Beantwoord

Geen 4G dekking in Duitsland

  • 5 January 2023
  • 7 reacties
  • 566 keer bekeken

In Nederland heb ik 4 G. In november vorig jaar was ik in Berlijn en had ik alleen edge, bij alle operators.  Ben gebeld, alles gecontroleerd, sim kaart gereset en uiteindelijk een nieuwe sim kaart gekregen in de hoop dat probleem opgelost zou zijn. Echter dit was helaas niet de oplossing.

Afgelopen week voor vakantie weer in Duitsland. 4 G werkt nog steeds niet. Mijn zoon heeft hetzelfde abonnement en bij hem werkt alles normaal terwijl hij naast mij zit. Sim kaarten uitgewisseld en 4G werkt vervolgens ook op mijn telefoon. Heb vervolgens contact met helpdesk gehad. Vriendelijk geholpen, uitgebreid alles doorgenomen. Toegelicht wat ik allemaal al uitgezocht had. Medewerker heeft geen oplossing voor het probleem maar heeft alsnog Sim kaart weer gereset. Dit heeft het probleem niet opgelost. Medewerker zou Backoffice benaderen om hier verder naar te kijken. Ik heb aangegeven dat men mij mocht bellen zodat ik terwijl ik nog in Duitsland ben kan controleren dat het opgelost is.  Wat schets mijn verbazing, binnen een uur een nietszeggende mail van Ben dat zij geen invloed hebben op de 4G dekking in het buitenland. Dat begrijp ik, maar mijn zoon heeft wel 4G en zit naast mij. Heeft backoffice wel meegekregen wat allemaal al besproken is met de helpdesk medewerker? Vervolgens weer Ben gebeld en de nieuwe helpdesk medewerker begint weer over het resetten van mijn Sim kaart, controleren dmv van wisselen van Sim kaart……… ………….. Gaat dit ooit nog goed komen?

ik rijdt Nederland binnen en heb meteen weer 4G.

 

icon

Beste antwoord door Henk_1960 13 March 2023, 13:55

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hi @Henk_1960 

 

Bedankt voor het openen van dit topic! Jeetje wat ontzetten jammer om dit te horen zeg!  😓  Ik hoop dat je ondanks slecht internet bereik alsnog en mooie tijd had in Duitsland. Goed van je om opnieuw contact op te nemen hierover zodat we het verder uit kunnen zoeken. Het lijkt erop dat we al van alles geprobeerd hebben om ervoor te zorgen dat jij net als jouw zoon gewoon 4G ontvangt in Duitsland. Wat wij verder nog zouden kunnen doen is een technisch onderzoek. Echter moet jij hiervoor in wel Duitsland zijn, maar je gaf aan dat jij inmiddels al weer in Nederland bent. Dus dat is jammer natuurlijk! Ga je heel toevallig weer die kant op op korte termijn? 

Beste Fatima,

Bedankt voor je vlotte reactie. Wat jij voorstelt is precies waar ik om gevraagd had terwijl ik nog in Duitsland zat (ik had aangegeven dat men mij mocht bellen en de medewerker die de call aanmaakte zou er op wijzen).

Na mijn ervaring was ik er even klaar mee. Vandaar dat ik nu pas reageer.
Hoe kunnen jullie voorkomen dat ik bij een volgende keer als ik bel in precies dezelfde situatie weer kom? Ik begreep dat de helpdesk niet kan doorschakelen naar de backoffice. 

Begin maart zit ik weer in Duitsland. op doorreis. Graag zou ik zien dat het dan werkt. 
Ik zag een vergelijkbaar topic in een andere post op dit platform.  Kunnen jullie mijn probleem niet voor die tijd helder krijgen? 

Reputatie 4
Badge +1

Hi @Henk_1960 

jij hebt goed gehandeld hoor, ik vind het erg jammer dat er geen onderzoek gedaan is tijdens je verblijf in Duitsland. Ik heb zelf nog even de instellingen van jouw data roaming een reset gegeven, dit was namelijk nog niet gedaan zag ik.  Mijn advies is om zodra jij begin maart in Duitsland bent nog even jouw telefoon te herstarten zodat de reset die ik eerder gedaan hebt goed verwerkt kan worden. Mocht je direct over de grens weer merken dat jij geen 4G ontvangt horen wij dit graag gelijk van je. Hartelijk dank alvast voor al jouw geduld en medewerking en we horen begin maart graag weer van je!  Sorry voor al het ongemak! 🙏🏼

Beste Fatima,

Dank je wel voor je reactie. Ik kom er zeker in maart op terug (of eerder indien mogelijk).

groet,

Henk

Reputatie 4
Badge +1

Dat lijkt me een goed plan @Henk_1960  Tot dan! 🖐🏼

Beste Fatima,

 

Zoals beloofd, zou ik nog reageren als ik weer in Duitsland zou zijn. Afgelopen week werkte 4G in Duitsland naar behoren, dus het resetten van mijn data roaming instellingen was inderdaad de oplossing!

Bedankt voor jouw hulp.

groet,

Henk

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Henk_1960  Wat aardig van je om dit nog even door te geven! Ik ben blij dat je in Duitsland weer gebruik kon maken van 4G, zo hoort het ook. Ik hoop dat je daar een hele leuke tijd hebt gehad. 😊

Reageer