Beantwoord

Buitenland geen internet SMS en bellen

  • 19 April 2019
  • 22 reacties
  • 1365 keer bekeken

Ik zit in Polen op vakantie. Kan ik Helaas niet internetten maar ook niet bellen en smsen. Van alles geprobeerd. Het werkt niet.
icon

Beste antwoord door Merve 19 April 2019, 10:04

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hoi,

Ik zie in mijn systeem dat je nog geen verbinding hebt gemaakt met een gastprovider in Polen. Heb je al geprobeerd om het toestel uit een aan te zetten? Verder kun je ook proberen om handmatig een provider netwerk kiezen. Ik hoor graag van je of het hiermee werkt.
Beste
ik heb echt van alles geprobeerd. Het werkt niet. Aub hulp nodig
Reputatie 5
Badge +6
Hoi,

Is het ondertussen nog gelukt om verbinding te kunnen maken in Polen?
Goede dag. Sinds bijna twee jaar kan ik met mijn iPhone se geen verbinding maken buitenland als ik op vakantie ben. Sinds 2 jaar😩
alles geprobeerd.
het ligt aan instelingen bij Ben
aub het nakijken
Reputatie 5
Badge +6
Hi adam-nl,

Ik snap dat je denkt dat het aan ons kant ligt omdat je al van alles hebt geprobeerd. Echter staan alle instellingen goed. Alsnog heb ik een reset geplaatst op het netwerk. Om dit te kunnen doorvoeren naar jouw simkaart zou je het toestel uit en aan moeten zetten. Mocht je in het vervolg weer geen verbinding kunnen maken met het netwerk in het buitenland adviseer ik je om een kruistest uit te voeren. Een kruistest houd in dat je de Ben simkaart in een ander toestel probeert om erachter te kunnen komen waar het probleem werkelijk aan ligt.
Na uit en aanzetten doet het wel!
hartelijke Bedankt voor hulp
top Jongens!!
Reputatie 5
Badge +6
Hi adam-nl,

Superfijn om te lezen dat het is gelukt! Ik wens je een mooie dag.
Hallo BEN, voor de 2e keer in het buitenland moeilijk internet en bellen. Eerder in Portugal en nu in Italië, heb idd ook al alles geprobeerd. Kan wel af en toe van een buitenlandse provider gebruik maken maar word dan na een korte tijd weer 'eraf gegooid'. Mobiel geeft ook aan dat ik niet kan switchen van een netwerk als de mobiele data aanstaan en ik maak dan handmatig verbinding met een ander netwerk maar helaas. Automatisch verbinding maken, levert helemaal niks op. Kunnen jullie helpen? Groeten, Rob.
Reputatie 5
Badge +9
Hi @lenenmik. Wat onhandig dat je geen gebruik kunt maken van het internet. Ik zie dat jouw simkaart al eens is gereset, maar ik heb dit voor de zekerheid nog eens gedaan. Wanneer je in het buitenland bent zorg er dan voor dat jouw mobiele data en roaming aanstaan. Wanneer dit het geval is en je kan nog steeds niet internetten probeer dan jouw netwerk handmatig in te stellen. Je geeft aan dat dit niet helemaal goed gaat in combinatie met de mobiele gegevens. Probeer jouw toestel dan even op vliegtuigstand te zetten en weer terug en probeer het dan opnieuw. Mocht dat niet werken, herstart dan even jouw toestel. Mocht je binnenkort in het buitenland verblijven en het lijkt allemaal niet te werken, laat dan even een berichtje achter!
Hoi Romy, na de eerste reset had ik al bereik en internet. Dus hartstikke blij dat dit de oplossing was! Bedankt voor je hulp en tot een volgende keer wellicht. Groeten Rob 🌞
Reputatie 5
Badge +9
Wat fijn om te horen! Ik wens je nog een zonnige tijd in italië! 🌞

Beste moderator

mobiele abonnement van kind werkt in buitenland niet (eindigt op 118), kan niet bellen, geen internet,

kunnen jullie aub kijken of er een blokkade op zit bij jullie

Hoor graag van jullie

Reputatie 5
Badge +9

Hi! Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen. Ik zie hier dat jouw simkaart geblokkeerd was voor gebruik in het buitenland. Ik heb dit verwijderd. Je kunt jouw toestel over een kwartier herstarten! Laat even weten of het heeft mogen helpen :blush:

Heeft nog niks geholpen, dus hoe verder?

 

Update: 4G werkt nu wel, echter bellen niet: kind kan niet bellen met zijn telefoon  en als ik telefoon nummer bel dan bericht nummer is buiten dienst/out of service ?!? Hoe nu verder?

Reputatie 5
Badge +9

Hi bsg, bedankt voor jouw bericht. In welk land bevind jouw kind zich? Dan kijk ik even of daar wel een goede dekking is.

Net over de grens: Belgie

 

Reputatie 5
Badge +9

Bedankt voor de reactie. Ik heb wat instellingen aangepast. Kan jouw kind over een kwartier haar toestel herstarten? Laat me even weten of het heeft mogen helpen!

Done, het werkt allemaal weer, dank !

Reputatie 5
Badge +9

Ah, wat fijn om te horen! Ik wens je nog een hele fijne dag :blush:

Hoi! Volgende week ga ik op vakantie en ik kan sinds vorige zomer ineens niet meer bellen naar/vanuit het buitenland. Weten jullie wat het probleem kan zijn? Groetjes, Lena

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @lena.niel89! Ik zie dat een paar instellingen op je netwerk niet goed stonden voor het bellen naar buitenlandse nummers. Ik heb dit voor je aangepast. Als je je toestel herstart, moet het in orde zijn.

Reageer