Na het overlijden van mijn man heb ik via de website van Ben.nl het overlijden gemeld met het online formulier en aangegeven dat ik van 1 telefoonnummer het contract wil overnemen en 1 telefoonnummer wil opzeggen. Ik heb alle benodigde stappen gedaan en alles ingevuld en de gevraagde documenten geupload en via Ideal het contract getekend. Daarna bevestigingsmail gehad op 10 maart 2025 met dit case nummer: Casenummer 2071e4r6 en in de mail wordt aangegeven dat het binnen 5 werkdagen geregeld wordt.
Je gaat er vanuit dat dit gebeurd, want alle andere bedrijven en zelfs de levensverzekeringen waren in een paar dagen geregeld.
Na 2 weken zie ik dat mijn man nog steeds mail krijgt van Ben.nl en dat de abonnementen van zijn rekening worden afgeschreven. Het is de rekening van de maand ervoor, maar als ik overlijden meldt, verwacht ik dat ik ga worden gemaild.
Ik ga bellen met de helpdesk om te vragen wanneer het wordt opgepakt, want ik wil dit gewoon geregeld hebben. Het aloude verhaal van, we hebben niets ontvangen, dus het systeem Closure zal niet gewerkt hebben en wilt u het nog een keer invullen. Dus ik geef aan, maar als het niet werkt en ik krijg gewoon een bevestigingsmail, hoe moet ik dan weten dat het nu wel goed gaat? Ik werk zelf ook in ICT en ik mag hopen dat er op dit soort systemen goede monitoring is, want het niet niks als je met een overlijden te maken krijgt en je moet ervan uit kunnen gaan dat een bedrijf het gewoon oppakt en hun beloftes waarmaakt, wat in de standaard mail staat.
Er werd aangegeven dat ik kon mailen naar nabestaanden afdeling, helaas kreeg ik eerst verkeerde e-mail adres en daarna zag ik het juiste via deze community. Ondertussen heen en weer gemaild en al meerdere malen Akte van Overlijden, mijn ID en kopie mijn bankpas opgestuurd.
1 telefoonnummer is nu opgezegd, maar per 2703-2025, terwijl op de website duidelijk staat dat het abonnement direct wordt opgezegd, wanneer de gegevens ontvangen zijn en ik heb een bevestigingsmail dat dat per 10-3-2025 is. Ik kan niet weten dat het systeem wel of niet werkt, en ik heb al gemaild dat ik zoals Ben.nl aangeeft op de website wil dat het abonnement per 10-3-2025 stopt en niet omdat Ben.nl zo traag is en zaken niet werken dat ik daar ook nog even voor mag betalen.
Voor de contractovername kreeg ik gisteren eerst een mail van, het is gezet op de Ervan van en u kunt inloggen om de gegevens te wijzigen naar uw gegevens. Toestel krediet is er niet afgehaald.
Vanochtend vroeg een mail dat de contract overname is afgewezen omdat ze nog documenten missen, kopie bankpasje en kopie legitimatiebwijs. Ik heb even heel hard zitten huilen dat dit gewoon zo verschrikkelijk moeilijk gaat en voor mij heel veel energie kost en heel pijnlijk is.
[CASE:3944426] Afwijzing aanvraag contractovername
Dit moet ik allemaal weer doen:
De volgende documentatie is nodig om de contractovername in orde te maken:
- Volledig ingevuld contractovernameformulier
- Kopie legitimatiebewijs Huidige klant*
- Kopie legitimatiebewijs Nieuwe klant*
- Kopie bankpas of bankafschrift Nieuwe klant
- Kopie van de rouwkaart van de huidige aannemer
*Op een kopie van een legitimatiebewijs moeten de volgende onderdelen onleesbaar zijn gemaakt:
- beide pasfoto’s
- je lengte
- het BSN (dit staat óók in de lange regel onderin)
- de QR-code
Een kopie rouwkaart?????? Gaat dat boven een akte van overlijden?
Ik heb vanochtend wederom gewoon via het formulier overlijden melden op de site van Ben.nl en contract overnemen alles ingevuld, heb daar weer een bevestigingsmail van (casenummer Casenummer 6z7j9ly2 ) en dat gestuurd naar contract overname, ook met de mededeling, dat ik per afdeling andere eisen krijg van documenten en ik blijf ze maar opsturen en dat is gewoon belachelijk. Zeker met zoiets pijnlijks en verdrietigs als een overlijden.
Ik hoop dat hier iemand in de Community kan helpen, mijn volgende stap wordt Consumentenbond en mijn rechtsbijstand wat hier aan gedaan kan worden. En vanaf het begin dat Ben ooit startte klant geweest, klein uitstapje naar T-Mobile toen en nu alweer 13 jaar bij Ben.nl, voel ik me zeker niet gewaardeerd….