Beantwoord

Maritieme service

  • 19 August 2022
  • 40 reacties
  • 1366 keer bekeken

Dag, ik zie tot mijn verbazing dat ik €55,28 buiten mijn verbruik zit. Er staat bij Maritieme service Noorwegen. Ik heb mijn berichten na gekeken, maar ik heb geen enkele.bericht gekregen van Ben om hierover te worden geïnformeerd / gewaarschuwd.

icon

Beste antwoord door Papa Rob 20 July 2023, 17:42

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Wat ontzettend leuk om te lezen dat jouw vrouw erg blij is met ons!  💙 Graag gedaan! @Papa Rob 

 

Goedenavond,

 

Ook ik heb helaas te maken met onderstaande. Tot op heden heb ik geen enkel bericht ontvangen dat er extra kosten buiten de bundel op zee gelden. Hier was ik niet van op de hoogte. Graag hoor ik van Ben hoe dit op te lossen valt. Alvast bedankt! Groet Mariëlle

Reputatie 4
Badge +1

Geeft niet @Papa Rob  😊  Een hele fijne dag gewenst! 

Hallo,

Ik heb een bijna identiek probleem als Peter en Hannah van der Schaaf. Ik heb ook de veerboot naar Noorwegen gepakt en zonder dat ik het wist gebruik gemaakt van maritieme service. Ik had de roaming uit staan. Opeens kreeg ik sms berichten dat ik buiten mijn data kosten gemaakt had. Ik heb zo spoedig mogelijk heel mijn mobiel uitgezet, durfde m niet meer te gebruiken. in totaal is € 22,74. aan kosten gemaakt. op mijn rekening van juli (was 31 juli) of augustus stonden de kosten niet berekend. ik dacht dat ze bij Ben hadden gezien dat niet terechte kosten waren. maar op de rekening van september worden ze wel berekend. Heel vervelend!

Hallo,

Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt afgelopen week. Op 2 november heb ik de boot gepakt van IJmuiden naar Newcastle. Ik heb geen waarschuwing ontvangen, maar wel twee smsjes vlak achter elkaar dat ik eerst 80% van mijn bundel heb verbruikt en daarna 100%. Uiteraard heb ik mijn roaming uit gezet. Hopelijk dat we dit op een passende manier kunnen oplossen! 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @JeroenMarch! Ontzettend balen dat je ook kosten hebt gekregen voor een maritiem zone. Ik wil je graag helpen. Zou je mij in een privébericht je naam, mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen doorgeven?

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Jolanda Spierings! Sorry! Ik zie dat we je reactie hebben gemist. Uiteraard help ik je ook met plezier verder. Zou je mij ook je naam, mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer in een privébericht kunnen doorgeven?

Reputatie 5
Badge +6

@JeroenMarch Bedankt voor het doorgeven van de gegevens! Ik heb het meteen uitgezocht. Normaliter ben je zelf verantwoordelijk om in het buitenland data roaming uit te zetten maar wel begrijpelijk dat het niet bewust is verbruikt. Je bent al zo lang klant bij mij! Daarom heb ik de kosten ook eenmalig voor je vergoed. Heb ik je hiermee kunnen helpen?

Beste Ben-moderators,

Voor mij geldt hetzelfde als voor de andere forumleden in dit topic: Zojuist krijg ik tot mijn schrik snel achter elkaar sms-berichten binnen dat ik €5, €10, €20 buiten mijn bundel heb verbruikt. Ik wist niet hoe snel ik de roaming uit moest zetten.

Na enig googlen kom ik tot de conclusie dat het waarschijnlijk maritieme kosten betreffen; ik zit op de ferry van Dublin naar Holyhead. Ik was hiervan niet op de hoogte, noch heb ik hierover een waarschuwing ontvangen.

Ik zou het op prijs stellen Ben in deze wat voor me kan betekenen. Bij voorbaat dank.

Ik kreeg op de boot naar engeland net als velen hier een melding dat ik buiten mijn bundel heb verbruikt.

Ik ben voor 5.5mb €55,57 buiten mijn bundel gegaan.

Ik ben hier niet voor gewaarschuwd en hoop dat ik dit gecompenceerd kan krijgen.

 

Met vriendelijke groet,

Joost Piepenbroek

Beste Ben-moderators,

Voor mij geldt hetzelfde als voor de andere forumleden in dit topic: Zojuist krijg ik tot mijn schrik snel achter elkaar sms-berichten binnen dat ik €5, €10, €20 buiten mijn bundel heb verbruikt. Ik wist niet hoe snel ik de roaming uit moest zetten.

Na enig googlen kom ik tot de conclusie dat het waarschijnlijk maritieme kosten betreffen; ik zit op de ferry van Dublin naar Holyhead. Ik was hiervan niet op de hoogte, noch heb ik hierover een waarschuwing ontvangen.

Ik zou het op prijs stellen Ben in deze wat voor me kan betekenen. Bij voorbaat dank.

@Merve @Fatima @Shaira Kan een van jullie reageren op bovenstaand bericht van 9 mei, dan wel op het contactformulier dat ik vorige week heb verstuurd? Met vriendelijke groet, davidschuit.

Hoi, Wij zijn op vakantie in Denemarken en tot onze grote verbazing ontvingen wij een ook opeens een melding van 60 euro buiten de bundel van maritieme service Noorwegen. We hebben geen enkele waarschuwing vooraf ontvangen hiervan. Bovendien zijn wij nooit in Noorwegen geweest. We voelen ons een beetje belazerd. Als ik in de app kijk gaat het om 6 mb…

Reputatie 4

@Roij Scholten De verbruikskosten via de satelliet op zee zijn gigantisch hoog…….

Wij waren hier niet mee bekend en hebben geen waarschuwing gehad dat dit buiten de bundel valt/de kosten zo hoog zijn. Normaal gesproken als je in een ander land bent krijg je een sms met de tarieven en dergelijke. Vind het bijzonder dat je zomaar ineens overgaat op een satellietverbinding terwijl we daar niet om hebben gevraagd. Hopelijk kan Ben ons tegemoet komen zoals ook bij andere klanten is gedaan.

Om dit soort issues te voorkomen zou het verstandig zijn dat Ben klanten van te voren waarschuwt. Het zijn namelijk echt absurde tarieven.  

@Fatima Ik hoor graag een reactie van je. 

 

 

 

Hoi @Roij Scholten! Goed van jou om gelijk contact hierover op te nemen. Het klopt wat @RicoK zegt, maritieme kosten zijn heel hoog. Meer informatie hierover kan je vinden op mijn buitenlandpagina Ik wil graag met je meekijken. Mag ik hiervoor via een privebericht jouw naam, adres, geboortedatum en jouw telefoonnummer ontvangen? Hartelijk dank alvast! 😊

Reageer