Beantwoord

Maritieme service

  • 19 August 2022
  • 33 reacties
  • 918 keer bekeken

Dag, ik zie tot mijn verbazing dat ik €55,28 buiten mijn verbruik zit. Er staat bij Maritieme service Noorwegen. Ik heb mijn berichten na gekeken, maar ik heb geen enkele.bericht gekregen van Ben om hierover te worden geïnformeerd / gewaarschuwd.

icon

Beste antwoord door Papa Rob 20 July 2023, 17:42

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@JeroenMarch Bedankt voor het doorgeven van de gegevens! Ik heb het meteen uitgezocht. Normaliter ben je zelf verantwoordelijk om in het buitenland data roaming uit te zetten maar wel begrijpelijk dat het niet bewust is verbruikt. Je bent al zo lang klant bij mij! Daarom heb ik de kosten ook eenmalig voor je vergoed. Heb ik je hiermee kunnen helpen?

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Jolanda Spierings! Sorry! Ik zie dat we je reactie hebben gemist. Uiteraard help ik je ook met plezier verder. Zou je mij ook je naam, mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer in een privébericht kunnen doorgeven?

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @JeroenMarch! Ontzettend balen dat je ook kosten hebt gekregen voor een maritiem zone. Ik wil je graag helpen. Zou je mij in een privébericht je naam, mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen doorgeven?

Hallo,

Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt afgelopen week. Op 2 november heb ik de boot gepakt van IJmuiden naar Newcastle. Ik heb geen waarschuwing ontvangen, maar wel twee smsjes vlak achter elkaar dat ik eerst 80% van mijn bundel heb verbruikt en daarna 100%. Uiteraard heb ik mijn roaming uit gezet. Hopelijk dat we dit op een passende manier kunnen oplossen! 

Hallo,

Ik heb een bijna identiek probleem als Peter en Hannah van der Schaaf. Ik heb ook de veerboot naar Noorwegen gepakt en zonder dat ik het wist gebruik gemaakt van maritieme service. Ik had de roaming uit staan. Opeens kreeg ik sms berichten dat ik buiten mijn data kosten gemaakt had. Ik heb zo spoedig mogelijk heel mijn mobiel uitgezet, durfde m niet meer te gebruiken. in totaal is € 22,74. aan kosten gemaakt. op mijn rekening van juli (was 31 juli) of augustus stonden de kosten niet berekend. ik dacht dat ze bij Ben hadden gezien dat niet terechte kosten waren. maar op de rekening van september worden ze wel berekend. Heel vervelend!

Reputatie 4
Badge +1

Geeft niet @Papa Rob  😊  Een hele fijne dag gewenst! 

Goedenavond,

 

Ook ik heb helaas te maken met onderstaande. Tot op heden heb ik geen enkel bericht ontvangen dat er extra kosten buiten de bundel op zee gelden. Hier was ik niet van op de hoogte. Graag hoor ik van Ben hoe dit op te lossen valt. Alvast bedankt! Groet Mariëlle

Reputatie 4
Badge +1

Wat ontzettend leuk om te lezen dat jouw vrouw erg blij is met ons!  💙 Graag gedaan! @Papa Rob 

 

Sorry Shaira, de ondertekening zie ik nu pas.

"Top!" zei mijn vrouw na het horen van je bericht. "Dat doet Ben weer goed". Bij de terugweg zetten we de roaming al uit in Oslo, ook mijn dank voor je snelle reactie Fatima.

Wat ontzettend leuk om te lezen dat jouw vrouw erg blij is met ons!  💙 Graag gedaan! @Papa Rob 

 

 

 

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Papa Rob, uiteraard doen we dit ook voor de rest van de familie.

De eenmalige compensatie is heb ik ook voor hen aangevraagd. Aangezien het abonnement op een andere naam en gegevens staat ontangen jullie hiervoor binnen 5 werkdagen nog een aparte e-mail over met een update. 

Laat je het even weten als jullie deze mail ontvangen hebben? 

