Beantwoord

6 maanden in het buitenland studeren - wat te doen met mijn abonnement?

  • 2 January 2019
  • 3 reacties
  • 290 keer bekeken

Hoi!

Vanaf eind januari ga ik studeren in Engeland, en hier blijf ik t/m begin juli. Nu zou ik graag mijn eigen abonnement willen blijven gebruiken, maar ik zag ook dat er sprake is van onredelijk gebruik als ik gedurende een periode van minimaal vier maanden meer tijd buiten Nederland (maar in de EU) doorbreng en in die periode meer verbruik vertoon in de EU dan in Nederland. Ik weet op dit moment nog niet of ik tussentijds nog een keer naar Nederland terugkom. Kan ik mijn abonnement dan behouden, of moet ik het opzeggen en in Engeland een nieuw nummer aanvragen?
icon

Beste antwoord door Romy 3 January 2019, 09:40

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hi Daphne! Leuk dat je in Engeland gaat studeren, spannend. 🙂 Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik zie dat je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt. Je kunt ervoor kiezen om jouw nummer over te laten zetten naar een engels prepaid kaartje zodat je gebruik maakt van de engelse tarieven. Hierbij zal jouw Ben abonnement komen te vervallen. Ook kun je er voor kiezen om jouw bundels bij Ben om de laagst mogelijke optie in te stellen om vervolgens een prepaid kaartje in Engeland te gebruiken zonder nummerbehoud. Dit is een stuk minder regelen voor jou, maar dan heb je gedurende jouw tijd in Engeland wel een ander nummer.
@Romy bedankt voor het antwoord! Als ik in de tussentijd wel besluit terug te gaan naar Nederland, en na minstens een paar dagen weer terug naar Engeland ga, starten die 4 maanden tijd dan weer opnieuw?
Reputatie 5
Badge +12
Goede vraag! Je dient eenzelfde periode weer in Nederland te zijn geweest om weer van de roamingsdiensten gebruik te kunnen maken 🙂 Dus stel, je gaat weer voor een periode van 4 maanden naar Nederland, dan kun je ook weer 4 maanden gebruik maken van Roaming in Engeland.

Reageer