Geen mobiele netwerk

  • 6 April 2017
  • 27 reacties
  • 2969 keer bekeken

Het is mij opgevallen dat ik geen mobiele netwerk heb zodra ik uit huis ga en niet meer met het thuisnetwerk ben verbonden. Er is geen icoon (3g of H) te zien bovenin mijn scherm.
Aan de hand van forums heb ik geprobeerd om handmatig mijn netwerk in te stellen maar het is niet gelukt om te verbinden. Hieronder een paar screenshots.
Ik heb een Samsung S5 NEO

27 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Filiz, bedankt voor je bericht. Ik help je hier graag verder mee. Ik heb een aantal instellingen gereset voor je. Zou je over een kwartier je toestel willen herstarten? Ik hoor graag of het heeft gewerkt.

Groetjes, Jolijn
Mijn nieuwe simkaart krijgt geen verbinding met het netwerk,
Dag Jolijn, ik heb helaas nog steeds geen verbinding. Als ik verbinding wil maken krijg ik een bericht dat mijn apparaat geen verbinding kan maken met het mobiele netwerk.
Reputatie 3
Badge +7
Mijn nieuwe simkaart krijgt geen verbinding met het netwerk,

Hoi Jorn, bedankt voor je bericht. Ik kijk graag met je mee naar wat er aan de hand is. Zou je mij hiervoor je telefoonnummer, postcode + huisnummer en geboortedatum kunnen sturen via een PB in dit profiel?

Dag Jolijn, ik heb helaas nog steeds geen verbinding. Als ik verbinding wil maken krijg ik een bericht dat mijn apparaat geen verbinding kan maken met het mobiele netwerk.

Jammer dat het niet heeft gewerkt, Filiz! Zou je je simkaart eens in een ander toestel willen plaatsen? Ik hoor graag of je dan dezelfde problemen ondervindt.

Groetjes, Jolijn
op het apparaat van mijn dochter krijg ik een 4G icoontje. Die verschijnt bij mij niet omdat ik geen 4G bundel heb
Reputatie 3
Badge +7
Staat wel bij je internetinstellingen dat je gebruik maakt WCDMA (3G) aangegeven en geen LTE (4G)?
in het lijstje met netwerkmodus staan een aantal opties:

1) 4G/3G/2G automatisch verbinden
2) 3G/2G automatisch verbinden
3) alleen 3G
4) alleen 2G

Ik heb alle opties een keer aangevinkt maar krijg ook dan geen verbinding.
Hij staat nu op optie 2
Reputatie 3
Badge +7
Dank je wel, Filiz. Kun je hiermee alleen geen gebruik maken van data of kun je ook niet bellen?
Il heb in zeeland ook sinds gisteren geen mobiel internet, alles is goed ingesteld, volgens mij is er een storing bij ben, maar ben meldt geen storing.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Bas, bedankt voor je bericht. Ik heb de dekking en storingkaart bekeken via deze link maar ik kan op jouw postcode geen storing vinden. Ik heb je internet even een reset gegeven. Zou je over een kwartier je toestel opnieuw kunnen starten? Ik hoor graag of het dan wel werkt!

Ik heb het andere topic dat is geopend verwijderd omdat het beide over hetzelfde probleem gaat.

Groetjes, Jolijn
ik kan wel bellen en gebeld worden
Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan niet bellen en gebeld worden, en krijg geen verbinding met het netwerk. Ik heb al handmatig de mobiele netwerkinstellingen aangepast zoals aangeraden werd en mijn netwerkmodus staat op 4G/3G/2G (automatisch verbinden). Ik heb een Samsung Galaxy S5 mini.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan niet bellen en gebeld worden, en krijg geen verbinding met het netwerk. Ik heb al handmatig de mobiele netwerkinstellingen aangepast zoals aangeraden werd en mijn netwerkmodus staat op 4G/3G/2G (automatisch verbinden). Ik heb een Samsung Galaxy S5 mini.

Hoi AmyV, vervelend dat je deze problemen hebt! Heel graag zou ik je hierin verder willen helpen. Heb je al geprobeerd om je simkaart in een andere telefoon te stoppen en een andere simkaart in jouw toestel? Hiermee kunnen we achterhalen of de problemen worden veroorzaakt door de simkaart of het toestel.
Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan niet bellen en gebeld worden, en krijg geen verbinding met het netwerk. Ik heb al handmatig de mobiele netwerkinstellingen aangepast zoals aangeraden werd en mijn netwerkmodus staat op 4G/3G/2G (automatisch verbinden). Ik heb een Samsung Galaxy S5 mini.

Hoi AmyV, vervelend dat je deze problemen hebt! Heel graag zou ik je hierin verder willen helpen. Heb je al geprobeerd om je simkaart in een andere telefoon te stoppen en een andere simkaart in jouw toestel? Hiermee kunnen we achterhalen of de problemen worden veroorzaakt door de simkaart of het toestel.


