[Info] Ik kan niet bellen of gebeld worden in het buitenland. Wat nu?

  • 1 February 2023
  • 2 reacties
  • 1651 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hallo! 😊

In het buitenland maak je gebruik van een buitenlandse aanbieder, een gastnetwerk! Zie www.ben.nl/buitenland welke gastproviders jij het beste kan selecteren.

Binnen de EU kan je in de meeste gevallen gewoon gebruik blijven maken van je bundels, altijd handig natuurlijk! Hier zou je automatisch verbonden moeten worden met een gastnetwerk en hoor je zonder problemen te kunnen bellen en internetten. Lukt dit niet? Dan kan je dit proberen!

 

Zet je telefoon kort even uit en weer aan, in de meeste gevallen helpt dit al namelijk! Kijk ook of je wel je data roaming aan hebt staan. Zijn je bundels misschien op? Kijk in je Ik Ben omgeving hoeveel belminuten en MB's je nog hebt. Zijn de facturen betaald? Het kan natuurlijk voorkomen dat je per ongeluk vergeten bent een factuur te betalen en dat je hierdoor een blokkade hebt. Kijk of de instellingen van je telefoon wel goed staan. Dit kan je doen via Toestelhulp openen in nieuw tabblad  Als laatste kan je kort even je simkaart in een andere telefoon plaatsen en kijken of je dan wel kan bellen en gebeld kan worden. Zo kunnen we achterhalen of het aan je telefoon ligt of aan je simkaart.

Mocht dit allemaal niet helpen dan mag je ons berichten via de chat op www.ben.nl/service/chat of via Messenger en/of Twitter. Vanuit het buitenland kan je ons ook bellen via: +31624001405 (Niet Ben nummer -> normale gesprekstarief. Ben nummer -> Gratis)  Of stuur mij een privebericht met jouw gegeven dan kijk ik graag jouw simkaart instellingen na voor je. Daar kan het namelijk ook aan liggen.

 

Buiten de EU is het een heel ander verhaal natuurlijk! Hier kan je in de meeste gevallen ook gebruik maken van je Ben abonnement, echter kan je dan niet kosteloos gebruik maken van je bundels. Hier betaal je altijd extra per belminuut en per MB, ook gebeld worden en je voicemail afluisteren is niet kosteloos.  De kosten vind je op www.ben.nl/buitenland Dus pas op!  Zet  voordat je op reis gaat je data roaming uit. Je kan dan in het land waar je je bevindt eventueel gebruik maken van een lokale prepaid simkaart. Dit is voordeliger en op deze manier kunnen er geen extra kosten ontstaan achteraf. Wanneer je weer gebruik kan maken van wifi kan je natuurlijk de Ben simkaart weer in je telefoon plaatsen en hier gebruik van maken.

 

Helpt dit allemaal niet of kom je er echt niet uit? Laat hieronder een berichtje achter. Ik help je graag verder. Fijne tijd in het buitenland! 

 


2 reacties

Ik ben in Duitsland en kon niet naar Nederlandse 06 nummers bellen.

Bleek het schuifje " bellen via 4G" aan te staan bij mobile verbindingen.  Uitgezet en nu kan er weer normaal gebeld worden.

Hoi @wrcpino! Wat goed dat je het hebt kunnen oplossen. Misschien helpt dit andere klanten ook verder! Dankjewel💙

 

 

 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @wrcpino! Wat goed dat je het hebt kunnen oplossen. Misschien helpt dit andere klanten ook verder! Dankjewel💙

Reageer