Betalen, hoe gaat dat nou eigenlijk bij Ben? Nou, eigenlijk erg simpel! Je hebt er namelijk geen omkijken naar. De betalingen gaan bij ons namelijk standaard via automatische incasso. Dit is wel zo
handig en makkelijk. Én, ook niet geheel onbelangrijk, het bespaart kosten waardoor wij jou scherpere tarieven kunnen aanbieden!
Het kan iedereen een keertje overkomen: te weinig saldo op de rekening. Daardoor kan het voorkomen dat de incasso bij ons niet lukt. Ik leg je in dit topic graag uit wat er gebeurt wanneer de automatische incasso niet lukt.
Wanneer dit gebeurt vanwege te weinig saldo dan zullen we een nieuwe incassopoging doen na circa 7 dagen. Lukt de incasso dan alsnog niet of heb je het bedrag zelf laten terugboeken bij je bank?
Geen zorgen! Je ontvangt dan van ons een e-mail met daarin een iDEAL link om zelf de betaling over te maken. Het bedrag dient vanaf de datum van deze e-mail binnen 15 dagen bijgeschreven te staan op ons rekeningnummer. Daarnaast zal het abonnement worden geblokkeerd voor alle premium diensten (bellen naar het buitenland en naar alle 0900-nummers).
Mocht de factuur nog niet voldaan zijn binnen deze termijn dan ontvang je een nieuwe herinnering per e-mail inclusief een iDEAL link en zal er een bedrag van 15,00 euro aan herinneringskosten in rekening worden gebracht op jouw volgende maandfactuur. We houden ons hieraan vast aan 'het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten'. In deze mail geven we je een uiterste betalingstermijn van 7 dagen, waarbinnen het te betalen bedrag bij ons binnen dient te zijn.
Is de betaling nog niet binnen na deze 7 dagen? Dan zullen wij je aansluiting gaan blokkeren voor alle uitgaande diensten. Voor het opheffen van deze blokkade wordt een bedrag van 25,00 euro aan heraansluitingskosten in rekening gebracht. Je ontvangt een herinneringsmail waarin we je een laatste termijn van 15 dagen aanbieden om het openstaande bedrag alsnog aan ons over te maken.
Mocht de betaling na deze termijn nog niet door ons ontvangen zijn dan zal het abonnement worden beëindigd, de openstaande vordering worden overgedragen aan het incassobureau en zal je worden aangemeld bij Stichting Preventel. De eindfactuur dien je binnen 8 dagen te betalen.
Let op:
Als je een openstaande factuur niet via iDEAL wilt betalen maar zelf over wilt maken, houd dan rekening met het volgende:
· Het kan tot 3 werkdagen duren voordat de betaling ontvangen en verwerkt is door ons. Mochten er dus al eventuele blokkades zijn geplaatst op jouw abonnement dan duurt het maximaal 3 werkdagen vanaf het doen van de betaling totdat deze door ons zullen zijn verwijderd.
· Vermeld bij de betaling altijd het juiste kenmerk! Deze plaats je in het opmerkingenveld bij de overschrijving. Gebruik in elk geval het factuurnummer, jouw mobiele telefoonnummer of het betalingskenmerk. Dit laatste kenmerk vind je bovenaan je factuur en begint altijd met '1.5'.
· Ons bank/IBAN nummer is NL61 COBA 0733.9747.75
· En last but not least… Controleer op je Ik Ben pagina altijd of jouw e-mailadres nog up-to-date is! Naast het versturen van herinneringen per e-mail zullen we je ook per sms op de hoogte houden hiervan.
Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van dit topic, laat gerust een berichtje achter hieronder of kijk op deze pagina voor nog meer informatie.