Hoi Angelique,

Waarschijnlijk ligt het dan toch aan het toestel, want in de telefoon van iemand anders werkte alles wel. Zijn er verder nog instellingen die ik zou kunnen aanpassen?
Reputatie 6
Badge +8
Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan niet bellen en gebeld worden, en krijg geen verbinding met het netwerk. Ik heb al handmatig de mobiele netwerkinstellingen aangepast zoals aangeraden werd en mijn netwerkmodus staat op 4G/3G/2G (automatisch verbinden). Ik heb een Samsung Galaxy S5 mini.

Hoi AmyV, vervelend dat je deze problemen hebt! Heel graag zou ik je hierin verder willen helpen. Heb je al geprobeerd om je simkaart in een andere telefoon te stoppen en een andere simkaart in jouw toestel? Hiermee kunnen we achterhalen of de problemen worden veroorzaakt door de simkaart of het toestel.


Hoi Angelique,

Waarschijnlijk ligt het dan toch aan het toestel, want in de telefoon van iemand anders werkte alles wel. Zijn er verder nog instellingen die ik zou kunnen aanpassen?


Fijn dat je dit hebt getest! Zou je kunnen aangeven welke versie van Android je hebt staan op je telefoon? Dan ga ik nakijken welke instellingen er juist zijn voor je toestel.
Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan niet bellen en gebeld worden, en krijg geen verbinding met het netwerk. Ik heb al handmatig de mobiele netwerkinstellingen aangepast zoals aangeraden werd en mijn netwerkmodus staat op 4G/3G/2G (automatisch verbinden). Ik heb een Samsung Galaxy S5 mini.

Hoi AmyV, vervelend dat je deze problemen hebt! Heel graag zou ik je hierin verder willen helpen. Heb je al geprobeerd om je simkaart in een andere telefoon te stoppen en een andere simkaart in jouw toestel? Hiermee kunnen we achterhalen of de problemen worden veroorzaakt door de simkaart of het toestel.


Hoi Angelique,

Waarschijnlijk ligt het dan toch aan het toestel, want in de telefoon van iemand anders werkte alles wel. Zijn er verder nog instellingen die ik zou kunnen aanpassen?


Fijn dat je dit hebt getest! Zou je kunnen aangeven welke versie van Android je hebt staan op je telefoon? Dan ga ik nakijken welke instellingen er juist zijn voor je toestel.


Dankje! Ik heb versie 6.01
Hoi Ben,

Ik heb helaas hetzelfde probleem als Filiz en Bas. Alles doet het prima, maar geen mobiel netwerk.Ik heb geprobeerd om handmatig mijn netwerk in te stellen. Dit leek gisterenavond nog even te werken, maar nu kan ik al weer geen verbinding maken. Toen vorige week donderdag mijn abbonement bij jullie is ingegaan heb ik hier geen last van gehad, totdat afgelopen maandag de nieuwe maand inging. Zouden jullie mij kunnen helpen?
Reputatie 6
Badge +8




Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan niet bellen en gebeld worden, en krijg geen verbinding met het netwerk. Ik heb al handmatig de mobiele netwerkinstellingen aangepast zoals aangeraden werd en mijn netwerkmodus staat op 4G/3G/2G (automatisch verbinden). Ik heb een Samsung Galaxy S5 mini.Hoi AmyV, vervelend dat je deze problemen hebt! Heel graag zou ik je hierin verder willen helpen. Heb je al geprobeerd om je simkaart in een andere telefoon te stoppen en een andere simkaart in jouw toestel? Hiermee kunnen we achterhalen of de problemen worden veroorzaakt door de simkaart of het toestel.
Hoi Angelique,

Waarschijnlijk ligt het dan toch aan het toestel, want in de telefoon van iemand anders werkte alles wel. Zijn er verder nog instellingen die ik zou kunnen aanpassen?
Fijn dat je dit hebt getest! Zou je kunnen aangeven welke versie van Android je hebt staan op je telefoon? Dan ga ik nakijken welke instellingen er juist zijn voor je toestel.
Dankje! Ik heb versie 6.01


Top! Via deze link zijn de juiste instellingen terug te vinden. Lukt het hierbij niet, dan hoor ik natuurlijk graag van je.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Ben,

Ik heb helaas hetzelfde probleem als Filiz en Bas. Alles doet het prima, maar geen mobiel netwerk.Ik heb geprobeerd om handmatig mijn netwerk in te stellen. Dit leek gisterenavond nog even te werken, maar nu kan ik al weer geen verbinding maken. Toen vorige week donderdag mijn abbonement bij jullie is ingegaan heb ik hier geen last van gehad, totdat afgelopen maandag de nieuwe maand inging. Zouden jullie mij kunnen helpen?


