Heer/Mevrouw,
ik heb voor alle drie mijn kinderen een “Ben” abonnement maar kom er nu in het buitenland (binnen de eu) achter dat ze niet meer kunnen bellen, ook al krijgen ze een sms dat ze gewoon uit hun bundel kunnen bellen, sms’en en internetten. Ze kunnen wel gebeld worden door anderen.
Onderzoek heeft mij geleerd dat ze wel kunnen bellen als ik de optie “bellen naar het buitenland” aanzet. Echter, deze optie is ervoor om buitenlandse nummers te kunnen bellen, die standaard buiten de bundel worden afgerekend, en dus boven op de bundel, door mij moeten worden betaald. Het binnen bundel kunnen bellen zou gewoon standaard mogelijk moeten zijn, zonder daarvoor extra functionaliteit te moeten activeren. De helpdesk bevestigt mijn constatering en adviseert mij mijn kinderen op het hart te drukken niet naar buitenlandse nummers te bellen ;-).
mijn vraag is, ligt er een initiatief om deze onvolkomenheid op te gaan lossen? Uiteindelijk levert Ben nu niet wat het haar klant belooft. Het alternatief zou zijn om bij de dienst “blokkade buitenland nummers” aan te geven dat die tevens voorkomt dat je uberhaupt vanuit het buitenland kunt bellen. Dat levert in ieder geval duidelijkheid inzake de klantverwachting.
groet, Vincent.