Wat te doen als je geen bereik of slechte dekking hebt?

  • 27 May 2016
  • 91 reacties
  • 44295 keer bekeken

Reputatie 4
  • Administrator
  • 0 reacties

Kun je niet bellen, sms'en of internetten of heb je slecht bereik dan kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn. Ik wil je adviseren altijd eerst je mobiele telefoon even uit en weer aan te zetten zodat je simkaart opnieuw wordt aangemeld op het netwerk. Mocht je daarna nog steeds geen verbinding hebben dan kun je de volgende stappen volgen:

Stap 1: Controleer je dekking

Controleer op de dekkingskaart of er mogelijk een storing is op de locatie waar je problemen ervaart. Hier kun je ook controleren hoe de dekking is. Is deze slecht? Je kunt hier gelijk je klacht doorgeven via 'meld een probleem'.

Controleer ook of de instellingen in je toestel wel goed staan. Dit kun je hier controleren.

Stap 2: Is je simkaart geblokkeerd?

- Heb je drie keer een verkeerde pincode ingevoerd? Voer dan de pukcode in.
- Heb je een andere mobiele telefoon? Mogelijk zit er een simlock op.
- Heb je een vervangende simkaart aangevraagd en is deze geactiveerd?
- Mogelijk is je simkaart geblokkeerd vanwege een betalingsachterstand?

Stap 3: Blokkades en doorschakelingen

Het kan zijn dat er blokkades en doorschakelingen op het netwerk actief zijn. Je kunt deze verwijderen door een viertal codes in te voeren.

##002# (druk op de beltoets)
#21# (druk op de beltoets)
#330*0000# (druk op de beltoets)
#330*1234# (druk op de beltoets)

Stap 4: Voer een kruistest uit

Controleer of je simkaart wel in een andere mobiele telefoon werkt door middel van een kruistest. Op deze manier kun je erachter komen of het aan je mobiele telefoon ligt of je simkaart.

Werkt je simkaart wel in de andere mobiele telefoon? Dan adviseer ik om een software-update te doen op je mobiele telefoon of een fabrieksreset doen.

Mocht dit beide niet helpen dan zit er een defect in het toestel en kan dit alleen verholpen worden met een reparatie. Meer daarover lees je hier.

Heb je hetzelfde probleem met je simkaart in een ander toestel dan wordt het probleem door jouw simkaart veroorzaakt en kun jij hier een nieuwe simkaart bestellen.

Stap 5: Maak een melding op onze dekkingskaart

Kun je na het volgen van de bovenstaande stappen nog steeds niet bellen, sms’en of internetten? Dan kun je een melding maken via de dekkingskaart. Hiermee wordt er een onderzoek gestart bij de technische dienst.
 


91 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Goedemorgen,

Afgelopen zaterdag was ik in Rotterdam de hele dag niet bereikbaar via whatsapp of andere
sociale media, behalve als ik bij een gratis wifi netwerk was ingelogd.
Mijn 2G/3G/4G bundel was niet beschikbaar...hoe kan dit? Normaal als er geen wifi beschikbaar is, springt hij toch automatisch naar deze bundel?

Ik hoor het graag, Margret


Hallo Margret, onhandig dat je afgelopen zaterdag problemen had met het bereik in Rotterdam! Ik heb jouw verhaal verplaatst naar dit topic waar meer informatie en tips te vinden zijn over als jij slechte dekking ervaart op een bepaalde locatie. Spelen deze problemen regelmatig? Dan heb je altijd de mogelijkheid om een onderzoek te laten starten door de dekkingskaart in te vullen. Bij verdere vragen ben ik er ook voor je 🙂
Nogmaals hier mijn melding dat ik hier ook last van heb. Ik had hier een vraag over gesteld, maar @Roxanne verwijst me hier naartoe. Maanden geleden ook al een reactie hier neergezet, maar geen reactie. Er zou ooit een onderzoek worden gestart maar ik heb nooit terugkoppeling gehad.

