Skip to main content

Dag,

Ik heb nu een abonnement lopen bij Ben dat volgende zomer afloopt. Echter wil ik vroegtijdig wisselen van provider. Dan heb je (als ik het goed heb begrepen) te maken met een afkoopsom die gelijk is aan de maandkosten (van het abonnement) x resterende maanden op contract. Dit bedrag kan al gauw oplopen. Ik heb hierbij een vraag. Stel dat ik een nieuw abonnement neem (bij een andere provider) en geen nummerbehoud aanvraag. Hierna laat ik iemand mijn abonnement 'overnemen': ik vraag een nummer wijziging bij Ben aan zodat zijn nummer op het Ben abonnement staat en tegelijk vraag ik nummerbehoud bij mijn nieuwe provider aan zodat zij mijn oude nummer bij Ben over kunnen nemen zodat daarna op het Ben abonnement een ander nummer komt (dat is dus overgenomen van een andere provider en is van degene die het abonnement overneemt) en bij mijn nieuwe provider komt dan mijn nummer weer terecht.

Is dit überhaupt mogelijk? Alvast bedankt!

Hoi @imal! Wat jammer om te lezen dat je mij wilt verlaten. Uiteraard ben je altijd vrij om te gaan. Daarom ga ik je verder helpen. Wanneer je het contract door iemand anders laat overnemen, neemt diegene ook het nummer over. Je kunt dus niet eerst een nummerwijziging aanvragen om het nummer alvast mee te nemen naar een ander provider. Je hebt daarom in jouw geval twee opties en dat is vroegtijdig opzeggen met afkoopkosten of iemand anders jouw contract laten overnemen tot einde contract (wel met je vertrouwde nummer). Wil je weten wat je specifiek moet betalen als je vroegtijdig opzegt? Neem dan contact op met mijn klantenservice. Dan help ik je graag verder.

Reageer