Hallo Fatima, dank voor je reactie. Ik hoor net van mijn vrouw dat wij om 12 uur vandaag een e-mail hebben gekregen van Ben over mijn 20 euro, gericht aan Rob. Da's alvast fijn, hartelijk dank! Maar geen woord over de 60 euro van mijn dochter of de 45 euro van mijn vrouw, waarvan ik je ook de gegevens heb gestuurd. Toch zijn wij als gezin samen letterlijk en figuurlijk het schip ingegaan met de roaming kosten via Ben, en zij twee dus voor ruim 105 euro (abo van mijn dochter staat op naam van mijn vrouw). Wij delen hetzelfde e-mail en huis adres, als gezin, dus ik begrijp het even niet. Moeten zij nu apart een post plaatsen op dit forum, of chatten met Ben, of krijgen zij later nog bericht over een eventuele coulance? Ik heb jou hetzelfde verteld via dit forum, als jouw collega Kevin via de chat, al vroeg hij niet naar de gegevens van mijn dochter en vrouw... misschien ging het daar mis? Laat even weten svp hoe wij met Ben moeten communiceren over die resterende 105 euro, of dat jij dit oppakt.

Reputatie 4
Badge +1

Bedankt voor het stuen van jouw gegevens @Papa Rob Nadat ik jouw abonnemnt erbij had gepakt zag ik dat jij al via de chat ( www.ben.nl/service/contact ) contact hebt opgenomen met mijn collega en hij heeft de vergoeding erin gezet voor je. Ik hoop dat je zo geholpen bent. 

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @Papa Rob  Bedankt voor je bericht. Jeetje wat schrikken dat je opeens te maken krijgt met onverwachte extra kosten voor internetten in het buitenland. Wanneer je op zee of in de buurt van zee ( haven eilang enz) jouw telefoon nog op automatisch netwerk selectie hebt staan kan jouw telefoon zonder dat jij het doorhebt ( automatische updates bijvoorbeeld) contact maken met een netwerk op zee (satelliet). Dit is erg prijzig helaas. Om dit te voorkomen is mijn tip om handmatig via de instellingen op jouw telefoon altijd zelf een EU netwerk te selecteren, hierdoor kan jij enkel internetten vanuit jouw eigen databundel. Wanneer dit de eerste keer is wil ik graag met jou meekijken naar die extra kosten. Mag ik hiervoor via een privebericht jouw achternaam, adres, geboortedatum en telefoonnummer ontvangen? Hartelijk dank alvast Rob! 😊

Ons is hetzelfde overkomen op de pont van Kiel naar Oslo, op drie telefoons van ons gezin: in totaal heeft Ben ruim 125 euro aan roaming kosten gerekend voor relatief weinig MB. SMSjes over 5, 10 resp. 20 euro buiten de bundel (zonder verdere toelichting) kwamen pas binnen nadat het leed was geschied. Verbazing, want wij hebben ruime data-bundels en op de Ben website staat dat roaming binnen de bundel valt in Noorwegen, net als in de EU. Ook de receptie op de pont (Color Line) begreep er niets van. Overigens moet de pont op dat moment nog voor de kust van Duitsland/Denemarken hebben gevaren: extra raar. Het enige dat we nog konden doen na de SMSjes, was de telefoons op flight mode zetten, en nu wij weer wifi hebben, de Ben app checken: ruim 60, 45 en 20 euro per Ben abo, voor de "Maritieme service van Noorwegen" dus... Als trouwe Ben klanten voelen wij ons behoorlijk gerold en rekenen wij op compensatie via dit forum.

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Thomasb11, bedankt voor je reactie onder dit artikel. 

Wat vervelend dat je hier kosten over hebt moeten maken en niet tijdig gewaarschuwd bent. 

Ik heb direct je gegevens erbij gepakt, binnen 3 werkdagen ontvang je per e-mail een update over de compensatie van deze kosten. 

Laat je mij ook nog even weten of het daarmee verholpen is?