Nogmaals mijn melding:
Ik heb thuis geen of hoogstens zeer slecht bereik. Met name binnen maar ook buiten is het in onze wijk niet best. Ik heb inmiddels al mijn 3e telefoon in combinatie met een Ben abonnement. Als ik op andere plaatsen ben is het bereik prima, inclusief 4G. Als ik op de dekkingskaart kijk zit hier in de buurt ook een lichtere plek (dus iets mindere dekking). Hoe kan dit, en vooral hoe kan het worden opgelost?

groeten Edwin
Reputatie 6
Badge +8
Nogmaals hier mijn melding dat ik hier ook last van heb. Ik had hier een vraag over gesteld, maar @Roxanne verwijst me hier naartoe. Maanden geleden ook al een reactie hier neergezet, maar geen reactie. Er zou ooit een onderzoek worden gestart maar ik heb nooit terugkoppeling gehad.

Nogmaals mijn melding:
Ik heb thuis geen of hoogstens zeer slecht bereik. Met name binnen maar ook buiten is het in onze wijk niet best. Ik heb inmiddels al mijn 3e telefoon in combinatie met een Ben abonnement. Als ik op andere plaatsen ben is het bereik prima, inclusief 4G. Als ik op de dekkingskaart kijk zit hier in de buurt ook een lichtere plek (dus iets mindere dekking). Hoe kan dit, en vooral hoe kan het worden opgelost?

groeten Edwin


Hoi Edwin, spijtig om te lezen dat je op je eerdere bericht van een tijd terug geen reactie hebt gehad, sorry daarvoor! Direct ben ik het systeem ingedoken. In september vorig jaar heb je een melding gedaan dat het bereik in jouw omgeving niet best was. Uit dit onderzoek was gekomen dat de dekking en het bereik in je omgeving inderdaad sterk verminderd is. Om deze reden hebben wij jou op 10-10-2016 een mail gestuurd om je abonnement te ontbinden. Heb je deze mail nooit van ons mogen ontvangen?
Deze mail heb ik inderdaad niet ontvangen. Is er echt niets anders aan te doen?
Reputatie 6
Badge +8
Deze mail heb ik inderdaad niet ontvangen. Is er echt niets anders aan te doen?

Dat is gek! Het advies wat ik je wil geven is om opnieuw een melding te maken op onze dekkingskaart en daar de problemen aan te geven die je hebt op het moment. Dan kan de technische dienst opnieuw onderzoek doen naar de problemen. Zij zullen jou informeren per e-mail.
Nogmaals hier mijn melding dat ik hier ook last van heb. Ik had hier een vraag over gesteld, maar @Roxanne verwijst me hier naartoe. Maanden geleden ook al een reactie hier neergezet, maar geen reactie. Er zou ooit een onderzoek worden gestart maar ik heb nooit terugkoppeling gehad.

Nogmaals mijn melding:
Ik heb thuis geen of hoogstens zeer slecht bereik. Met name binnen maar ook buiten is het in onze wijk niet best. Ik heb inmiddels al mijn 3e telefoon in combinatie met een Ben abonnement. Als ik op andere plaatsen ben is het bereik prima, inclusief 4G. Als ik op de dekkingskaart kijk zit hier in de buurt ook een lichtere plek (dus iets mindere dekking). Hoe kan dit, en vooral hoe kan het worden opgelost?

groeten Edwin


Hoi Edwin, spijtig om te lezen dat je op je eerdere bericht van een tijd terug geen reactie hebt gehad, sorry daarvoor! Direct ben ik het systeem ingedoken. In september vorig jaar heb je een melding gedaan dat het bereik in jouw omgeving niet best was. Uit dit onderzoek was gekomen dat de dekking en het bereik in je omgeving inderdaad sterk verminderd is. Om deze reden hebben wij jou op 10-10-2016 een mail gestuurd om je abonnement te ontbinden. Heb je deze mail nooit van ons mogen ontvangen?


Als ik mijn nieuwe provider mijn abonnement laat opzeggen, werken jullie hier dan aan mee, ondanks dat mijn abonnement nog tot 30 september loopt?
Reputatie 7
Badge +7


Als ik mijn nieuwe provider mijn abonnement laat opzeggen, werken jullie hier dan aan mee, ondanks dat mijn abonnement nog tot 30 september loopt?


Hoi Edwin, ik zie dat jij op 10-10-2016 al een email hebt ontvangen van de klantenservice en technische dienst waar dit allemaal in staat uitgelegd.


