nummerbehoud over kan stappen. Postcode 9286EH volop bereik! Alleen kunnen ze mij aan de andere kant van de lijn niet verstaan! Op andere locaties is er niets aan de hand. Ontzettend fijn dat ik steeds weer dezelfde stappen moet doorlopen waar ik dus niets aan heb.
Daar ga ik vanuit. Deze sim past niet in mijn oude telefoon! Maar op andere plaatsen kan ik gewoon bellen. In mijn optiek ligt dit aan het bereik, deze hoort goed te zijn volgens jullie maar heb maar 1 stipje thuis. Vanaf 3 stipjes werkt de telefonie perfect .
Nee helaas maar 1 iPhone 5 in bezit. Mijn oude telefoon is ander formaat sim.
Telefoon en Sim zijn beide nog maar 4 maand oud. En vanuit andere gebieden ben ik gewoon verstaanbaar.
In huis heb ik er last van, als ik naar buiten loop verstaan ze me wel. Maar dat hoort toch niet zo. Huis is van de jaren 60 dus goed geïsoleerd valt al weg.. en daarnaast woon ik er al 12 jaar en heb tot 4 maand terug nooit geen problemen mee gehad.
Ja klopt. Maar ik kan moeilijk een telefoonwinkel binnenlopen om een paar dagen een iPhone te lenen om te zien of deze dan thuis wel bereik heeft. Laten we dan eerst maar weer een nieuwe simkaart proberen. Al klinkt t voor mij heel vreemd dat dut t zou kunnen zijn. Dan zou ik er toch op meerdere plaatsen hinder van moeten ondervinden.
Goedemorgen Angelique, ik ben wat aan het googelen geweest en vond iets over netwerken en bereikbaarheid. Ik heb mijn telefoon sinds 2 dagen ingesteld op 2g netwerk. En sindsdien kan ik gewoon vanuit binnenshuis bellen en ben ik verstaanbaar. Heel raar; had niet gedacht dat dit iets uit zou moeten maken, maar toch. Het is uiteraard niet ideaal want moet nu steeds mijn instellingen aanpassen wil ik onderweg /ergens anders gebruik maken van sneller internet( waar geen WiFi is) Conclusie; nog steeds niet tevreden! Wel blij dat ik normaal kan telefoneren. Uiteraard wil ik dus mijn 4g uitzetten, alleen lukt dit niet. Dit blijft erin staan bij het bestellen als ik mijn bundel wil wijzigen.
Hallo,
ook ik heb sinds 4 dagen een nieuw abonnement bij Ben en amper bereik. De verbinding valt weg of ik hoor helemaal geen stem "aan de andere kant". Erg vervelend. De service voordat je begint met BEN voelt heel prettig. Maar als ik nu bij BEN ben, dan krijg ik het gevoel dat het netwerk niet stabiel is. Tenminste niet waar ik woon. Bij Telfort had ik hier helemaal geen problemen mee. Ik overweeg dus ook weer terug te gaan naar Telfort waar ik nooit problemen had met bereikbaarheid. Jammer, maar de service moet gewoon in alle punten goed zijn. Ik hoop dat jullie hierin kunnen verbeteren. Met vriendelijke groet, M. Becking
Ik heb ook problemen met het gebruik van sms en whats app. Ik wil alles wel proberen dat het werkt. Graag jouw advies!
De kruistest heb ik uitgevoerd. Er blijven ook met een ander toestel problemen het bellen.

Reageer