Beantwoord

Geen 4G in het buitenland, enkel E (edge)

  • 15 June 2022
  • 20 reacties
  • 1095 keer bekeken

Ik heb hetzelfde abonnement als mijn partner en een nieuwe mobiel die zelfs gereset is en de roaming aan stond. Terwijl bij de telefoon van mijn Partner 4g prima verbonden was bleef bij mijn mobiel de E staan en was deze vreselijk traag. Ligt dit aan mijn sim kaart? Aangezien ik pas 1 jaar geleden mijn abonnement geüpgraded heb? Of kan het iets anders zijn. Ik heb al veel tips opgevolgd vanuit dit forum, echter resetten kan ik zelf niet.

icon

Beste antwoord door Carla75 26 July 2023, 13:06

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Margret Heemskerk 

Bedankt voor het openen van dit topic!
Wat onhandig dat dit maar niet lijkt te lukken. Je kunt controleren in je telefoon of verbinden met 4g aan staat, dit doe je in de instellingen.

Daarnaast wil ik je adviseren om handmatig een ander lokaal netwerk te selecteren. Kies dan voor dezelfde als jouw partner heeft.
Mocht dit niet werken help ik je graag verder met het resetten van de simkaart.

Zou je mij hiervoor in een privébericht jouw mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen doorgeven?

Beste Sharia,

Bovenstaande hebben wij al geprobeerd.

Graag zou ik mijn simkaart laten resetten.

[edit: persoonlijke gegevens verwijderd]

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Margret Heemskerk,

Ik heb je persoonlijke gegevens verwijderd uit bovenstaand bericht aangezien dit voor iedereen zichtbaar is.

Ik wil je dan ook attenderen hier voorzichtig mee te zijn online. 

De simkaart heb ik bij deze gereset. Graag je telefoon even helemaal uit en aan doen, roaming uit en aan en handmatig een netwerk selecteren.

Laat je mij even weten of het gelukt is? 

Ik ervaar hetzelfde probleem als Margret. In Duitsland en Italië een 'E' i.p.v. de 4g dat mijn partner heeft met hetzelfde abonnement. In Oostenrijk was er overigens wel een goed bereik.

Alle stappen heb ik al geprobeerd, helaas zonder succes.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Carla75  Goed dat jij contact hierover opneemt. Ik wil graag jouw simkaartinstellingen nakijken om zeker te zijn dat alles goed staat. Mag ik hiervoor via een privebericht jouw achternaam, adres, geboortedatum en telefoonnummer hebben? Hartelijk dank alvast! 😊

Reputatie 4
Badge +1

Hartelijk dank voor jouw gegevens  @Carla75  Ik heb een reset gedaan op jouw simkaartinstellingen. Kan jij de mail die ik net naar jou gestuurd heb erbij pakken en alle stappen doorlopen? Voor je dit doet wil ik jou vragen jouw teleofon kort nog even uit en weer aan te zetten. Succes alvast!

Hartelijk dank voor jouw gegevens  @Carla75  Ik heb een reset gedaan op jouw simkaartinstellingen. Kan jij de mail die ik net naar jou gestuurd heb erbij pakken en alle stappen doorlopen? Voor je dit doet wil ik jou vragen jouw teleofon kort nog even uit en weer aan te zetten. Succes alvast!

 

Het werkt!! 😀

Bedankt voor je hulp Fatima!!

Reputatie 4
Badge +1

Wat fijn om te lezen dat jij weer 4G ontvangt in het buitenland @Carla75   Nog een mooie tijd daar! 😎

Hallo, ik heb het zelfde probleem als hierboven. Mijn telefoon heeft geen internet in Italië en Duitsland maar ik kan wel bellen. In Oostenrijk werkte het internet wel normaal. Zou mijn sim kaart gereset kunnen worden?

Reputatie 2
Badge +1

Hi @gvandergugten, bedankt voor het achterlaten van je berichtje.

Wat vervelend zeg! Ik heb je simkaart even een reset gegeven.

Als je de telefoon even uit en aan doet, roaming uit en aan en ga handmatig alle lokale netwerken af tot je het netwerk gevonden hebt waarbij je zowel kunt internetten en bellen. Laat je even weten of het gelukt is? 

Het is gelukt! Dank je wel!

Reputatie 2
Badge +1

Hi @gvandergugten, wat fijn dat het gelukt is!
Geniet van je vakantie. 

Ik heb hetzelfde abonnement als mijn partner en een nieuwe mobiel die zelfs gereset is en de roaming aan stond. Terwijl bij de telefoon van mijn Partner 4g prima verbonden was bleef bij mijn mobiel de E staan en was deze vreselijk traag. Ligt dit aan mijn sim kaart? Aangezien ik pas 1 jaar geleden mijn abonnement geüpgraded heb? Of kan het iets anders zijn. Ik heb al veel tips opgevolgd vanuit dit forum, echter resetten kan ik zelf niet.

beste, ik heb exact hetzelfde probleem. Zou u me kunnen helpen? Alvast bedankt! Casper van den Broek

 

Reputatie 2
Badge +1

HI @Casper van den Broek, bedankt voor je berichtje onder dit topic.
Ik heb je simkaart direct even een reset gegeven. Ik wil je dan ook aanraden je telefoon uit en aan te doen, roaming uit en aan te doen en de lokale netwerken af te gaan tot je het beste netwerk hebt. 

Mijn partner ervaart precies hetzelfde probleem als in dit topic wordt beschreven terwijl ik perfecte verbinding heb. In Duitsland werkt internet bij haar voor geen meter. Inmiddels andere toestel en een vervangende sim en probleem is er nog steeds. Ik lees dat simcard reset helpt. Bij wie moet ik aankloppen voor het uitvoeren van zo’n handeling?

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Fiodor Bodnar   Wat balen dat de simkaart in een andere telefoon plaatsen niet geholpen heeft en dat het bestellen van een nieuwe vervangende BEN simkaart ook niet geholpen heeft. In dit geval lijkt het mij het beste om de simkaartinstellingen van haar simkaart een flinke reset te geven. Dit doen wij graag voor haar. 😊 Is het goed dat zij persoonlijk contact met ons opneemt hierover? Dit mag via de Messenger of via de chat op www.ben.nl/service/contact of via de Community. Hiervoor ontvang ik dan graag via een privebericht haar naam, adres, geboortedatum en telefoonnummer. Hartelijk dank alvast! 

@Fatima Hallo, hier iemand met hetzelfde probleem. Graag je hulp! 

 

Groeten.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @MartínK  Goed dat jij contact hierover opneemt. Ik wil graag jouw simkaartinstellingen nakijken om zeker te zijn dat alles goed staat. Mag ik hiervoor via een privebericht jouw achternaam, adres, geboortedatum en telefoonnummer hebben? Hartelijk dank alvast! 😊

Reputatie 3

@MartínK Het is niet nodig om dubbele posts te plaatsen. Dit komt de overzichtelijkheid van een forum, zoals de community, niet ten goede.

@Fatima Zie hier @MartínK zijn topic.

Reputatie 4
Badge +1

Dubbele posts plaatsen is inderdaad niet erg handig @MartínK  Erg bedankt voor jouw oplettendheid weer!  @RicoK 👍🏼

Reageer