Bellen in het buitenland

  • 4 May 2020
  • 24 reacties
  • 959 keer bekeken

hallo, ik  zit nu in de filippijnen, ben al heeeeeeel wat jaartjes klant bij jullie, nooit geen wanbetaler, maar ik moest voor een nootgeval NL bellen, nu schijnt het dat BEN voor mij uitmaakt dat ik vanuit het buitenland niet naar nederland mag bellen, en dit dus maar geblokkeerd heeft? graag zou ik jullie willen verzoeken deze blokkade te verwijderen, zoals je in mijn gegevens zult terug zien ben ik geen wanbetaler, en ook geen minderjarig kind meer!

graag hoor ik zo spoedig mogelijk van u, groet nico den breeyen 


24 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Hi Nico. Bedankt voor je bericht en leuk dat je ons op de community gevonden hebt! Zo ver ik kan zien zie ik geen blokkade op jouw simkaart. Ik heb voor de zekerheid een reset uitgevoerd op de simkaart. Je kunt deze over een kwartier herstarten. Laat even weten of dit heeft mogen werken.

 

Mocht dit niet werken wil ik je adviseren jouw simkaart in een ander toestel uit te proberen. Op deze manier kunnen we kijken of het probleem bij je toestel of bij de sim ligt.

 

Zet je wel 0031 voor het nummer?

Hallo, tel gerestard, en geprobeert, maar nix werkt, op eem reserve phone geprobeert, ook niets, als laatste in een phone van een vriend geprobeert ook nix, er komt telkens te staan dat de call barrier asm staat, geprobeert deze uit te zetten maar dat gaat niet, vraagt om een pin, daar loopt het allemaal mis, maar bellen met de simkaart van mijn kennis in ditvtoestel gaat ook nietnniet

 

Nu in 3 andere phones geprobeert, waaronder een nokia 3310, hij blijft zeggen dat de simkaart geblokeerd is, ik zou het op prijs stellen als er door ben iets constructiefs aan gedaan wordt

Klaarblijkelijk worden anderen wel geholpen, moey maar is gaan overwegen om een klacht in te dienen, en abonnement te beeindigen, misschien zal een wat minder prettige tecentie op twitter u ook niet deren, hou twitter daarom maar in de gaten, negative reclame is immets ook reclame niet waar, nog veel dank voor niets

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Nicolaas! Sorry voor mijn late reactie. Het is zeker niet zo dat wij je niet verder willen helpen. Achter de schermen waren wij bezig voor jou. Ik ben in contact geweest met de technische dienst. Zij geven aan dat er aan ons kant geen enkel blokkade staat. Vermoedelijk is er een pincode ingesteld voor het gebruik van jouw simkaart in het buitenland. Heb je dit toevallig ingesteld? En mag ik misschien weten wat voor toestel je hebt? 

Hallo, dank voor uw reactie, mijn reactie komt voort uit ernstige frustratie hier, nee ik heb niets ingesteld qua pin voor het buitenland, ik heb de samsung a70, en als reservephone de a8, er is geprobeert met de samsung a5 en de oude nokia 3310, en in een oppo, op alle toestellen geeft hij aan “ call barrierer”, op de nokia 3310 geeft hij aan pin lock,

Daarbij moet ik zeggen, in sept t/m nov 2019 heb ik met exact dezelfde simcard hier in de filipijnen gebeld, op de samsung a5 die ik hier heb liggen, het is allemaal veranderd toen ik de simcard in de A70 van samsung heb gedaan, vanaf dat moment is er een of andere lock op gekomen

Reputatie 5
Badge +6

Ik snap je frustratie! Ik zou het ook niet fijn vinden. Omdat je ook aangeeft dat het in verschillende toestellen zo aangeeft zijn wij helaas bang dat het toch aan de simkaart ligt. Vanaf een afstand kunnen wij dit niet oplossen. Je zou een nieuwe simkaart moeten krijgen. Dat gaat natuurlijk nu wel lastig omdat je niet in Nederland bent.

Verder zie ik dat je in september 2019 contact had opgenomen om te vragen hoe je een regiolock verwijderd krijgt. Is daar toevallig sprake van? 

