Beantwoord

Doorschakelen iPhone 7 werkt niet

  • 23 January 2019
  • 12 reacties
  • 7419 keer bekeken

Vraagje, zijn er meer iphone7 / iOS 12 gebruikers die het doorschakelen niet meer aan kunnen zetten? Zowel in de settings als met de mmi codes (*21 enz)?

Ik hoor het graag.
icon

Beste antwoord door Hans O 8 October 2019, 16:07

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Hoi iPhone_user, leuk dat je een bericht plaatst op de Community! Ik zie dat je een aantal keer telefonisch contact hebt gehad via de klantenservice. De laatste keer is gevraagd of je de simkaart wil testen in een Android telefoon om te kijken of de doorschakeling daar wel kan worden ingesteld. Heb je dit nog kunnen doen?
Hoi Wietske, bedankt voor je reactie, maar ik heb geen Android telefoon.
Zoals ik weken geleden als telefonisch heb aangegeven heb ik getest met een iPhone 4s. Of beter, iOS 9.
Hiermee werkt het zoals ik al voorspelde wel.

Ik heb tot nu toe allerlei zaken gedaan om het probleem te lokaliseren, te weten:
  • ander (oud) iOS > werkt
  • een hele load aan mmi codes > werkt niet
  • gehele reset telefoon > werkt niet
  • andere sim (KPN) > werkt niet
  • switchen naar 3g, of helemaal uit > werkt niet
In mijn eerste gesprek werd door jullie al aangegeven dat dit vaker voor is gekomen ("bekend probleem"), sinds het uitkomen van iOS 12 (en 11) zijn er op wereld wijde fora voldoende problemen te vinden tussen providers en Apple. Maar op een of andere manier moet ik, als klant, van alles en nog wat aantonen en als klap op de vuurpeil ook nog eens met Apple contact op gaan nemen! Vertellen jullie hetzelfde aan je klanten die een iPhone 7 met het laatste iOS van jullie afnemen?

Ik heb hier twee up-to-date iPhones die geen doorschaking meer kunnen kunnen doen op jullie netwerk. En inmiddels ben ik hele dagen onbereikbaar door dit euvel. Ik heb meerdere keren aangegeven dat het aan iOS ligt en jullie (t-mobile that is) een update aan het netwerk nodig hebben omdat die twee niet meer samenwerken. Ik kan daar als consument helemaal niets aan doen. Het is tot nu toe uitermate teleurstellend hoe jullie hier, notabene als volle dochter van T-Mobile en alle technische support die daar bij hoort, mee omgaan. Net zo teleurstellend als 3 jaar terug, toen de nummerweergave met geen mogelijk meer aan wilde. Maanden moet zeuren en leuren tot dat er een serieus issue van werd gemaakt en het twee dagen later ineens wel werkte.

Ik snap heel erg goed dat het een kunst is om een berg aan verschillende telefoons op een netwerk te laten functioneren. En dat het schier onmogelijk is om achter elke release van Android en Apple aan te lopen. Maar aangezien jullie de iPhone 7 met iOS 12 gewoon aanbieden als abo mag ik er van uitgaan dat ie supported is. Wees gewoon eerlijk, maak een ticket aan bij T-Mobile en vertel dat het wel even zal duren totdat Nokia, Huawei of welke leverancier jullie die infrastructuur update levert.

Ik ga ervan uit dat jullie dit met t-mobile opnemen en mij hierover berichten. Liefst per mail, of telefonisch na zessen. Zoals je ziet ben overdag niet meer bereikbaar -:(
@iphone_user
Ik heb precies hetzelfde probleem met doorschakelen op mijn Iphone SE en helaas niet de mogelijkheid om de doorschakeling aan te zetten op een Android toestel.