Goedenavond, ik heb met hetzelfde probleem te maken als de andere posters in dit topic. Ik kan geen direct contact krijgen met Ben via de chat, dus daarom hier.

Op de boot van Duitsland naar Zweden kreeg ik melding dat de kosten tot €60 waren opgelopen, nog voor dat de standaard sms met info over de kosten binnenkwam. Graag zou ik hierover in contact komen met een medewerker van Ben.

 

groeten, Thomas 

Reputatie 4
Badge +1

Hi @pr0ton   Ik ben blij om te horen dat jij ook door mijn collega verder geholpen bent! Als jij in de toekomst wanneer je op zee bent of in de buurt van water bent altijd zelf handmatig een EU netwerk selecteert zal je de Noren niet nog rijker maken! 😉 Fijn weekend. 

Ik sluit mij aan bij bovenstaand bericht, Ben (@Shaira) heeft mij ook super geholpen.

 

Voor de rest: wat een slinks verdienmodel van deze Noorse maritieme ‘service’, bah bah. En die Noren zijn al rijk zat 😅

Reputatie 1

Hi @Denniz1974, goed dat je aan de bel trekt!

Wat onhandig zeg, op open water gaat al het verbruik buiten de bundels. Vervelend dat hij hier niet tijdig over gewaarschuwd is. 

Ik heb ahv je e-mailadres even de gegevens erbij gepakt en het verzoek om de kosten te compenseren doorgezet naar de juiste afdeling.

Binnen 3 werkdagen ontvang je per e-mail een update hierover.

Laat je mij nog even weten of je daarmee geholpen bent? 

Hoi Shaira,

Ik heb al bericht gehad dat de kosten worden gecompenseerd.
Wat fijn dat het zo snel is geregeld.

Dank je wel.
Dennis

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Denniz1974, goed dat je aan de bel trekt!

Wat onhandig zeg, op open water gaat al het verbruik buiten de bundels. Vervelend dat hij hier niet tijdig over gewaarschuwd is. 

Ik heb ahv je e-mailadres even de gegevens erbij gepakt en het verzoek om de kosten te compenseren doorgezet naar de juiste afdeling.

Binnen 3 werkdagen ontvang je per e-mail een update hierover.

Laat je mij nog even weten of je daarmee geholpen bent? 

Reputatie 1

Vandaag is mijn zoon teruggekomen uit Londen. Onderweg blijkt er ook verbinding te zijn gemaakt met een Noors Maritiem Netwerk en is er bijna 50 euro buiten de bundel om in rekening gebracht.
SMS-jes dat hij buiten zijn bundel verbruikte kwam pas aan toen hij in Frankrijk arriveerde. Via BEN heeft hij geen SMS met een waarschuwing gehad.
BEN …  is hier nog iets aan te doen ?

Dank je wel voor het meedenken,
Dennis

Reputatie 2
Badge +1

Hi @pr0ton, wat onhandig dat je geen privébericht kunt versturen!

Ik heb ahv je e-mailadres jouw verzoek doorgezet naar de juiste afdeling. 

Binnen 3 werkdagen ontvang je per mail een update hierover.

Laat je mij even weten of je hiermee voldoende geholpen bent?
 

Hey Fatima, ik kan jou geen privébericht sturen. Ik heb hetzelfde probleem:

Vorige week bevond ik mij rond de kust en is mijn mobiel zonder waarschuwing gebruik gaan maken van het maritieme netwerk. Pas een kleine 40€ verder (en een waarschuwings-SMS van Ben dat ik over de 20€ buiten mijn bundel ga) kwam ik er achter.

Reputatie 4
Badge +1

 

Hoi @sral_d  Jeetje dat was even schrikken of niet? Had je wel een fijne tijd op zee? 😊 Ik kijk snel met je mee. Zou je mij in een privébericht  jouw achternaam, mobiele nummer, geboortedatum en je postcode en huisnummer willen sturen? Hartelijk dank alvast! 

Reageer