Hoi Wouter, natuurlijk wil ik je hierbij helpen. Het is natuurlijk niet fijn als internetten maar niet wil lukken. Ik heb op jouw klantkaart gekeken en ik zie dat je een 4G bundel hebt. Ook heb ik de instellingen nagekeken op de simkaart en dit leek niet helemaal juist te staan.. Direct heb ik een reset doorgevoerd! Zou jij je toestel willen herstarten? Ik ben benieuwd of het hierna wel lukt.
Hoi Ben,

Ik heb helaas hetzelfde probleem als Filiz en Bas. Alles doet het prima, maar geen mobiel netwerk.Ik heb geprobeerd om handmatig mijn netwerk in te stellen. Dit leek gisterenavond nog even te werken, maar nu kan ik al weer geen verbinding maken. Toen vorige week donderdag mijn abbonement bij jullie is ingegaan heb ik hier geen last van gehad, totdat afgelopen maandag de nieuwe maand inging. Zouden jullie mij kunnen helpen?


Hoi Wouter, natuurlijk wil ik je hierbij helpen. Het is natuurlijk niet fijn als internetten maar niet wil lukken. Ik heb op jouw klantkaart gekeken en ik zie dat je een 4G bundel hebt. Ook heb ik de instellingen nagekeken op de simkaart en dit leek niet helemaal juist te staan.. Direct heb ik een reset doorgevoerd! Zou jij je toestel willen herstarten? Ik ben benieuwd of het hierna wel lukt.


Hoi Angelique,

Het is gelukt, ik heb weer 4G.
Heel erg bedankt!





Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan niet bellen en gebeld worden, en krijg geen verbinding met het netwerk. Ik heb al handmatig de mobiele netwerkinstellingen aangepast zoals aangeraden werd en mijn netwerkmodus staat op 4G/3G/2G (automatisch verbinden). Ik heb een Samsung Galaxy S5 mini.Hoi AmyV, vervelend dat je deze problemen hebt! Heel graag zou ik je hierin verder willen helpen. Heb je al geprobeerd om je simkaart in een andere telefoon te stoppen en een andere simkaart in jouw toestel? Hiermee kunnen we achterhalen of de problemen worden veroorzaakt door de simkaart of het toestel.
Hoi Angelique,

Waarschijnlijk ligt het dan toch aan het toestel, want in de telefoon van iemand anders werkte alles wel. Zijn er verder nog instellingen die ik zou kunnen aanpassen?
Fijn dat je dit hebt getest! Zou je kunnen aangeven welke versie van Android je hebt staan op je telefoon? Dan ga ik nakijken welke instellingen er juist zijn voor je toestel.
Dankje! Ik heb versie 6.01
Top! Via deze link zijn de juiste instellingen terug te vinden. Lukt het hierbij niet, dan hoor ik natuurlijk graag van je.


Alles ingevoerd, maar helaas nog geen verbinding. Iemand anders raadde me aan om het cache geheugen te wissen en een reboot uit te voeren, maar die truc hielp ook niet. Nog andere suggesties?
Hallo Ben,
Sinds de abonnementverlenging(2-1-2019) kan ik met mijn Samsung Galaxy J3 via mobiel netwerk niet meer internetten en Whatsappen. Via wifi lukt het internetten en Whatsappen wel.
Via Ben een nieuwe SIM-kaart ontvangen. Klacht bleef jammer genoeg bestaan.
In voorgaande berichten in de community gelezen dat restten bij Ben een oplossing kan geven.
Is dit een mogelijke oplossing voor mijn probleem?
Alvast mijn hartelijke dank voor de moeite.
Roger Strikker
Reputatie 3
Badge +2
Hallo Ben,
Sinds de abonnementverlenging(2-1-2019) kan ik met mijn Samsung Galaxy J3 via mobiel netwerk niet meer internetten en Whatsappen. Via wifi lukt het internetten en Whatsappen wel.
Via Ben een nieuwe SIM-kaart ontvangen. Klacht bleef jammer genoeg bestaan.
In voorgaande berichten in de community gelezen dat restten bij Ben een oplossing kan geven.
Is dit een mogelijke oplossing voor mijn probleem?
Alvast mijn hartelijke dank voor de moeite.
Roger Strikker


Hoi Roger, wat vervelend dat het niet vlekkeloos is verlopen met je abonnementsverlenging. Ik heb jouw simkaart gereset, zou je je toestel opnieuw kunnen opstarten en testen of dat werkt? Mocht dat niet geholpen hebben, kan je dan de stappen volgen in dit topic? Laat ons even weten of dat heeft geholpen ☺️
Hoi Shanna,

In step 3 werkt de link naar o.a. Samsung niet!
Is er een andere oplossing?

Netwerkinstellingen herstellen voor Android
Klik hieronder op het merk voor de instellingen om je netwerkinstellingen te resetten op je mobiele telefoon:

Reputatie 5
Badge +7
Hi Mariet S, er gaat inderdaad iets niet helemaal goed met de linkjes. Je kunt het topic over de Samsung J3 hier vinden.

Reageer