Beantwoord

buitenland geblokkeerd

  • 13 June 2019
  • 24 reacties
  • 1523 keer bekeken

Ik ben sinds pas klant bij Ben blijkbaar is bellen naar buitenland standaard geblokkeerd voor nieuwe klanten zouden jullie deze blokkade van mijn sim kunnen halen ik bel ook voor werk naar buitenland met
icon

Beste antwoord door Merve 14 June 2019, 08:47

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hoi! De blokkade is verwijderd. Je zou zelf alleen nog je toestel opnieuw moeten herstarten. Ik wens je een mooie dag!
😀👌👍
Hoi, ik heb hetzelfde. Data roaming aan, maar kan niet bellen, smsen internetten en netwerk kiezen. Al eerder gepost op forum, werd me verteld standaard stappen te volgen maar die zijn dus al gedaan. Graag zsm blokkade opheffen ajb, heb morgenvroeg internet nodig op buitenlands vliegveld!! Groetjes, Janneke
Ik kan ook niet bellen naar buitenland, kunnen jull i e de blokkade opheffen?
Dit is dezelfde Janneke maar nu weer onder de goede/actuele gebruikersnaam. Ik heb inmiddels naast data roaming checken, ander netwerk proberen te krijgen (maar geen enkel netwerk om uit te kiezen), nu ook Simkaart even eruit gehaald. Maar nog steeds "Alleen noodoproepen". Is niet fijn geen internet op luchthaven te hebben en om op vakantie niet bereikbaar te kunnen zijn qua bellen, sms'en of internetten (nu even wifi). Kunnen jullie er zsm naar kijken? Janneke
Reputatie 5
Badge +9
Hi Janneke. Het privé bericht is hierdoor niet meer nodig. Ik heb jouw simkaart gereset. Kun je jouw toestel over een kwartier opnieuw opstarten. Laat me even weten of dit gelukt is!
Reputatie 5
Badge +9
Ik kan ook niet bellen naar buitenland, kunnen jull i e de blokkade opheffen?
Hi! Ik heb de blokkade voor je opgeheven. Kun je je toestel over een kwartier opnieuw opstarten en me laten weten of dit gewerkt heeft?
Hoi Romy, de reset heeft helaas niet geholpen. Ik heb de telefoon na een uur opnieuw opgestart maar nog steeds "Alleen noodoproepen". Kun je nog iets doen om de buitenlandblokkade op te heffen? Groetjes, Janneke
Reputatie 5
Badge +9
Krijg je wel de mogelijkheid om jouw pincode in te voeren?
Ja, ik kan en moet wel gewoon pincode invoeren voor simkaartontgrendeling, maar nog steeds blokkade.
Inmiddels ben ik weer bereikbaar door het volgende te doen: Bij Namen toegangspunten de standaardinstellingen heringesteld, toen kwamen er bij Netwerken na lang wachten wel netwerken tevoorschijn waaruit ik kon kiezen.
Reputatie 5
Badge +9
Fijn om te horen dat je zelf tot een oplossing bent gekomen. Ik wens je nog een fijne dag toe!
Mijn dochter is momenteel in Frankrijk en ook geen service. Alles geprobeerd zonder succes. Zou haar nummer (wat aan dit account zit) mogelijk ook nog geblokkeerd kunnen zijn? Mvg, Jeroen
Reputatie 5
Badge +9
Hi! Ik heb de simkaart een kleine reset gegeven. Jouw dochter kan haar toestel over een kwartier opnieuw opstarten. Laat me even weten of dit gelukt is.
kreeg zojuist bevestiging dat het werkt! Bedankt voor de hulp!
Reputatie 5
Badge +9
Super! Ik hoop dat ze nog een leuke tijd heeft in Frankrijk 😊
Beste lezer,

voor mij is het bellen naar het buitenland ook niet toegestaan. Kunt u de blokkade opheffen?

Dank je wel, mvg Peter
Reputatie 5
Badge +9
Hi @peterrosman! Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad via de kantenservice en dat zij de blokkade voor je hebben verwijderd. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, hoor ik dat graag! Ik wens je een fijn weekend toe.
Kennelijk is het standaard dat je simkaart geblokkeerd staat voor bellen NAAR het buitenland. Dat is heel spijtig want ik moet NU bellen naar het buitenland maar telefonisch is BEN niet bereikbaar.

EDIT: via Facebook (nog net op tijd) opgelost maar het is raar dat je dit niet zelf aan of uit kunt zetten!
Kan dit niet anders? Ik BEN hier niet zo blij mee namelijk...
Reputatie 5
Badge +9
Hi Anna! Fijn dat het nog op tijd is opgelost. Dit kan je inderdaad niet zelf aanpassen. Echter zal je deze instelling in het vervolg pas weer hoeven wijzigen wanneer je er een blokkade op wilt hebben. Sorry voor het ongemak!

Ik ben op vakantie op Aruba, heb daar een nieuwe update gedownload van Apple. Daarna vraagt Ben om een nieuwe Pukcode. De oude wordt niet geaccepteerd.
hoe op te lossen?

reactie graag op    [e-mailadres verwijderd]

Dick

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Dick! Wat vreemd dat er om een nieuwe pukcode wordt gevraagd. Je hebt namelijk maar 1 pukcode welke je niet kunt wijzigen. Ik adviseer je om de simkaart in een ander toestel te proberen.

Hallo,

heel fijn dat je reageert, dank je wel.

inmiddels is mijn probleem opgelost. Vraag me niet hoe maar de volgende dag zag ik een ander Puknummer staan, deze gebruikt en probleem opgelost.

het was voor mij daarom van belang omdat mijn KLM boardingpass er in stond en ik vandaag terugvlieg naar Amsterdam. 
 

maar zoals gezegd probleem opgelost en nogmaals dank voor je reactie

mvg Dick V.

Reputatie 5
Badge +6

Hi Dick! Fijn om te lezen dat het is opgelost en welkom terug in Nederland. Ik wens je een prettige dag:blush:

Reageer