Skip to main content
Vraag

Na overlijden contract overnemen

• 28 maart 2025
  • 1 reactie
  • 10 keer bekeken

Na het overlijden van mijn man heb ik via de website van Ben.nl het overlijden gemeld met het online formulier en aangegeven dat ik van 1 telefoonnummer het contract wil overnemen en 1 telefoonnummer wil opzeggen. Ik heb alle benodigde stappen gedaan en alles ingevuld en de gevraagde documenten geupload en via Ideal het contract getekend. Daarna bevestigingsmail gehad op 10 maart 2025 met dit case nummer: Casenummer 2071e4r6 en in de mail wordt aangegeven dat het binnen 5 werkdagen geregeld wordt.

Je gaat er vanuit dat dit gebeurd, want alle andere bedrijven en zelfs de levensverzekeringen waren in een paar dagen geregeld.

Na 2 weken zie ik dat mijn man nog steeds mail krijgt van Ben.nl en dat de abonnementen van zijn rekening worden afgeschreven. Het is de rekening van de maand ervoor, maar als ik overlijden meldt, verwacht ik dat ik ga worden gemaild.

Ik ga bellen met de helpdesk om te vragen wanneer het wordt opgepakt, want ik wil dit gewoon geregeld hebben. Het aloude verhaal van, we hebben niets ontvangen, dus het systeem Closure zal niet gewerkt hebben en wilt u het nog een keer invullen. Dus ik geef aan, maar als het niet werkt en ik krijg gewoon een bevestigingsmail, hoe moet ik dan weten dat het nu wel goed gaat? Ik werk zelf ook in ICT en ik mag hopen dat er op dit soort systemen goede monitoring is, want het niet niks als je met een overlijden te maken krijgt en je moet ervan uit kunnen gaan dat een bedrijf het gewoon oppakt en hun beloftes waarmaakt, wat in de standaard mail staat.

Er werd aangegeven dat ik kon mailen naar nabestaanden afdeling, helaas kreeg ik eerst verkeerde e-mail adres en daarna zag ik het juiste via deze community. Ondertussen heen en weer gemaild en al meerdere malen Akte van Overlijden, mijn ID en kopie mijn bankpas opgestuurd.

1 telefoonnummer is nu opgezegd, maar per 2703-2025, terwijl op de website duidelijk staat dat het abonnement direct wordt opgezegd, wanneer de gegevens ontvangen zijn en ik heb een bevestigingsmail dat dat per 10-3-2025 is. Ik kan niet weten dat het systeem wel of niet werkt, en ik heb al gemaild dat ik zoals Ben.nl aangeeft op de website wil dat het abonnement per 10-3-2025 stopt en niet omdat Ben.nl zo traag is en zaken niet werken dat ik daar ook nog even voor mag betalen.

Voor de contractovername kreeg ik gisteren eerst een mail van, het is gezet op de Ervan van en u kunt inloggen om de gegevens te wijzigen naar uw gegevens. Toestel krediet is er niet afgehaald.

Vanochtend vroeg een mail dat de contract overname is afgewezen omdat ze nog documenten missen, kopie bankpasje en kopie legitimatiebwijs. Ik heb even heel hard zitten huilen dat dit gewoon zo verschrikkelijk moeilijk gaat en voor mij heel veel energie kost en heel pijnlijk is.

[CASE:3944426] Afwijzing aanvraag contractovername

Dit moet ik allemaal weer doen:

De volgende documentatie is nodig om de contractovername in orde te maken:

• Volledig ingevuld contractovernameformulier
  • Kopie legitimatiebewijs Huidige klant*
  • Kopie legitimatiebewijs Nieuwe klant*
  • Kopie bankpas of bankafschrift Nieuwe klant
  • Kopie van de rouwkaart van de huidige aannemer

*Op een kopie van een legitimatiebewijs moeten de volgende onderdelen onleesbaar zijn gemaakt:

• beide pasfoto’s
  • je lengte
  • het BSN (dit staat óók in de lange regel onderin)
  • de QR-code

Een kopie rouwkaart?????? Gaat dat boven een akte van overlijden?

Ik heb vanochtend wederom gewoon via het formulier overlijden melden op de site van Ben.nl en contract overnemen alles ingevuld, heb daar weer een bevestigingsmail van (casenummer Casenummer 6z7j9ly2 ) en dat gestuurd naar contract overname, ook met de mededeling, dat ik per afdeling andere eisen krijg van documenten en ik blijf ze maar opsturen en dat is gewoon belachelijk. Zeker met zoiets pijnlijks en verdrietigs als een overlijden.

Ik hoop dat hier iemand in de Community kan helpen, mijn volgende stap wordt Consumentenbond en mijn rechtsbijstand wat hier aan gedaan kan worden. En vanaf het begin dat Ben ooit startte klant geweest, klein uitstapje naar T-Mobile toen en nu alweer 13 jaar bij Ben.nl, voel ik me zeker niet gewaardeerd….

1 reactie

• Auteur
  • Ben op dreef
  • 1 reactie
  • 28 maart 2025

Even voor de duidelijkheid, het gaat mij er niet om dat het nu later wordt opgepakt doordat het bijvoorbeeld druk is. Maar wees wel eerlijk en neem de datum waarop ik het overlijden meldt in acht met het stoppen van abonnement en ook de overname en niet de datum waarop de medewerkers van Ben eens tijd hebben om dit op te pakken en je vervolgens bezig te houden vragen van documenten en vervolgens een aanvraag van contract overname af te wijzen, terwijl je overal aan hebt voldaan volgens het formulier dat online ingevuld moet worden en ondertekend worden met Ideal en wat ik nu twee keer heb gedaan. 

En als ICT’er zeg ik, zet dan een monitor op de queue van dit soort toch wel beladen en verdrietige verzoeken en alles wat langer duurt dan 5 werkdagen, stuur die nogmaals een mail dat het zsm gaat opgepakt worden, maar dat het druk is, maar dat wel de datum van melden in acht wordt genomen met opzegging of contract overname.

Nu word je als klant in onwetendheid gehouden en ga zelf actie ondernemen en word je als nabestaande niet ontzorgt door Ben.nl, omdat er blijkbaar geen eenduidig proces is om dit goed te verwerken.

Dit staat er bij Contract overname overnemen:

Wat moet je weten?

• De nieuwe contractant moet 18 jaar of ouder zijn
  • Contractovername bij overlijden van een contractant is gratis
  • Alle facturen moeten betaald zijn
  • Een eventueel toestelkrediet wordt kwijtgescholden

Ik ben 18 jaar en ouder en heb ik al 2 keer via online formulier opgestuurd en 4 a 5 keer via mail met kopie van mijn rijbewijs. 
    Alle facturen zijn betaald en ik heb mijn bankpas even vaak opgestuurd samen met akte van overlijden, waarom wordt het dan nog steeds afgewezen?

Reageer

Ben maakt gebruik van cookies.

Ik maak gebruik van cookies zodat ik jou een optimale website kan leveren. Op deze manier kan ik je beter van dienst zijn. Bekijk hier meer informatie over cookies.

Cookie instellingen