Zou dit hele probleem bovendien inhouden dat ik voor elke actie mbt doorschakelen mijn SIMkaart in een andere telefoon moet stoppen?
Reputatie 3
Badge +2
Goedemorgen iphone_user en M79, het is inderdaad zo dat er problemen zijn met de nieuwste iOS versie en het instellen van de doorschakelen. Zoals iphone_user al aangaf is het wel mogelijk dit in te stellen met oudere iOS versies en oudere Android versies. Het zou wel zo moeten zijn dat als je de doorschakelingen hebt ingeschakeld op de oudere versie dat het dan in je huidige toestel moet werken. Is dat bij jou het geval iphone_user?
@M79
Dat klopt, maar dat is natuurlijk geen oplossing. Zou je dit probleem ook telefonisch willen melden? Volgens hen ben ik (met twee telefoons) namelijk de enige..

@Shanna
Zoals je hierboven kan lezen is dat dus het geval. En wat gaat er nu gebeuren?
Reputatie 5
Badge +9
Hi! Ik heb jullie gegevens doorverzonden naar mijn collega's van de technische dienst zodat zij dit zo snel mogelijk kunnen oplossen. Sorry voor het ongemak. Ik wens jullie alvast een fijn weekend!
@M79, @Shanna, @Romy

Zeg, stukje feedback:
Wat is nu de bedoeling? Dat ik, als klant, een eindeloos frustrerend gesprek aan ga met de telefonische support of mijn issue in het vervolg hier dump?

Sinds dinsdag werkt het het weer, althans toen geprobeerd. Nu net met een KPN sim getest en daar werkt het niet. De oplossing heeft dus effect.

Waarom moet het altijd zo moeilijk gaan? Ik word weer een maand van het kastje naar de muur gestuurd, geleid door allerlei call scripts die ik zelf ook wel had kunnen invullen. Met name in de telefonische support dient opgepikt te worden dat er klanten zijn die het plaatje wel kunnen zien.

Weet je, het maakt mij helemaal niet uit hoe lang het duurt om op te lossen. Echt niet. Maar zeg dat gewoon en werk er aan in plaats van het probleem terug te leggen bij je klant.

Dank aan Tech Support en @Romy, het werkt weer. 🤘
Reputatie 5
Badge +9
Hi! Ik begrijp jouw reactie goed. Mijn collega's hebben eerst een aantal vragen moeten stellen om bepaalde zaken uit te stellen. Hierdoor kan ik me voorstellen dat je je niet direct gehoord hebt gevoeld of het idee hebt gekregen dat er niet direct actie is ondernomen. Ik ben in ieder geval blij dat het weer lijkt te werken. Ik wens je nog een fijne dag toe. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, sta ik voor je klaar!
Is er al een oplossing voor dit probleem?
Ik heb ook een iPhone 7 en inmiddels IOS 13.1.1 en kan nog steeds geen doorschakelingen inzetten via mijn iPhone.
Het blijft een geklooi met elke keer de SIM in een andere telefoon te steken om een doorschakeling in te zetten of te verwijderen.
Dit moet toch anno 2019 op te lossen zijn.
(Met KPN sim in de iPhone kan ik het wel op het KPN netwerk, lijkt dus aan het T-Mobile/Ben netwerk te liggen)


Hans
Reputatie 5
Badge +9
Hi Hans. Ah, dat is erg balen. Welke code heb je ingevuld en welke foutmelding krijg je?
Ik heb het geprobeerd via het menu vanuit IOS en met de codes **21*nummer# (direkt doorschakelen) en **62*nummer# (doorschakelen bij niet bereikbaar)
In alle gevallen na een wachttijd van een minuut de melding "onbekende fout".

Vreemd genoeg net weer even geprobeerd en nu werkt het wel goed. Zowel vanuit met menu, als met de codes.

Laten we hopen dat het nu blijft werken
Reputatie 5
Badge +9
Ah, fijn dat het nu wel lijkt te werken. Mocht je nog problemen ervaren, neem dan vooral even contact op!

Reageer