[Info] Vervangende simkaart activeren

  • 16 April 2019
  • 0 reacties
  • 8937 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Hallo, een nieuwe simkaart krijgen is altijd spannend en nieuw! Om alle vragen over de activatie zo goed mogelijk in kaart te brengen, zal ik hier aangeven hoe je in verschillende situaties een simkaart activeert. Mocht je een vraag hebben waarvan het antwoord hier niet tussen staat, kun je deze altijd stellen!

Nieuw abonnement zonder nummerbehoud

Bij een nieuw abonnement wordt je simkaart automatisch geactiveerd. Als je geen nummerbehoud hebt aangevraagd, wordt jouw abonnement actief op het moment dat je deze hebt ontvangen. Je krijgt bij ontvangst van het welkomstpakket ook een boekje waar in staat hoe je aan de slag gaat met de nieuwe simkaart.

Nieuw abonnement met nummerbehoud

Als je nummerbehoud hebt aangevraagd zal je Ben simkaart pas worden geactiveerd op het moment dat je vertrouwde nummer is overgezet naar Ben. Over de voortgang van je nummerbehoud aanvraag houden we je op de hoogte via sms en e-mail.

Wil je toch al eerder gebruik maken van je Ben simkaart? Dan kan dit ook. Je krijgt dan een tijdelijk nummer. Dit nummer staat op de simkaart vermeld. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is een verzoek in te dienen voor het activeren van je Ben simkaart. Zodra je nummer is overgezet naar Ben komt je tijdelijke nummer weer te vervallen.

Vervangende simkaart

Een vervangende simkaart ontvang je per post. Na de activatie raad ik je altijd aan het toestel met de simkaart opnieuw op te starten, zodat je simkaart verbinding kan maken met het Ben netwerk. Mocht dit niet lukken, raad ik je aan deze handeling een aantal keer te herhalen. Als je daarna nog steeds geen service ziet bovenin het scherm van je toestel, hoor ik dit graag.

Zo activeer je een vervangende simkaart:

1. Login op Ik Ben of de Ben app

2. Ga naar ‘Instellingen of Mijn abonnement’

3. Klik op ‘Simkaart’

4. Kies voor ‘Vervangende simkaart activeren’

5. Volg de aangegeven stappen

6. Plaats nu je nieuwe simkaart in je mobiele telefoon.

7. Toets je nieuwe pincode in, deze staat op de kaart.


0 reacties

Geen reactie

Reageer