Beantwoord

Problemen met doorschakelen

  • 14 September 2021
  • 13 reacties
  • 257 keer bekeken

Na het intoetsen van **21*+31[mijnnummer zonder0]# krijg ik de cryptische melding (exact weergegeven):

Oproepen doorschakelen

onvoorwaardelijk. voor Alle

basisservices

Verbindingsprobleem of ongeldige

MMI-code.

 

Klantenservice gebeld: ik moest de code invoeren, telefoon uitzetten, simkaart twee tellen eruit, telefoon aanzetten. Dan zou het moeten werken. Helaas.

icon

Beste antwoord door Hofjeswoningen3124 5 June 2023, 16:54

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @JanSchalken,

De code zoals je het aangeeft zou inderdaad voldoende moeten zijn. Ik kijk je gegevens graag even na om te kijken of je deze fout wellicht door iets anders te zien krijgt. Zou je hiervoor via een PB je 06-nummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN willen sturen? Je kunt dit bericht sturen naar dit profiel. Ik hoor graag van je!

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @JanSchalken,

Ik heb je via een privébericht gesproken en ik heb begrepen dat het inmiddels is opgelost. Ik zal daarom deze reactie als antwoord aangeven op je topic. 

Hier hetzelfde probleem!!

“verbindingsprobleem of ongeldige MMI code”

@Jolijn zou je mij ook kunnen helpen svp?

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Hofjeswoningen3124  Wat balen dat het bij jou ook niet echt wil lukken. Kan je via hier de stappen helemaal opnieuw willen doorlopen? Mocht dit niet helpen, hoor ik dit graag  weer van je zodat ik het verder na kan kijken.  

Hai @Fatima de stappen had ik al doorlopen. Geen van deze werkt. Graag een andere oplossing.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Hofjeswoningen3124   Jammer dat deze stappen niet geholpen hebben. Kan je jouw Ben simkaart in een andere telefoon stoppen en het opnieuw proberen? 

Hai @Fatima, ook dat had ik reeds geprobeerd. Zie de toelichting in de privé berichten die ik inmiddels met jou/Ben moderators heb lopen.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Hofjeswoningen3124  Ik heb opnieuw ergens aan gesleuteld voor je. Kan jij opnieuw jouw telefoon helemaaal uit en weer aanzetten ( de telefoon waar jouw Ben simkaart in zit ) en de stappen helemaal opnieuw doorlopen? Ik ben overtuigd dat het doorschakelen nu wel gaat lukken. 💪🏼

Helaas, @Fatima 

Zie uitgebreidere omschrijving per PM. Ik heb zelfs de SIM kaart eruit gehaald en weer opnieuw erin gestopt. En de GSM enkele uren “uit” gelaten, voorafgaand aan opnieuw opstarten. Ook de WIFI-verbinding uitgeschakeld (dat had ik nog ergens gelezen als mogelijk probleem-veroorzaker.

Maar desondanks toch niet het gehoopte resultaat.

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Hofjeswoningen3124! Bedankt voor je bericht! Ik heb alles goed doorgenomen. Via de technische dienst is er nog een aanpassing gedaan in de instellingen. Ik adviseer je daarom om nog één keer je telefoon uit en aan te zetten en dan opnieuw de doorschakeling proberen in te stellen. Ik hoor graag of het heeft gewerkt. 

Hai @Merve,
Eureka!! Ik weet niet wat de technische dienst heeft aangepast, maar dit was “de truc”.

Het werkt!!

Super bedankt voor jullie doorzettingsvermogen.

Voor de volledigheid voor de mee-lezers:
Na deze laatste aanpassing ben ik (nogmaals) als volgt te werk gegaan:
 

De telefoon uitgeschakeld, toen de sim er uit verwijderd.

5 min uitgeschakeld gelaten.

Telefoon ingeschakeld. Sim erin (dan start ie automatisch opnieuw op).

Wifi uitgeschakeld.

Alle stappen doorlopen.

  • Bij geen gehoor: **61*telefoonnummer# (uitzetten: ##61#)
  • Bij geen bereik: **62*telefoonnummer# (uitzetten: ##62#)
  • Bij in gesprek: **67*telefoonnummer# (uitzetten: ##67#)
  • Altijd, bij elk inkomend gesprek: **21*telefoonnummer# (uitzetten: ##21#)

En bij alle stappen gaf ie keurig de melding dat de doorschakeling was geactiveerd.

Het ging mij uiteindelijk om de laatste, en dat werkt nu.

Reputatie 5
Badge +6

@Hofjeswoningen3124 Graag gedaan hoor. Wat fijn om te lezen dat het heeft gewerkt en bedankt voor de tips die je doorgeeft. Ik wens je een fijne dag!

Reageer