Beantwoord

Ik kan niet naar het buitenland bellen

  • 17 July 2018
  • 26 reacties
  • 5526 keer bekeken

  • Ben op dreef
  • 8 reacties
Ik kan niet naar het buitenland bellen. Kunnen jullie dat aanpassen?
icon

Beste antwoord door Wietske 26 July 2018, 15:39

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Wat onhandig dat je niet naar het buitenland kunt bellen hals. Ik heb de instelling hiervoor op het netwerk gereset. Zou je je toestel eens willen herstarten? Dan ga ik er vanuit dat bellen naar het buitenland weer mogelijk is. Houd er wel rekening mee dat dit niet binnen je bundels valt.
Helaas, ook na de restart lukt bellen naar buitenland niet!?
Reputatie 5
Badge +7
Hi Hals, ai dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik ben nog even met de instellingen bezig geweest. Zou je jouw telefoon nog een keer helemaal uit/aan willen zetten? Ik hoor graag of het nu wel lukt.
helaas nog steeds niet
Reputatie 5
Badge +12
Zou je de Ben simkaart eens kunnen testen in een ander toestel?
Ok gedaan maar ook dat werkt niet
Reputatie 5
Badge +7
Krijg je de melding dat de oproep niet is toegestaan?
ja, dat klopt
Reputatie 5
Badge +12
Ik heb de instellingen op het netwerk nog eens nagelopen en heb ontdekt dat de blokkade op het netwerk ingesteld is via jouw telefoon zelf. De blokkade op het netwerk is wel door ons verwijderd. Ik raad je daarom aan om jouw toestelinstellingen na te lopen en de blokkade te verwijderen.
Geen idee waar ik dit zou moeten doen samsung s6
ik heb getest dat ik met ander kaartje gewoon kan bellen naar het buitenland met mijn toestel.Ook getest dat mijn kaartje ook niet werkt in een ander toestel die wel gewoon werkt met een ander kaartje. Lijkt mij dat het dus niet aan het toestel ligt.
Reputatie 5
Badge +12
Zou je de code ##002# eens willen proberen op jouw toestel? Je kunt deze code intoetsen op het belscherm en vervolgens op het groene telefoontje drukken.
Ok - zojuist gedaan - melding dat een aantal instellingen worden gewist - uitgevoerd. Opnieuw geprobeerd te bellen naar het buitenland - maar nog steeds melding - oproep is niet toegestaan.
Reputatie 5
Badge +12
Ik heb ondertussen voor je uitgezocht hoe je de blokkade zou moeten kunnen verwijderen via je telefoon. Dat kan op de volgende manier: open de telefoon applicatie > klik op de drie puntjes rechts bovenin > klik op instellingen > meer instellingen > oproepen blokkeren > spraakoproep > internationale oproepen.

Hier kan je de blokkade plaatsen of verwijderen.
Dank je zoals gezegd is de telefoon geschikt voor bellen buitenland -getest met andere simkaarten. Met mijn simkaart kan ik niet naar buitenland bellen ook niet met een ander toestel
Reputatie 5
Badge +12
Ik zou je willen vragen om een melding te maken op onze dekkingskaart zodat mijn collega's van de technische afdeling ermee aan de slag kunnen gaan. Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd waarin onderaan een knop staat waar je een melding kunt maken.
Ik zit met hetzelfde probleem.. Sorry dat ik het zeg maar het gaat allemaal niet van harte met mijn ben abonnement.. eerst 12 dagen gewacht voor activatie en nu kan ik niet naar Belgische nummers bellen. Heb 4 abonnementen bij jullie lopen, 3 gaan goed, en de mijne is iedere keer wat mee🤔. Vanmiddag moest ik een klant bereiken maar geeft constant aan : oproep niet toegestaan. Is niet echt handig. Mvg Rob
Reputatie 5
Badge +12
Ik zit met hetzelfde probleem.. Sorry dat ik het zeg maar het gaat allemaal niet van harte met mijn ben abonnement.. eerst 12 dagen gewacht voor activatie en nu kan ik niet naar Belgische nummers bellen. Heb 4 abonnementen bij jullie lopen, 3 gaan goed, en de mijne is iedere keer wat mee🤔. Vanmiddag moest ik een klant bereiken maar geeft constant aan : oproep niet toegestaan. Is niet echt handig. Mvg Rob

Wat jammer om te lezen dat het met jouw abonnement niet helemaal soepel verloopt! De blokkade op buitenland bellen is standaard actief omdat je namelijk een toeslag betaalt voor het bellen naar het buitenland vanuit Nederland. Ik kan de blokkade echter op jouw verzoek wel gelijk verwijderen en dat heb ik dan ook bij deze gedaan. Zou je alleen nog jouw toestel willen herstarten? Dan wordt de wijziging namelijk ook overgebracht op jouw simkaart.
Ik probeer ook een +32 nr (België) te bellen maar er wordt gezegd "deze oproep is niet toegestaan." Zouden jullie dit kunnen aanpassen/de blokkering kunnen verwijderen?

Ik vind het enigszins bijzonder dat deze blokkade standaard actief is 'omdat je een toeslag betaalt voor het bellen naar het buitenland vanuit Nederland.'Dat lijkt me zowel vanuit service- als commercieel oogpunt niet heel logisch 🙂.

Hoor in ieder geval graag je reactie en hopelijk raken jullie niet overbelast met de verzoeken voor het opheffen van deze blokkades.

Met vriendelijke groet
Reputatie 3
Badge +2
Ik probeer ook een +32 nr (België) te bellen maar er wordt gezegd "deze oproep is niet toegestaan." Zouden jullie dit kunnen aanpassen/de blokkering kunnen verwijderen?

Ik vind het enigszins bijzonder dat deze blokkade standaard actief is 'omdat je een toeslag betaalt voor het bellen naar het buitenland vanuit Nederland.'Dat lijkt me zowel vanuit service- als commercieel oogpunt niet heel logisch 🙂.

Hoor in ieder geval graag je reactie en hopelijk raken jullie niet overbelast met de verzoeken voor het opheffen van deze blokkades.

Met vriendelijke groet

Hi Koen! Ik heb ook de blokkade voor jou verwijderd. Vergeet niet je toestel opnieuw op te starten ☺️
Ik heb hetzelfde probleem als Koen, kunt u bij mij de blokkade ook verwijderen?
Reputatie 5
Badge +9
Hi! Kan je mij in een privé bericht jouw telefoonnummer, postcode+huisnummer en geboortedatum versturen? Dan kijk ik meteen met je mee!

Hier hetzelfde probleem. Zojuist een bericht gestuurd.

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Sleuteltje! Bedankt voor je bericht. De blokkade is verwijderd. Je zou zelf alleen nog je toestel aan en uit moeten zetten. Ik wens je een mooie dag. 

Hoi, Ik krijg de melding "dit gesprek is niet toegestaan" wanneer ik naar de USA probeer te bellen. Ik heb echter een groot interview dus ik moet daar wel naartoe kunnen bellen. Er zit enige spoed achter. Kun je alsjeblieft de blokkade verwijderen?

Reageer