Beantwoord

internet kosten buiten de EU

  • 27 December 2018
  • 5 reacties
  • 251 keer bekeken

ik ben buiten de EU geweest, heb sinds 2013 een abonnement zonder internetbundel, ik heb roaming uitgezet en mobiele data uitgezet. Ik gebruik alleen wifi en toch maak ik internet kosten a 60 euro . Hoe kan dat.
icon

Beste antwoord door Romy 27 December 2018, 15:45

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hi Manon. Ik heb jouw factuur nagekeken. Ik zie hier dat jouw simkaart verbinding heeft kunnen maken met een zendmast in Gambia. Ik ben bang dat er dan toch een instelling niet helemaal goed heeft gestaan.
Hoe kan dat. Ik heb nog nooit internet op mijn telefoon gehad. Naar mijn mening is een abonnement zonder internet bundel alleen voor bellen en niet voor internet
Ben zou zijn klanten daarvan op de hoogte moeten stellen. Zeker als je al van af 2013 het zelfde abonnement heb. In 2015 zijn we ook naar gambia geweest en exact de zelfde lokaties geweest, toen heb ik geen rekening gekregen.
Reputatie 5
Badge +9
Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt. Wanneer je een abonnement met enkel min/sms afsluit betekent dit niet dat jouw toestel direct niet meer geschikt is voor het internet. Je hebt er alleen geen bundel voor. Wanneer je buiten de Europese Unie bevindt is het belangrijk om goed op jouw instellingen in je toestel te letten om extra kosten te voorkomen. De reden dat je in 2015 geen extra kosten hebt gemaakt is omdat jouw simkaart toen geen verbinding heeft gemaakt met een buitenlands netwerk. Ik wil je er graag op attenderen dat wij enkel doorvoeren wat de simkaart regristreerd. Is je vraag zo beantwoord?
Ik heb het contract mobile telefonie nog even nagekeken en daar zie ik nergens staan dat ik met de geleverde Sim van Ben nog kan internetten, en dat ik deze kosten dan moet betallen aan Ben?
Ik zou dan verwachten dat ik door Ben gewaarschuwd wordt dat dit kan voorkomen buiten de EU?
U zegt ook dat U alleen registreert maar na 60 euro wordt het gestopt, waarom wordt dit dan niet op 0 euro gezet?
Ik heb toch alleen een sim genomen om te bellen en niet om te internetten

Groeten van Manon
Reputatie 5
Badge +9
Hi Manon. Je hebt een contract ontvangen voor de diensten die je hebt aangeschaft. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid hoe je jouw toestel instelt. Je hebt een sim only abonnement waarbij het toestel dus niet is inbegrepen. Wanneer je niet zeker weet hoe je jouw toestel moet instellen om geen extra kosten te maken is het verstandig om preventief contact te leggen met het verkooppunt of jouw provider. Ik zie hier geen contact van terug. Nu de kosten al gemaakt zijn door foutief instellen van het toestel hoop ik dat je begrijpt dat wij hierin niets voor je kunnen betekenen. Je hebt gebruik gemaakt van een gastnetwerk wat kosten met zich mee brengt. Deze kan ik niet voor je vergoeden.
Ik wens je nog een fijne jaarwisseling toe.

Reageer