Als ik mijn nieuwe provider mijn abonnement laat opzeggen, werken jullie hier dan aan mee, ondanks dat mijn abonnement nog tot 30 september loopt?


Hoi Edwin, ik zie dat jij op 10-10-2016 al een email hebt ontvangen van de klantenservice en technische dienst waar dit allemaal in staat uitgelegd.


Helaas heb ik die bewuste mail nooit gehad. Kunt u mij deze opnieuw sturen?
Ik heb sinds een aantal weken problemen met mijn bereik. Eerst geen bereik op vakantie in Spanje (nadat ik de eerste paar dagen wel bereik had). Op de terugweg en weer thuis wisselend wel en geen bereik, maar sinds gisteren helemaal niets meer. Ik heb de telefoon aan en uit gezet, simkaart opnieuw geplaatst, kruistest gedaan (mijn simkaart werkt wel op een andere telefoon, maar andere simkaart niet op mijn telefoon), en de fabrieksinstellingen terug gezet. Helpt allemaal niets, dus ligt het volgens mij aan de telefoon zelf (Sony Xperia M4 aqua). Wat moet ik / jullie hier aan doen?
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb sinds een aantal weken problemen met mijn bereik. Eerst geen bereik op vakantie in Spanje (nadat ik de eerste paar dagen wel bereik had). Op de terugweg en weer thuis wisselend wel en geen bereik, maar sinds gisteren helemaal niets meer. Ik heb de telefoon aan en uit gezet, simkaart opnieuw geplaatst, kruistest gedaan (mijn simkaart werkt wel op een andere telefoon, maar andere simkaart niet op mijn telefoon), en de fabrieksinstellingen terug gezet. Helpt allemaal niets, dus ligt het volgens mij aan de telefoon zelf (Sony Xperia M4 aqua). Wat moet ik / jullie hier aan doen?

In dit geval kun je het beste je toestel aanmelden ter reparatie. Hoe dat werkt lees je hier.
In dit geval kun je het beste je toestel aanmelden ter reparatie. Hoe dat werkt lees je hier.[/quote]

Na de (snelle) reparatie van mijn toestel heb ik hem bijna 2 weken weer normaal kunnen gebruiken, maar nu treedt hetzelfde probleem weer op. Geen bereik, terwijl de simkaart in een ander toestel wel gewoon werkt. Ik wil mijn toestel best nog een keer opsturen, maar ga daar geen verzendkosten meer voor betalen. Hoe gaan jullie me helpen?
Reputatie 6
Badge +8
In dit geval kun je het beste je toestel aanmelden ter reparatie. Hoe dat werkt lees je hier.

Na de (snelle) reparatie van mijn toestel heb ik hem bijna 2 weken weer normaal kunnen gebruiken, maar nu treedt hetzelfde probleem weer op. Geen bereik, terwijl de simkaart in een ander toestel wel gewoon werkt. Ik wil mijn toestel best nog een keer opsturen, maar ga daar geen verzendkosten meer voor betalen. Hoe gaan jullie me helpen?[/quote]

Hoi Marco, ik ben van mening dat jij jouw vraag beter kunt stellen in ons reparatie topic. Ik zie je vraag daar graag terug!
Ik heb nog steeds slecht bereik
Reputatie 6
Badge +8
Ik heb nog steeds slecht bereik

Hoi ewagemakers, over welke mail heb je het precies? 🙂
Ik heb nog steeds slecht bereik

Hoi ewagemakers, over welke mail heb je het precies? :)


Mail? ik heb het over slecht bereik 🙂, Ik heb binnenshuis en sommige plekken buiten heel slecht bereik!
Reputatie 7
Badge +7


Mail? ik heb het over slecht bereik 🙂, Ik heb binnenshuis en sommige plekken buiten heel slecht bereik!


Oeps, Angelique was duidelijk toe aan een kopje koffie! Sorry ewagemakers! Balen dat jij problemen ondervindt met het netwerk in en rond je huis. Je kunt in dit geval de laatste stap uit het topic doorlopen en een melding maken via de dekkingskaart. Deze melding komt direct bij de technische dienst terecht die hiermee aan de slag kunnen gaan!

Reageer