Beste Merve,

Nee van een regiolock is geen sprake dat was voor een ander toestel, waar de lock nu overigens af is, dit toestel samsung A70 is regiolock vrij wat ik van intetnet begrijp is dat een maatschappij, zoals bijv, Ben, een lock ,cal barrier kan zetten als iem niet betaald heeft, of een achterstand heeft, ik heb dat niet zover ik weet, wat ook overal hetzelfde is, bij alle maatschappijen, uit klachten te lezen valt, dat het vanuit de maatschappij zelf is, die in ditgeval BEN, een call barrierlock zet op de sim, ik heb geprobeert om van een vriend hier zijn locale simcard in mijn samsung te doen, en ik kon met zijn sim card gewoon bellen, ( globe card), ik haat vingertjes wijzen, maar na 1 complete dag van onderzoek blijkt het toch echt een probleem wat toch echt asm de kant van Ben ligt.

Reputatie 5
Badge +6

Dat is duidelijk! Zoals ik al hierboven aangaf ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk aan de simkaart zelf. De regiolock was alleen een optie om te kunnen proberen. Wij kunnen inderdaad een blokkade plaatsten bij openstaande bedragen maar in jouw geval is dit niet zo. Wij hebben meerdere keren voor jou nagekeken of er toch ergens een blokkade stond maar dit was niet zo. Een reset heeft ook niet geholpen. Hierdoor is een nieuwe simkaart aanvragen het enige wat wij nu kunnen doen. 

Hallo, Merve,

Een nieuwe sim card is prima, alleen al op schiphol feb 25 deed hij het al niet meer, nu de vraag,.. hoe gaat BEN dit compenseren, immers feb 25 t/m vandaag 2,5 maanden die betaald zijn maar ik er geen gebruik van heb kunnen maken, nog afgezien van alle frustraties, een compensatie zou mijnsinziens wel op zijn plaats zijn, lijkt mij?! Wat vindt BEN hier van, en hoe staat BEN hier tegenover

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Nicolaas! Ik zie in de factuur van februari dat er tot en met 29 februari gebruik is gemaakt van de simkaart en op 8 maart is er ook gesms’t vanuit Filipijnen. Vanaf april zie ik dat er geen verbinding is geweest. Ik wil je graag 1 keer de maandkosten en de vervangende simkaart voor je compenseren. Als je hiermee akkoord gaat, zal ik dit voor je in orde maken. Wanneer wil je de simkaart ontvangen? 

Beste merve, de sms jes werden geweigert en zijn nooit aangekomen, ik ben pad weer eind julie of eind aug in nl eerder kan niem de nieuwe sim in ontvangst nemen, dat houd in dat ik er de aankomende maanden ook geen gebruik van kan maken, een iets ruimere tegemoedkoming daar kan ik wel mee leven, uw  toenadering is mooi, maar mag ieys ruimer ik heb nu hier een abonnement af moeyen sluiten , dank alvast voor de moeite

Ik heb het nog even nagekeken: sms 27 mei 2x lebara ontvangen sms op de filipijnen/9 april 1 sms van de munt ontvangen sms/7 april 2 sms die niet ontvangen zijn,

Tel, 26 feb, auto ebbink, om 21;08, telefoon tetwijl ik in turkije luchthsven zat, geen tel gepleegd, 27 feb nr *143, om 14:47, terwijl ik op 40.000 feet hoogte was in een vliegtuig, ergens boven de oceaan, das interresant!??? Hier klopt dus iets niet,..

Reputatie 5
Badge +9

Bedankt voor jouw terugkoppeling. Zouden twee maanden compensatie voor jou beter aanvoelen? :relaxed: Laat me even weten of dit okay is, dan maak ik het in orde voor je.

2 maanden compensatie plus gratis vervanging van de simcard zonder enige kosten vindt ik een prima compensatie

Reputatie 5
Badge +9

Ik heb de compensatie voor je ingeschoten. Dit bedrag bestaat uit twee keer jouw bundel kosten van 16,44 euro. De simkaart heb ik nog niet naar je opgestuurd. Als je mij een berichtje stuurt voordat je weer naar Nederland gaat zal ik dit in orde maken! :blush:

Ok helemaal prima dank voor de genomen moeite

Reputatie 5
Badge +9

Graag gedaan! Ik wens je nog een fijne tijd in de filippijnen en stay safe :blush:

Beste ik zou nog doorgeven wanneer BEN de nieuwe Simkaart op kan sturen , ik ben per 19 july weer in nl als de kaart er op 22 july kan zijn heel graag !

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @ndenbreeyen! Zou je ons op 19 juli een bericht kunnen sturen? Dan sturen wij het graag op. 

Ok prima

 

Ik ben terig in nl gaat u nu my nieuwe sim opsturen

 

Reputatie 5
Badge +9

Ik heb je kosteloos een simkaart verzonden. Je hebt een mail ontvangen met verdere informatie!

Reageer