Skip to main content
Beantwoord

Google Pixel 6 Pro en VoWifi

  • 12 december 2021
  • 13 reacties
  • 709 keer bekeken

Ik probeer mijn Google Pixel 6 Pro in te stellen met VoWifi/Bellen via Wifi, maar deze instelling wordt niet ondersteund door Ben voor dit toestel. Nu heb ik via een ander forum begrepen dat T-Mobile dit wel aan kan zetten per individuele klant. Aangezien Ben van hetzelfde netwerk gebruik maakt, kan Ben dit dan ook voor mij aanzetten? Ik stap liever niet over.

Beste antwoord door Shaira

Wat onhandig dat het niet gelukt is!

Dit zou moeten kloppen inderdaad. Dan ben ik bang dat het toestel nog niet ondersteund word en ik durf niet te zeggen wanneer en of deze wel toegevoegd zal worden.

Bekijk origineel

13 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 1225 reacties
  • 17 december 2021

Hoi Rob! Wat vreemd dat bellen via WiFi niet werkt. Dit is voor elke klant beschikbaar en zou moeten werken. Zou je de volgende instructie kunnen proberen; ga naar de bel-app (groene knop) en kies de optie ‘Instellingen’ via het lokale menu. Schakel daar de optie Bellen via WiFi in.


  • Auteur
  • Ben op dreef
  • 5 reacties
  • 17 december 2021

Hoi Merve,

Helaas. Bij het koppelen met de SIMkaart van BEN wordt een netwerk operator profiel geladen. In dit profiel staat of je gebruik kunt maken van netwerkdiensten zoals VoWifi of niet. Bij KPN worden Google Pixel telefoons niet ondersteund, omdat deze formeel niet in Nederland te krijgen zijn. Begrijpelijk, want KPN =NL. Jullie maken gebruik van het T-mobile netwerk, dat dit wel ondersteunt. Hiervoor moet het eenmalig, voor mijn specifieke toestel wel aangezet worden door iemand bij T-mobile of BEN. Ik vraag me vooral af wie dat voor me kan doen.

Met vriendelijke groet,

 

Rob

 


Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • 429 reacties
  • 20 december 2021

Hi @rob.vanmook als het goed is zou dit al automatisch aan moeten staan.

Ik kan echter even met je meekijken naar een reset.

Stuur mij dan ook in een privéberichtje je verzoek, je naam, 06-nummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het iban nummer dan help ik je graag verder. 


  • Auteur
  • Ben op dreef
  • 5 reacties
  • 22 december 2021

Hoi @Shaira,

Heb je eergisteren mijn gegevens gestuurd in DM, maar nog geen reactie?

Met vriendelijke groet,

Rob 


Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • 429 reacties
  • 24 december 2021

Goedemorgen @rob.vanmook ,

 

Bedankt voor het sturen van je gegevens ik heb je zojuist een reactie verzonden.

Alvast hele fijne dagen toegewenst!


  • Auteur
  • Ben op dreef
  • 5 reacties
  • 24 december 2021

Helaas, het heeft niet mogen baten. :-(

De providerinstellingen (versie 20416SPN=BEN NL-3200000659.48) dateren van 30-09-2021. Klopt dat?


Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • 429 reacties
  • Antwoord
  • 27 december 2021

Wat onhandig dat het niet gelukt is!

Dit zou moeten kloppen inderdaad. Dan ben ik bang dat het toestel nog niet ondersteund word en ik durf niet te zeggen wanneer en of deze wel toegevoegd zal worden.


  • Auteur
  • Ben op dreef
  • 5 reacties
  • 17 maart 2022
Shaira schreef:

Wat onhandig dat het niet gelukt is!

Dit zou moeten kloppen inderdaad. Dan ben ik bang dat het toestel nog niet ondersteund word en ik durf niet te zeggen wanneer en of deze wel toegevoegd zal worden.

Hallo Shaira,

Zijn er inmiddels al nieuwe providerinstellingen beschikbaar? Hoor graag van je!

Rob


Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 1225 reacties
  • 23 maart 2022

Goedemorgen Rob! Sorry voor mijn late antwoord. Ik heb jouw vraag even nagevraagd bij de afdeling die hierover gaat. Zij geven aan dat er op dit moment geen providerinstellingen beschikbaar is. Sorry voor het ongemak! Ik wens je een fijne dag toe.


  • Auteur
  • Ben op dreef
  • 5 reacties
  • 4 april 2022

VoWifi wordt sinds vanochtend ondersteund. Woohooo!


Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • 429 reacties
  • 4 april 2022

Erg fijn! @rob.vanmook 


  • Ben op dreef
  • 6 reacties
  • 23 januari 2023

Vandaag kreeg ik de volgende mail.

Oeps, wat balen zeg dat je bellen over WiFi niet werkt. Ik ben daarom meteen voor je op onderzoek uit geweest en al mijn instellingen staan goed. 

Ik heb het vermoeden dat het aan je WiFi verbinding ligt en/of je telefoon instellingen. Ik kan je hier verder niet mee helpen omdat het niets met mijn netwerk te maken heeft. 

Ik wens je een fijne dag toe!

degroetenvanben@3x.png
 & Joost

Joost heeft duidelijk niet meegekregen dat dit alles niets met mijn toestel te maken heeft. Althans niet met instellingen waar ik zelf invloed op heb. Ook denkt Joost klaarblijkelijk dat het aan al die anderen ligt die een Pixel 4a (5G) hebben en niet aan ‘zijn instellingen’.

Misschien moet Joost eens gaan praten met T-Mobile, die kunnen het namelijk wel. Dat het met mijn Wifi verbinding zou liggen is helemaal hilarisch. Vooral ook omdat je dit normaal gesproken gewoon kunt instellen zonder dat je een Wifi verbinding hebt.

Ik begin mij een beetje zorgen te maken over de kwaliteit van Ben. Het lijkt een beetje het achterstelde broertje van T-Mobile te zijn en er blijken geen technici te zijn die iets begrijpen van dit soort technieken.
Joost wordt in ieder geval niet gehinderd door kennis van zaken.


Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • 429 reacties
  • 23 januari 2023

Hi @Xites, bedankt voor het doorgeven.

Ik begrijp je reactie ook volkomen ik zal dit even meenemen intern.


Reageer


Ben maakt gebruik van cookies.

Ik maak gebruik van cookies zodat ik jou een optimale website kan leveren. Op deze manier kan ik je beter van dienst zijn. Bekijk hier meer informatie over cookies.

 
Cookie instellingen