Beantwoord

Iphone zet 4G verbinding zelf uit nadat ik ze aanzet.

  • 27 July 2020
  • 3 reacties
  • 265 keer bekeken

Sinds 1,5 maanden ben ik overgestapt van Tele2 naar Ben. Nadat mijn nummerbehoud was aangemaakt en ik mijn nieuwe simkaart kon gaan gebruiken ging het mis. Toen ik voor het eerst naar mijn mobiele data ging zag ik dat alle balkjes van de apps op ‘groen’ stonden. Ik gebruik echter niet alle apps, dus ik heb er verschillende uitgezet. Ik heb alleen Instagram, Whatsapp en Snapchat aan laten staan zodat die internet konden verbruiken. Ik heb dit gedaan zodat ik geen onnodige mb's verbruik. Dezelfde week stond ik in een winkel en wilde ik via Safari iets opzoeken, ik ging naar instellingen en swipede het balkje van Safari op groen. mijn mobiele gegevens stonden nu aan. Ik ging naar Safari en daar stond het volgende: ‘ geen verbinding mogelijk, schakel mobiele data aan.'Ik ging terug naar Instellingen en daar was het balkje die ik net op groen had geswiped, weer grijs geworden. Nog een keer geprobeerd, dezelfde uitkomst. Diezelfde week had ik mijn Kaarten nodig voor een route. Kaarten op groen geswiped, naar kaarten gegaan, toen stond er: ‘geen verbinding, zet mobiele data aan.'zelfde verhaal helaas… uitkomst: geen van mijn apps kan ik meer gebruiken via mijn 4G, alleen Instagram, Snapchat en Whatsapp. (die ik dus vanaf het begin aan heb laten staan). Klantenservice gebeld van Ben en daar kreeg ik een link van opgestuurd die ik moest downloaden. Na het downloaden moest ik mijn mobiele telefoon aan en uit schakelen en dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Dit was helaas niet het geval! Instellingen bekeken of ik iets aan moest zetten om het probleem op te lossen, Iphone gereset, allemaal geen oplossing! Ik ben een beetje ten einde raad, want ik betaal voor een abonnement die ik niet kan gebruiken. Ik hoop dat hier een oplossing voor is want ik ga vrijdag op vakantie en dan zou het jammer zijn als ik geen gebruik kon maken van mijn 4G. 

icon

Beste antwoord door Marijevuijk 28 July 2020, 14:44

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Hi Marije, bedankt voor jouw bericht. Dat is zeker balen! Ik ben bang dat dit echter te maken heeft met het toestel en niet met de Ben simkaart zelf. Ik wil je even adviseren om contact te leggen met apple om te kijken of zij op de hoogte zijn van dit probleem en wat je hieraan kunt doen. Je zou verder kunnen kijken of jouw simkaart wel werkt in een ander toestel. Op die manier kunnen we met zekerheid zeggen waar het probleem vandaan komt. Mocht jouw simkaart ook niet werken in een ander toestel laat me dit dan weten dan kijken we samen naar een oplossing.

Hee Romy, ik heb het gisteravond inderdaad geprobeerd met een her toestel van mijn vader en daar werkte mijn sim wel. De sim van mijn vader deed het echter niet in mijn toestel. Vandaag naar de Mediamarkt geweest en met een apple medewerker gepraat. Na een uurtje oplossingen zoeken bleek het een update te zijn die moest worden uitgevoerd. Nu helemaal niks geen last meer van! :)

Reputatie 3
Badge +7

Goedemorgen Marije!

Wat fijn dat het door een update van je toestel is opgelost! Ik zal dit als oplossing aangeven zodat andere klanten die hetzelfde probleem hebben dit ook kunnen controleren en dit topic sluiten. Ik wens je een fijne dag toe!

Reageer